• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • cirpen

Swenglish uppdaterade dig i rätt lista..
    *Förstföderskor Sthlm mars 2007 listorna del 3*
    Har även lagt in flera, kolla gärna så jag gjort rätt!

• bianca2

God morgon på er! hoppas ni alla får en fin dag. ingen aning om vad jag själv ska göra. gjorde slut på alla ideer att underhålla mig igår med diverse fikor o museiumbesök.
    kram på er!

• Pippil8

Godmorgon!

BasseKatt - hoppas att det blir ett fint farväl idag!

J79 - skönt att höra att du mår bra

Vivs - stackars kissen! Huh, jag grät i förra veckan när vår kisse kom hem och hade ett sår vid nosen. Det är ju inget mot en krossad höft...

Ännu en dag av väntan har börjat Vad ska man hitta på idag då? Tänk att det kanske är sista dagen när vi ännu inte är mammor! Jag ska nog ta mig en liten shoppingtur och köpa fröer för för-sådd inomhus samt lite grejer till vaggan jag syr. Sen ska jag vila, vila, vila för jag har sovit så dåligt i natt. Trodde det var något på G för jag hade så mycket mensvärk. Men icke.

Ha det så bra alla mammor och ännu-inte-mammor!

• Swenglish

Tack Cirpen, hängde inte med med nya listan där!Ja, han hade nog bara en lite gnällig stund och vi är inte vana vid det, men värre lär det väl bli...

bassekatt-tänker på er idag!

vivs- hoppas operationen går bra! Komemr du att få ta hand om kissen mycket nu under rehab-perioden?

• Swenglish

Nu har jag lagt upp en illustration av allt vi provade för att få ut honom! För oss funkade det inte, men kanske ni kan få igång era bebisar?

• bianca2

swe - älskar dem!!!!! tyvärr funkar det inte för mig heller...

• Sole

hej på er!

Bassekatt
    Jag tänker också på er idag och hoppas allt går bra!
    Imorgon ska vi på PKU-provtagning + att vi vill att de ska kolla för ev gulsot, hans er ut som han varit flera månader på solresa. troligtvis är det inget men när man ändå är där så..

Ang. mat
    Det är lite jobbigt med maten just nu. Igår var han supergnällig och ville inte ta bröstet även fast han var hungrig. Vi trodde först att det beror på att mjölken runnit till och att det är svårt att greppa bröstvårtan, men när man hjälpte till sög han lite och släppte ganska snart.
    Han kan ligga och amma upp till två timmar och ändå inte vara nöjd och kunna äta rätt mkt ersättning.
    Är lite orolig att han inte får i sig mjölk, eller är han bara så hungrig?
    Vore ju så skönt att kunna sluta med ersättning (som vi ger i kopp) och bara kunna förlita sig på bröstet.

Ang. sovställning
    på neo låg Viktor också med "korv" men ibland när vi kom dit så låg han på sidan.
    Ska fråga på BB idag om sidoställning är ok när han sover eftersom det verkar vara favoriten.

Ang pruttar
    Våran kille pruttar så himla högt att vi inte kan hålla oss för skratt, stackars älskling när mamma och pappa skrattar så de gråter
    Ska också googla på babymassage för att se om det skulle funka!

Mina gråthormoner kom igång igår, kollade på måndagens avsnitt av Cityakuten där en kvinna dog och jag störtbölade! Nu känner jag mig mest lite nere för att amningen inte funkar som man vill?

Hellur, Bianca, J79, Pippi och ni andra som väntar på bebisar, det måste verkligen kännas frustrerande! Ni får säga till folk att sluta fråga ifall det hänt nåt, men det är väl lättare sagt än gjort!

• Zul

Vivs: stackars kissen! Jag hade blivit helt förstörd. Har två innekatter oxå. Vad typiskt att den ska trilla just nu när bebisen är så nyfödd. Katter kan vara bra galna ibland, ibland så smidiga, men ibland så korkade!!

Pippi: angående bärsjal börjar jag oxå läsa på det... Funderar på en Hug-a-Bub, Sino eller MobyWrap, verkar bra vad jag förstått om man är nybörjare!

Sole: det är nog helt normalt att gråta nu, gråt på så kommer det ut... Själv är jag ju inte ens där, men igår hade jag ett major breakdown för att bebisen inte kommer ut, första gången jag grät på länge.

Det är tur att man vet att det går runt andra här i sthml på övertid och bara väntar! Annars hade jag känt mig superensam. Bra att kunna jämföra tankar. Tycker det är varannan dag man är positiv och varannan dag man är neggo... Idag är positivdag, ska bege mig ut på stan en sväng.
    Undrar vad som händer på sös imorgon bitti efter överburnehtskontrollen - sätter de igång mig direkt tro?

• bianca2

zul - håller med dig. humöret sviktar från dag till dag. igår hade jag en underbar dag. var hos bm, långlunch m killen, ar på mucha-utställning etc. men idag e jag neggad som bara den. har inte kunnat sova o allt känns segt.
    spännande m kontroll. hoppas det går bra och att du får igångsättning om du vill! jag har tjatat en del så jag kan nog få på tisdag o mjagvill. har ju gått hos kurator hela tiden o ändrat mig från snitt till vaginal förlossning så en förutsättning var att jag skulle få igångsättning tidigare.
    kram på er

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4