• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

förresten - varför får man inte äta chokld eller dricka kaffe?

• Swenglish

Godmorgon!

Mini-Swenglish behagade vara vaken mellan 3 och 5 inatt så mamman är trött! Men ska tillbringa dagen hos mormor idag så hon kan säkert ta nån matning och jag kan få sova! (fördelen med flaska)

jag vill också ha nya kläder! Har bara mina gravidkläder som passar, snyggt!

Hellur- lycka till idag!

Sole- grattis till amningsframsteget! Och lycka till första dagen ensamma!

Bianca- Får får man väl men det kan orsaka magknip hos de små guldklimparna. Jag märkte det med kaffe.

Lillen- mina bröst får INGEN peta på, men jag är ju sårig också... Sen när jag inte är det vet jag inte hur det kommer vara, jag har ju BH på mig dygnet runt, och tror inte det är sååå sexigt med mjölk droppandes utefter behagen...

Frill- det kommer säkert att gå jättebra att åka och ni är kloka som tänker ta det lugnt på vägen! Kanske är skönt att komma iväg ett tag!

• Hellur

God morgon tjejer!

Vågar inte åka iväg någonstans utan att logga in och höra av mig
    Inget har hänt här, är som vanligt...
    Snart bär det av till Huddinge för kontroll. Rapporterar när jag kommer tillbaka.

Ha en bra förmiddag!

• Vivs

Hej hej alla!

Hellur - lycka till idag!

Björklöv - hoppas allt går bra för dig!

Lillen - kul med statistiklistan men jag tror du glömde dig själv? Rätt lika mellan killar och tjejer...

Fick just en ordentlig kaskadkräkning över mig...det är så trist tycker jag, vill ju bara att det ska fungerar som det ska liksom. Pumpade väl ur lite för lite innan skulle jag tro.. förstår er, Sole och Swe med era pumpproblem. Själv har jag det också, men åt andra hållet! Men låst av en pump är jag med. Igår fikade vi hos några kompisar lite spontant. Hade pumpen hemma så när Jennifer blev hungrig fick vi åka mitt i allt.. inte så kul! Vet inte riktigt hur man ska kunna åka till stan och så, man kan ju inte direkt sätta sig med en pump vart som helst!

• BasseKatt
    Hej allihop!

Efter att ha sovit duktigt fram till 05 har Emil nu varit vaken sedan dess. Man känner sig lite seg... Men å andra sidan fick jag chansen att läsa ikapp lite här.

Jag börjar nu bli människa igen efter operationen. (Tack för alla hälsninar och tankar!) 13.50 i torsdags var det godnatt och ca 2 timmar senare var jag någorlunda vid medvetandet igen. 4 tjusiga plåster har jag på magen och det har gjort ONT. Jag kan tänka mig hur ni som blev snittade har haft det. Fast mina små hål sitter ju mycket högre upp och jag har inte vågat amma eller hålla honom så mycket sedan dess. Jag är livrädd för att Emil ska få in en välriktad spark i magen på mig. Han är kanonstark och ligger ofta och sprattlar... Det har blivit pumpning och flaska för hela slanten. Första två nätterna låg jag i gästrummet och sov. Vaknade av att han skrek däruppe och sambon som värmde och fixade mat. Jag kände mig som världens sämsta mamma där jag låg. Men jag kom ju inte ens upp ur sängen, så det fanns ju inte så mycket jag kunde göra. Nu börjar det kännas bättre...

Idag är det besök av hemsyster igen. Jag hoppas verkligen att han gått upp ordentligt nu. Han vägde ju 2915g  till sina 52 cm i onsdags... Om allt går bra idag blir vi utskrivna på onsdag och det vore så skönt! Håll tummarna!
    Det låter jobbigt för er som blivit och blir själva med era små snart. Vi bestämde redan i höstas att vi skulle använda de extra 90 tvillingföräldradagarna till att vara hemma båda fram till slutet av sommaren med hjälp av semesterdagar etc. Nu blev det ju inga extra dagar för oss. Däremot har vi bestämt att vi ska följa ursprungsplanen ändå. Det får gå på nåt sätt helt enkelt. Sambon börjar jobba i september igen och det ska bli så skönt att bara rå om varandra och ta hand om varann fram tills dess. Vi är fortfarande sjukskrivna båda två tom söndag och vi får väl se om de tycker att vi är tillräckligt OK eller om vi får förlängt ett tag till.
  • BasseKatt

Uppdaterar kill/tjejlistan lite. Fick ju faktiskt 2 killar... Sedan lade jag till LillenLillen också i tjejlistan...

Killar (11 st)
    Frill
    BasseKatt x2
    Swenglish
    Sole
    Bianca2
    Pippil8
    Emma3
    Torris
    Majlinsa
    Ginger

Tjejer (10 st)
    Sannixx
    Medusa2001
    Cirpen
    Soffy
    Vivs
    murgrönan
    Lillie74
    Zul
    J79
    LillenLillen

Sole - jag tycker också att vi ska rensa vilt i BF-listan. Man kan ju som sagt alltid lägga till igen om vi tagit bort för mycket... Vad ska vi ha med? Namn, födelsedatum, vikt, längd, om det blev snitt/vaginalt etc...?

• Lillie74

LillenLillen och Bianca, jag bor i Bromma och kan lätt komma över till Solna för promis!! Jag är ute typ 2 timmar om dagen men det börjar bli lite tråkigt att gå själv....ska faktiskt luncha med en kompis sen på Gröna huset, har aldrig varit där men hon sa att det alltid satt massa mammor där med barnvagnar, vi kanske kan ta en lunch där sen. 

Soffy, jag kommer gärna in till Kungsholmen också, det är ju bara några stationer med t-banan!! och jag håller med om allt "tjat" om framtidsplaner, man har ju fullt sjå med att hålla ordning på sig själv och bebisen....jag vet fortfarande inte hur jag vill göra i påsk med Sälenresan med svärföräldrarna.

Appropå bäckenet så har jag fått ondare i höften/bäckenet efter förlossningen, någon annan som har samma problem??? Ska höra med BM hur man bäst botar sånt...

Kan vi inte kolla vilka som börjar känna sig redo för promenader och/eller fika?? Jag är det, någon annan??

• murgrönan

God morgon!

Ännu en solig dag, ska ge mig av till apoteket och köpa minifom och lite tillägg. Är det Nan man ska ha för att undvika knip? Köper man det på apoteket?

Jag använder också mammakläder, eller iaf byxorna. Stella ammar ca vatannan timme dag som natt, men ofta tror jag det handlar om närhet. nu var det dags igen....

• Emma3

Lycka till idag Hellur!

Sole: Grattis till amningsframsteget

Lillie: Jag tycker oxå jag fått mer ont i bäckenet och blygdbenet nu, speciellt efter en längre promenad. Inte kul.

Jag använder oxå fortfarande mammakläder, har fortfarande 7kg till inskrivningsvikten.

Nu har vi köpt en babysitter som lillkillen sitter i han är nöjd en stund iallafall

Ja det är ju väldigt jämt mellan killar och tjejer, kul.

Bassekatt: Skönt att du har sambon hemma så länge, imorgon börjar maken jobba och det känns inte alls kul. Det är ju skönt att det bara är tre dagar sen är han ledig lite igen för att det är påsk.

Mamma till underbara Leo.
  • Sole

murgrönan
    ersättning (tex Nan´) köper du i mataffärer!
    När jag köpte miniform (som jag inte använt än, ska kolla med BVC idag) så frågade de på apoteket vem som sagt att jag skulle köpa det så det stod inte framme

Tack för alla grattis till amningsframsteget,inser nu att det inte är ett sånt framsteg då han då äter 1 1/2 timme på brösten och ÄNDÅ är hungrig för en hel måltid efteråt.

Känner mig rätt deppig första dagen hemma, det är sånt himla meck med att få honom att ta brösten, sen ersättning och sen pumpning och han kanske inte alltid alls tycker det är ok att bli lagd i liften under pumpningen...

Hellur
    bra att du rapporterar!

undra hur det går för Björklöv!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4