• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

tack Frill! Jag hoppas också det löser sig snart, känner mig helt oduglig som det är. Orkar tyvärr inte fika än, även om det psykologiska stödet hade varit bra! Som det är är jag glad om vi lyckas komma iväg på en halvtimme medan han sover. Hur gör man när man tar med utpumpad mjölk, var värmer man den??

Ska till BVC själv imorgon, bävar redan...

Murgrönan-amningsnapp gjorde också ont tyvärr. Nu ska jag bara låta vårtorna läka och sen börja om igen med hjälp från amningscentrum.

Håll ut Hellur och Björklöv (och J79 också, eller hur?), de kommer, era små hjärtegryn!

• Björklöv

Ja, att det kommer ett litet underverk snart det betvivlar jag inte

Enligt en kompis:
    Jag tror det blir i morgon bitti kl 0629, en pojke.:)

Får väl se om han har rätt

• Ginger6

Halloj mammor och väntare!!!
    Äntligen har vi kommit hem med en alldeles sagolik liten Jonathan. Har inte läst ikapp i tråden, får göra det när jag landat lite mer. I torsdags började jag få värkar som snabbt blev intensiva. Så medans jag satt och jobbade med lite värkar ringde min BM och sa att det konstaterats att jag hade havandeskapsförgiftning. Alltså ingen födsel på Södra BB. Åkte in till SÖS 16.30 och 22.15 föddes prinsen. 3,5 kg och 51 cm. Fantastiskt!!
    Jag blev sen sämre efter förlossningen och fick ligga kvar med dropp och extrakoller ett tag men nu är vi hemma alla tre och det känns fantastiskt och galet! Hoppas det blivit fler mammor och att antalet väntande minskat. Kollar i tråden imorn igen vad som hänt. Hoppas ni alla mår superbra! KRAMAR Alexandra

• Medusa2001

Hej tjejer,

ja, det är svårt att känna sig jättelycklig när den lilla/lille är ledsen och skriker...vi tror oss ha kommit på hur vi ska göra när vår lilla börjar skrika på kvällarna, vilket inträffat senaste veckan drygt vid 8-tiden då hon ätit som en galning och tömt båda brösten: en av oss lägger henne mot bröstkorgen och vyssjar henne lugn, och då lugnar hon ner sig och somnar inom ett par minuter. Jag menar, jag vet att hon inte är på svältgränsen (ammar båda brösten tomma 4-5 gånger på dagen) och tror att hon egentligen är trött men vet inte hur hon ska komma till ro. Hennes kroppspråk är att smacka med munnen och suga p fingrarna, men när jag lägger henne till bröstet så blir hon frustrerad när det inte kommer någon mjölk. Ska till BVC på torsdag och höra mig för lite mer, har inte känslan av att hon har ont i magen eller så...hm..någon som har en site att rekommendera med babymagknipsmassage? Kan vara bra att vara lite påläst.

Är snabb att instämma med er alla, jättejobbiga känslor med en liten som är ledsen.
    Idag har vi varit på vårpromenad i solen, underbart. Blev en microvärmd tallrik med pasta när vi kom hem, men Lily hann vakna, fick avsluta maten med henne i knät vilket gick bra (hon såg fascinerat på mig när jag åt).

Har inte åkt vare sig bil eller buss eller t-bana ensam ännu, men tar bilen själv till bvc på torsdag. Det blir många "första gången..." den närmaste tiden.

Ser också framemot en fika snart!

• Sofffy

Ginger: Äntligen! Stort grattis till nykomlingen, hoppas att du mår bättre.

Hoppas allt e bra med er andra, åhh va mkt bebissnack det är i tråden nu förstår att längtan för er eftersläntrare känns olidlig nu.

Själv har jag haft fullt upp med allting, allt tar ju sån tid med lillan. Idag hade vi projekt "Storhandling på klippet". Först skulle lillan matas, sen fick vi oväntat besök o sen bajsade hon ner hela sig så vi var tvungen att bada henne i baljan o sen va det matning igen osv, kom inte iväg förrens flera timmar senare. Vi tog vagnen bort till affären o gick runt där ett bra tag, sen när vi stod i kön så fick ja såå otroligt ont där nere att ja bara ville hem. När vi väl kom hem så fick vi åter igen oväntat besök, så man va tvungen att hålla god min.

Puhh nu e man bra trött. Men som tröst kan ja tala om att min amning nu fungerar kanon. Hade lite ont i början innan mjölken hade runnit till riktigt, men nu är det faktiskt riktigt behagligt o mysigt.

Hoppas ni haft en härlig vårdag!

Kramar!!

• cirpen

Massor med grattis Ginger!! Väntar med spänning på bilder på underverket!

• Frill

Grattis Ginger till lilla Jonathan!!!

Sole och Swenglish, ingen brådska Jag kände mig inte alls redo bara för några dagar sen, och jag kom ju hem före er. Det är först nu när jag har klarat tre dagar hemma på egen hand som jag börjar bli lite kaxig Fast tunnelbana tycker jag känns läskigt så det väntar jag nog med ett tag.

Swe, vi brukar värma mjölken här hemma genom att stoppa flaskan i ett stort glas med varmt vatten. Det borde ju gå att fixa på ett café också? Har fryst in mjölk i isbitar, så om jag ska ta med utpumpad mjölk nån gång ska jag lägga ner en mjölkisbit i flaskan/termosen så den håller sig kall längre.

Soffy, visst är det härligt hur extremt lång tid saker kan ta... Här krävs bara ett oväntat telefonsamtal för att allt ska kastas på ända. Och att stå och gå länge är verkligen ingen höjdare när man är trött i bäckenbotten.

• Björklöv

Stort grattis Ginger till Jonathan!!

• Lillie74

Grattis till sonen Ginger!!! Ser fram emot lite bilder på underverket.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4