• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • SanniXx

Vi ska vara på sös 13.30 men kan följa med o fika om det är efter den tiden. Annars så går det flera tåg

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Zul

Hej!

Javisst har det varit skönt med ledighet så man inte varit ensam! Har dessutom haft kompis på besök från Gbg, jättemysigt. Lyckades fika o promenera o kika i ett par affärer på Söder i 3 timmar utan att Agnes vaknade!

SwenglsH: håret blev bra! Tack för tipset. Kostade ju bara 270 kr, helt otroligt. Har aldrig tidigare njutit så av ett frisörbesök, bara satt o kopplade av, orkade inte ens prata, passade verkligen på att njuta.

Hellur: vi hade nyss ett par såna veckor då A inte sov så mkt på dagarna. Nu har hon kommit in i en ny sovperiod då hon sover mycket på dagaran, OCH på nätterna. Kors i taket! Hur länge ska detta underbara vara? Man vet ju aldrig med de små busarna.
    Känner på nåt konstigt sätt att min trötthet kommit ikapp nu, har sovit mer, men är mer trött i kroppen, känner tröttheten helt plötsligt liksom.

Jag kan haka på om det blir på söder och efter kl halv 2... Kanske ska testa Brunogallerian den här gången?

Fika torsdag
    Lillie74
    Sole
    Hellur
    Medusa
    Zul

• Sole

fika kl 14 i Brunogallerian på torsdag
    Fika torsdag
    Lillie74
    Sole
    Hellur
    Medusa
    Zul

• Sole

zul
    skulle också behöva gå och klippa till en frisyr, vart hade du varit någon stans?

Medusa
    vi brukar se till att V är vaken iallafall 8 tim på dagen och fått i sig fem mål och sista målet brukar vara vid halv tio/tio innan vi lägger in honom i spjälsängen.
    oftast somnar han själv efter lite bök och grymt, men gör han inte det lägger jag honom lite på sidan, buffar i rumpan 4 ggr och sen ett lätt tryck med andra handen i sidan - funkar suveränt!!
    Detta tips har jag läst från Barnaboken med Anna W. Den har mkt bra grejjer och en del grejjer som man tar med en nypa salt (precis som andra barnböcker- man får ju ta till sig det man själv tycker verkar bra)

• Swenglish

Sole- hur håller ni koll på att han varit vaken 8 timmar? Räknar ni efter och plussar ihop? Sover han hela natten eller ä'r det tetra och ficklampa som gäller? Zuls frisör heter Sofia på Sthlm Haircare på Grindsgatan (vid Skanstull). Du får visa hur du buffar nästa gång vi ses, jag fattade inte riktigt Anna Ws beskrivning.

Medusa- jag brukar försöka få honom att äta sista gången vid 23, då vaknar han efter 4 timmar vid 03, ammar, och sover sen till ca 07. Han brukar somna av sig själv när vi lägger honom, mannen är bättre på att få honom att somna än jag.

Zul- bra att det blev bra! Ville hennes hund komma och ligga i ditt knä?

Har varit hos mina föräldrar och ätit sparris och druckit vitt vin-mums! Vad skönt det är att kunna ta ett glas vin då och då igen! Håller med Zul om att det är skönt att inte vara ensam i några dagar!

• bianca2

jag behöver oxå en bra frisör!
    e gärna på o fikar på torsdag!
    Fika torsdag
    Lillie74
    Sole
    Hellur
    Medusa
    Zul
    bianca2

• bianca2

God morgon tjejer!
    Vad har hänt?
    A fyller 5 veckor idag o för frsta ggn vill han inte sova vidare. han vaknade vid kvart i sju, jag ammade i ca 40 min och nu sitter han o e jätteglad i babysittern o vill inte alls sova. jag vill ju sova vidare. somnade inte förrän halv tre i natt.
    ja ja, det var i alla fall mysigt att äta frukost med m! och det e ju underbart när August är så glad
    Insågatt jag måste verkligen köpa ett babygym. jagvet att ni pratat om det tidigatre men kan ni skriva era tips igen?
    ska till bvc i eftermiddag. hoppasatt han har gått upp ordentligt. var även på efterkontroll i måndags. allt såg bra ut men hon rekommenderade att vänta m sex pga foglossningen. men det går ju att ha det härligt ändå o det har vi redan börjat m. killen verkar van öjd i alla fall
    en till fråga: har ni haft barnvakt en kväll? M fyller år om en vecka o vi skulle vilja gå ut o käka o dricka vin. Aär ju 6 veckor då. det borde väl vara ok?
    ha en härlig onsdag.
    kram

• Björklöv

Efter en skön valborg i Bålsta hos Willes föräldrar och en lugn första maj borde man ju vara utvilad... men Klara ville inte alls sova i natt, utan vaknade minst varje halvtimma och grät och ville ha närhet så jag har knappt fått en blund i natt

Brösten känns mycket mycket bättre nu, har luftat och smörjt duktigt. Dessutom har jag inte tillåtit K att slita och dra, utan har då "börjat om från början".

Fika på torsdag låter trevligt
    Fika torsdag
    Lillie74
    Sole
    Hellur
    Medusa
    Zul
    bianca2
    Björklöv

• Lillenlillen
    bianca o björklöv:

På Öppna förskolan på Vasavägen/Råsundavägen gör de gipsavtryck av barns fot/hand för 10 kr.. Jag ska dit idag och göra :)
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4