• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

Ginger
    grattis till Jonathan!!!

Igår fick vi besök av några kompisar som har en kille på 1 1/2 år och de hade exakt samma problem som oss med amning så det var skönt att kunna prata med dem om det.
    De kämpade i 3 månader innan de gick över till ersättning helt.
    de fick informationen att det räcker med 30 ml bröstmjölk om dan för att bebisen skall få det som den behöver för tex immunförsvaret.

• cirpen

Usch igår kväll var den jobbigaste kvällen hitintills... Hon gnällde å skrek i omgångar i flera timmar. Så var hon så spänd å drog ihop sig och emmellanåt pruttade hon, hon har dessutom inte skitit på hela dan. Stackarn verkar ha så ont i magen...De säger ju att tarmarna inte blir riktigt utvecklade förstäns vid tre månader.(Därav namnet tre-månaders-kolik)Klockan tio kom min sambo äntligen hem, då kunde jag kasta i mig lite micromiddag.. Han fick sen bära runt på henne i en timme
    Köpte minifom igår, få se om det hjälper nu...
    Är såå trött idag! Suck vill INTE ha ett kolikbarn!

• Björklöv

*suck* Inget nytt under solen här inte...

• Swenglish

Grattis Ginger! Och skönt att allt gick bra trots förgiftningen!

Soffy- jag hade inte klarat oväntade besök, beundrar dig som inte stängde dörren i ansiktet på dem!

Medusa och Cirpen- ja hu vad jobbigt det är när de skriker och man inte vet vad som är fel!

Avis på er vars amning funkar, längtar så tills den gör det för mig med! Pumpade ut 180 ml nu imorse (har inte pumpat sen igår kväll)så nu har jag nästan till två mål. Har inget sparat så jag ligger hela tiden bara ett steg före och inatt fick vi ta ersättning, hatar att göra det för jag vet att han sover/mår så mycket bättre när han fått bröstmjölk. Vi kämpar vidare Sole!

en av mina kompisar följer med till BVC idag, blev så glad att jag grät av lättnad när hon sa att kunde följa med!

Heja heja Hellur och Björklöv!

• Hellur

Inget nytt här heller

Har fått tid för överburenhetskontroll på Huddinge vid 14:00 i eftermiddag. Men tydligen så gör det bara ett ultraljud. Jag vill ha en inre undersökning också! Så man vet hur statusen verkar vara, dessutom har jag hört att den kan trigga igång det. Ska be om det, för vill verkligen!

• Swenglish

Hellur-konstigt att de inte gör gynundersökning? då vet man ju om det är på G eller inte? Bra att du ska be om det! Lycka till idag!

• Sole

hellur
    lycka till i em, se till att du får en ordentlig kontroll!

miniform - är det nåt man ger om de har magknip?
    vart köper man det

• Medusa2001

Grattis Ginger och välkomna hem!

Märker ni av om den lilla får magknip när ni ätit något särskilt, typ vitlök, choklad? Jag proppade i mig choklad (över 100gr) och en halvliter glass i lördags, och det var den skrikigaste kvällen hittills. Har undvikit köpt choklad sedan dess, och ätit massor av hembakta chokladmuffins och kladdkaka istället *ler* Igår var det inget skrik alls, mycket skönt.

Cirpen - förstår vad du menar, vore jättejobbigt för alla om den lilla-e har kolik, usch, det är så man får ont i hjärtat bara av att tänka på att ens barn har ont någonstans.

Swenglish - styrkekramar till er båda, önskar att ni får all hjälp från Amningscentrum.

Soffy - håller med Swenglish, hade bett oinbjudna återkomma en annan dag. Jag håller stenhårt på att inte låta andras önskningar om att ses/se Lily gå före våra egna önskningar och Lilys behov.

Hon har sovit sig igenom flera besök och jag ser hur gärna de vill få lov att väcka henne/hålla henne, men jag vägrar - varför då liksom, det vore enbart för gästernas skull, men inte för Lilys och inte för min skull hellre (som vill ha en utvilad bebis mellan matmålen).

Ha en jättefin dag i vårsolen!

• Vivs

Ginger - grattis!!!

Lillie - jag masserar med babyolja. Igår när jag masserade kom en himlans massa pruttar och rapar Trots det var lillan omöjlig som vanligt och höll mig vaken långt in på natten men sen sov hon som en sten i flera timmar, underbart! Efter en stunds massage ser hon lugnare ut och man får små leenden så jag tror det känns bra för henne ändå..

Bassekatt - jag förstår din frustration! Man känner sig som världens sämsta mamma när man inte får tyst på den stackars skrikande bebisen..men, bebisar kan ju bara prata genom skrik och sömnbristen hör nog tyvärr till den här tiden..vi är nog inga dåliga mammor för det Framåt sommaren kommer det nog lugna sig tror jag!

Igår var jag ute på en 2-timmars promenad ensam med bebis! Hon sover mest när hon ligger i barnvagnen så det känns tryggt. Har inte vågat åka buss eller rulltrappa än men det kommer väl! Idag ska vi på BVC-besök! Kram på er i vårsolen!

• Sole

ni som masserar för magknip, hur gör ni då?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4