• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen

Vi har fått så himla mycket kläder till henne men det trista är ju att man inte har valt det själv så jag vill inte använda allt *fåfäng*. Ändå har jag hållit mig från att köpa massor utan försökt byta det som känts ok att byta, vilket har varit typ fyra saker... Känns lite hemskt men bättre det och att man använder det än att folk har slängt bort sina pengar känner jag nu i efterhand!

Amningskläder har jag inte alls, jag drar upp bh och linne/top men brukar försöka ha en cardigan över eller iaf något som öppnas fram, då syns ju ingenting!

• Swenglish

Lillen- håller med, känns trist men vi har också fått grejer som vi inte använt, oftast för att det varit opraktiskt eller redan för litet (fick mycket från England som vi ju inte kan byta). Sen fick vi nästan uteslutande ljusblåa saker, är inte så förtjust i det...

Zul- hur blev barret?

Vilket regn, ska lägga mig och amma och lyssna på det, mysigt!

• Hellur

God morgon!

Idag är E hemma. Jätte skönt! Och William sov till nästan 8 i morse, vilken lyx Känner mig lite mer utvilad än vanligt.

William har fortfarande perioder när han gallskriker, riktigt hjärtskärande skrik. Jobbigt, men har slutat gråta när han gör så och är lugnare. De kommer oftast när han ska äta eller när han äter. Vet inte vad det beror på. Någon som har bebis som gör samma sak?
    Inbillar mig att han är övertrött och har ont i magen. Men det jobbiga är att man vet inte. Brukar bli lugn när man bär runt på han, ett tag i alla fall. Har köpt Minfom som jag tänkte prova, kanske blir bättre då?

Ang. amningströjor - Håller helt med om att de är dåliga. Har en tröja från H&M som är litet hål på. Har lämnat tillbaka två också. Brukar för det mesta göra som Majlinsa och Lillen, vill inte visa upp allt
    Har fått låna ett linne av min svägerska som hon sytt själv när hon ammade. Hon har sytt fast en amningsbh i ett vanligt linne, så det blir som ett amningslinne. När man hakar bort bh:n hakas ena överdelen på linnet av, men band sitter kvar och allt. Förstår ni vad jag menar? Jätte bra och det går varmt i tvättmaskinen. Ska försöka göra ett eget. Det rekomenderar jag!

• Lillenlillen

Swe: Gud så störande att få saker från England och inte kunna byta så man kan använda det Vi har fått fyra uppsättningar från USA men jag hade lyckats säga INNAN att hon är stor så vi fick upp till 3 månader (men det var tydligen ändå det minsta de har på GAP fick jag höra, helt otroligt! Vad gör de när de får smååå bebisar då?? Inez passar ju i de här och hon väger 5,5 kg!)

Inez vill nu BARA ligga på magen. Lägger vi henne på rygg så gnäller hon konstant och så fort hon hamnar på typ vardagsrumsbordet (på mage på två filtar) blir hon tyst och somnar!

• Sofffy

God morgon tjejer!

Hoppas alla haft en härlig helg.

Jag har haft en superhelg, åt middag med min respektive på Houstons steakhouse uteservering vid odenplan o drack lite vin i fredags, Ebba var med o sov igenom hela middagen så vi satt där mellan 19-22. Hade också sex för första gången på kvällen
    I lör va vi på långpromenad med några kompisar från oss bort till pampas marina där vi åt lunch, supermysigt. O igår va det släkmiddag hos svärföräldrarna.

Får se vad som händer ikväll på valborg, men ja e så jäkla trött idag, Ebba har vart uppe hela natten nästan eftersom hon sov hela dagen igår. Har sovit typ 4 timmar totalt.

Tycker också det finns dåligt med amningströjor, jag brukar ha urringade tröjor som jag drar ner under bröstet när det är dax. Jag har köpt 2 "riktiga" amningströjor i lycra eller va de heter, men de är ju svindyra, kostar typ 500 kr st o de är ju inte supersnygga.

Idag ska vi på hörseltest på BBsthlm, orkar inte åka dit egentligen, kom på igår kväll att vi skulle det, men vad gör man inte.

Har massor med fina bilder både från haga o tanto, ska försöka att lägga upp dem snart när jag här blivit såndäringa plusmedlem. Ha en härlig dag! Kram

• Hellur

Soffy - Låter som du haft en riktigt mysig helg.
    Måste man vara plusmedlem för att lägga upp bilder?
    Har försökt lägga upp bilder men det står att det är fel format, måste göra om dem men det är inte min starka sida så har inte blivit av eller funnits tid. Men kanske funkar om man är plusmedlem?

• Sole

hej!

här hemma måste vi försöka styra upp dagarna så han inte sover hela tiden för han gör som Ebba - tar igen det med att vara vaken på nätterna. idag pruttas det hej vilt på magen o busas för att v ska vara vaken lite längre

stackars L som tagit de tre senaste nätterna (och större delen av helgen) som fick så jobbiga o gnälliga nätter.

vi har också haft premiärsex, stgnen är borta (jag kan inte se några iallafall!) Bad även L kolla och hans kommentar var: ja det ser ju inte ut exakt som förut iallafall...tycker inte jag heller men ingen BM har sagt att nåt är onormalt.....

• Sofffy

Hallå igen!!

Åhh Jag som blev såndär plusmedlem för att kunna lägga upp korten från våra träffar, men det funkar inte. Försöker lägga upp men de blir inte inlagda suck. Får försöka lite senare ska kila in i duschen, Ebba slumrade precis till här då får man passa på.
    Har iaf lagt in lite nya bilder i mitt galleri om ngn vill se.

Hellur: Som plusmedlem får man obegränsat utrymme, ja hade använt upp allt mitt utrymme innan.

• Angelicious

Amanda har fått super mycket hormonprickar i hela ansiktet. Alldeles röd och prickig - ser verkligen hemsk ut.. Hur länge håller sånt i sig?? Någon fler bebis som fått d..? Å så extremt som min lilla tjej har..? Det är verkligen fullt i hela ansiktet..
    Huvudsaken hon inte lider av dom - mamma & pappa lider nog mer..!!

21/3 01.19 föddes vår Engla Amanda..!!!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4