• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

sole - ska prova den i alla fall eftersom den e billigat.
    sannix - åh vad jag e avundsjuk!!!!!!!!! själv e det mammajeans som gäller

• Hellur

Har nu varit ute på en promenad med min mamma och hon drog stolt vagnen under hela promenaden, fick inte ta över när hennes telefon ringde

Swe - Låter skönt med era sovmorgnar. Har inte fått några sådana ännu men får väl lägga mig och sova på dagen de få gånger och korta tid som W sover.
    Vad kul att amningen funkar så bra! Hopopas det är felfritt snart.

Sannixx - Grattis till att du kommer i vanliga byxorna. Måste kännas skönt.

Har inte vågat pröva mina byxor ännu, inte de som är storleken större heller, men borde kunna ha dem. Mamma kläderna är sköna! speciellt när jag känner av såret fortfarande.
    Men igår hade jag på mig en "vanlig" tröja, kändes bra.
    Är nog en av de lyckligt lottade för har runt 2 kg. kvar till min vikt innan graviditeten, men lite "häng" mage har man som måste bort.

Sole - Skulle nog använt vagnen som säng. Om ni vill ha honom i sängen kan ni ju antingen lägga något runt honom (om vi gör det lägger vi amningskudden runt honom) eller ställa insatsen mellan er, om ni har en förstås.

• Swenglish

Sannixx- det var en bragd att komma i gamla jeansen! Jag ränknar kallt med att aldrig komma i dem mer... särskilt sedan jag laddat med godis inför fredagkvällen!

Bianca- jag har också bara hört negativt om den pumpen tyvärr, men kanske den funkar för dig! Annars får du jättegärna komma och prova min pump (Avent, kostar 500 pix) så du vet innan du köper. Jag fick låna en av min kompis innan jag köpte, hade ju varit trist att slänga pengarna i sjön. Men den funkar superbra tycker jag.

Ett liknande babygm som Sannixx har vi också-mycket populärt!

Har hittills ammat alla mål idag, hoppas det funkar nu! Men ska inte ropa hej ännu...

björklöv- hoppas ni får en lugn kväll!

Sole- ni kanske kunde prova att sova i vagnen en natt nu innan så vet ni om det funkar? (Alltså inte ni - Viktor )

• SanniXx

Ang dopet och psalmer. Glömde säga att vi även hade Idas sommarvisa

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Pippil8

Tack för trevligt fika igår! Det är verkligen skönt att sitta sådär och bara ta det lugnt och prata om våra älsklingar samt inte skämmas över att man visar brösten...

Swe - jovisst, det var "herr Pippil8" som var på besök. Han sa "guuud vad många ni är" och frågade om jag hade intervjuat er andra om pumpar och annat som vi har diskuterat hemma.

Sannixx, jag kommer inte in på din sida. Vill gärna se bilderna så du får hemskt gärna ge mig tillgång om du vill *lägger huvdet på sned*

Sole - Barcelona är ju underbart! Kul att du vågar åka, tror jag också hade vågat. Vad är det värsta som kan hända? jo, ni vågar inte gå ut på dagarna utan blir fast på hotellet i tre dagar, men det är ju ingen katastrof! Fast det är en enkel stad att vistas i så jag tror inte det blir några problem.

Cirpen m fl -vad underbart det låter att få sova sådär många timmar i sträck! Det är nog ett tag kvar innan jag får göra det... Är dock VÄLDIGT glad över det stora framsteget att E från och med idag accepterar att ligga under babygymet en bra stund så jag hinner duscha t ex Synd att de är så fula. Nu har han fått en tingel-tangel-mobil till spjälsängen också

Var ute på långpromenad idag i snålblåsten. Då pajade vagnen! Gick att dra hem den om jag drog försiktigt, men måste åka och reklamera i morgon

Bianca - vad heter pumpen du har köpt? har bestämt mig för att köpa en nu. Vore så skönt om pappsen kunde ta något av nattmålen ibland. Ammar ungefär 23.30, 03.00, 05.00 ca en halvtimme varje gång och sedan 06.00-07.30. Går numera och lägger mig 20.30

• SanniXx
    Pippil8: Nämen absolut

Nu ska jag fira min komma-i-byxorna-dag med GODIS, jordnötsringar, cola och en film Så i morgon kommer jag väl inte i dom.. haha..
  • SanniXx

Nu har jag hört mig för om fik som tar massa barnvagnar En tjej sa Kulturhuset. Där hade dom varit med 14 vagnar

• Pippil8

Just ja, GRATTIS Sannixx till komma-i-byxorna-dagen Jag ser verkligen fram emot min sådan dag. Men det är 9-10 kg kvar sådär. Och med tanke på mängden godis jag trycker i mig lär det ta ett tag. "9 månader upp, 9 månader ner" - hoppas jag gäller!

Hur har det gått för dig Frill?! Blev det operation?

• Ginger6

Grattis Sannix, sjukt härligt att komma i jeansen. Jag och Jonathan var på shoppingrunda på söder idag. Jättekul, och han var lugn och sov hela tiden. Har gått strålande bra med amningen idag och även i natt. Känns skönt! Gav också ersättning igår kväll som efterrätt till amningen och sen ammade jag två gånger inatt. Bianca, låter ju sagolikt med så mycket sömn! Idag har det varit amning kl 9, 12, 14, 17 och snart kvällsmat. Känns såååå bra eftersom igår ammade jag heeeela dagen och J sov ingenting. Ha en jätteskön helg och fredagkväll!

• Emma3

Ja härligt Sannixx att komma i jeansen. Jag har inte ens vågat testa mina så jag har köpt ett par nya

Bassekatt haha att det blev sugmärke, då kan han sin grej han

Sole: jag tycker oxå att ni ska åka, kommer bli kanon mysigt.

Swe: Skönt att det börja funka med amningen.

Jag köpte en billig pump från apoteket har bara testat den någon gång men det kommer nästan ingenting så den verkar inte passa till mig så tur den var billig.

Här har vi firat månadsdagen med massa blöjbyten, Leo har bajsat igenom två blöjor så han har fått bada i handfaten två gånger idag

Han verkligen gillar att sitta i babysittern kan sitta där länge och bara titta på saker och så sover han så sött där i ibland oxå. Måste oxå köpa en babygym.

Vi har nu bokat in dop, det blir den 15 Juli de hade inga datum i juni tyvärr är ju så mycket bröllop i juni och juli så det var ju nästan fullt varje helg.

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4