• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Frill

Tjoho, jag har nu oficiellt klarat min första dag med Adam på egen hand. Kom tom ut med vagnen, även om det inte blev förrän vid halvfem. Det enda dumma idag var att jag har glömt föra över pengar så jag inte hade några på kontot när jag skulle köpa frimärken...

Zul, lycka till med kontrollen och ev igångsättning!

Ikväll kommer nyblivna farmor på besök, så jag ska försöka hålla mig vaken några timmar till.

Swenglish, visst blir man mallig när man får visa upp dem för BVC-sköterskor och andra Skrattar instämmande åt beskrivningen av amningskoman. Vi skojar om att Adam är en liten mjölkknarkare, helt desperat efter en fix när han hackar och går på som värst, och sen så fort han har fått den så slappnar han aaav.

• Björklöv

Vad less jag blir, här händer ju inte ett enda nå.... Lite sammandragningar när jag går omkring men det är allt... Kan ju inte vila eller äta mer

• bianca2

Hej!
    Har haft en skön dag m promenad o middag. ska äta lite färsk ananas snart. har provat det massor m ggr men det är ju gott så jag kan lika gärna prova igen.
    zul - lycka till imorgon! Själv kan jag få igångsättning påmåndag om jag vill. tror jag ska ta det. livmoderna var mjuk i alla fall.
    Björklöv - hoppas det händer ngt inatt.
    spännande att läsa om era bebbar - känns fortfarande sjukt främmande!
    kramar på er!

• Lillenlillen

Angående BVC-besök

Vi var på BVC för första gången igår morse. Helt snurrigt, i förrgår MVC, igår BVC och idag MVC samt på tisdag MVC igen (kollar sprickor, läkning o så, de vill hålla koll så jag inte får infektioner i sprickorna).

Hur som helst. På BVC... Inez vägde ju 3170 när hon kom och 3110 på PKU-tester. Igår vägde hon 3560 gram, dvs. hade gått upp precis 450 gram på 7 dagar. Behöver jag säga att hon äter som en mindre häst?

KUL att det händer lite mer, fler som börjar komma nära förlossning! Björklöv - hoppas hoppas det händer snaaaart! Grattis Angelicious! och Zul: jag hade föredragit igångsättning framför snitt alla gånger! Men å andra sidan, apropå det där som Pippil8 skrev angående att kanske få en utdragen förlossning så hade ju jag det ändå ("du har inte öppnat dig alls sedan förra undersökningen" fick jag höra fyra gånger av tre olika barnmorskor).

Snart måste vi ju börja lista bebbarna med namn, mellannamn, datum, vikt, längd. Tycker iaf jag är en rolig idé, kanske i åldersordning rent av??

Kram på er!

• Sole

hej tjejer!

idag är det depp, började störtböla vid middagen över att amningen inte funkar, han låg ensam i sin stora säng, jag var en dålig mamma och att han är så himla trött.

Idag på BB-mottagningen låg han på gränsen för solning pga av lite gulsot och detta gör honom sååå trött.

Ikväll ville han inte ens ta tutte så vi var tvugna att ge honom ersättning i flaska som vi hade fått rekommenderat.

Har man minskat brösten som jag gjort sa BM att det tar längre tid innan mjölken rinner till när det skall ammas + att mjölken måste hitta andra vägar i brösten då man skör av och flyttar mjölkgångar.
    Men det känns så deppigt just nu, vi kämpar och kämpar och det känns som det aldrig kommer komma igång.

tur är iallafall att jag har en underbar man som stöttar, fixar med tutte under amning, fixar hemma, tröstar när jag gråter, han är guld värd!!

• bianca2

Sole! Kramar till dig. Hoppas det känns bättre och tur att du finner lite styrka hos din man. Är helt övertygad om att du är en jättefin mamma.

• Sole

kan ju inte bara skriva om mig själv ju

Angelicoius
    Stort grattis till lilltjejen! Ska bli kul att se bilder!

Bianca
    spännande om du väljer att bli igångsatt på måndag, snart får du träffa din bebeis!

Björklöv
    attans att det inte händer nåt mer, trodde som andra att du var hurtig och var på yoga

Zul
    Swenglish är ju jättebra exempel på att det funkar bra att bli igångsatt, det kommer gå bra hur du än väljer!

sen vill jag faktiskt bara säga att alla ni tjejer här i tråden är fantastiska!!
    Vilka råd och stöd vi ger varann, kul att vi har en sån internet (och i verkliga livet) kontakt!!

Kram på er alla från känslosamma jag

• Sole

Swenglish
    han klunkade jättebra på ena bröstet hos BM idag, hon tyckte att hans kulle få varje bröst 2 ggr och klunka sådär varje gång men han är ju så himla trött att han somnar på en gång.

sen prövade vi hemma idag och då ville han inte ha bröstet alls men åt girigt ur flaskan. Risken med flaska (och kopp) som han fick på NEO är ju att han vänjer sig vid att det strömmar till snabbt och det gör det ju definitivt inte ur mina bröst och då tröttnar han

vi satt alla tre och pratade högt och puttade och klappade men han märkte knappt det, trötta bebisar kan nästan vara omöjliga att väcka.

• Sole

tycker förresten lillens idé om att lista bebisarna var bra!

• Hellur

Zul - Lycka till i morgon på kontrollen och ev. igångsättning.

Björklöv - Hoppas det händer något i natt. Det borde vara på G i alla fall. Fast måste nog be dig vänta på mig

Frill - Gratulerar till din första dag ensam med Adam!

Sole - Är helt övertygad om att du är en jätte bra mamma. Har hört att man kan få såna känslor i början. Har en kompis som gjort en likadan operation som du och hon mådde som du i början, men det löste sig efter några dagar hemma och mycket tålamod och stöd från sin kille. Vilken tur att du har en sån hjälpsam man.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4