• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • BasseKatt
    Sole: Lunch på söder låter trevligt. Blir premiär för oss på bussen i så fall, men det ska väl gå ra. Är förmodligen enklare att få upp vagnen på bussen än in i bilen... Jag skickar mina nummer också så får vi se hur du känner dig.
    Nån annan som vill haka på?
  • bianca2

Ginger!
    Usch! föratår om du blev vettskrämd. skönt att det gick bra! många kramar

• BasseKatt
    Ginger: Fy så hemskt! Vad skönt att allt gick bra! Bra med handlingskraftiga karlar!
  • Emma3
    Ginger: Usch vad läskigt, förstår att ni blev vettskrämda. Skönt att allt är bra nu.
    Mamma till underbara Leo.
  • Pippil8

Tack för svar på mina frågor! Ingen idé hoppas på att avslaget redan skulle vara på väg bort alltså. Men 3 veckor låter helt ok!

Ginger - HJÄLP vad läskigt! Det där är ju den värsta mardrömmen, jag kan inte låta bli att kolla att han andas titt som tätt! Fy vad det lät vidrigt, förstår om ni blev riktigt skakade! Skönt att ni fick en så ordentlig kontroll på SöS i alla fall!

Nu har lillkillen inte ätit på flera timmar (4 typ) och då blir mammsen förstås nojig, måste nog väcka honom nu.

Sole - här är det bara namnen "mamma" och "pappa" som gäller och som ni ser så pratar jag om mig själv i trejde person också, "då blir mammsen förstås nojig"...

• Sole

Bassekatt
    jag kan mötas upp någon annan stans också, tänkte också göra bussåkande till en sport

Blir det försent om jag hör av mig efter amningscentrum? (runt 10.45)

• BasseKatt
    Sole: Ingen fara. Vi har inte direkt varit morgonpigga sedan plutten kom - han sover som bäst på morgnarna... Realistiskt skulle jag väl kunna vara inne i stan runt 13. Inte för sent hoppas jag...
    Nu gäller det bara att jag lyckas pumpa ur lite extra tills dess så att jag har lite reserv ifall amningen inte funkar. Blir bra att få prata av sig lite om alla tankar kring amningens vara eller inte vara...
  • Lillenlillen

Att det alltid går så fort i den här tråden så fort man inte är online på några timmar! Inser hur beroende man är i perioder när det kommit till typ fem nya sidor sedan man var inne senast

Idag har vi haft två besök och bland annat av min mammas moster som forskar och undervisar på pedagogiska institutionen vid Stockholms Universitet. Fick en jättefin bok om spädbarnspsykologi av en författare som heter Stern. Mycket intressant om hur små små barn tänker osv. Rekommenderas!

Sen har vi tagit två promenader, en med BabyBjörnen och en med vagnen. Så skönt att gå några vändor och både få frisk luft, lite sol och se lite annat än hemmet. Men vi har ju varit ute varje dag i två veckor nu så det börjar bli en vana!

Ginger3: Fyyy, fick gåshud när jag läste vad som hände. Huuuuuuuuuu! Himla bra att det inte var någon fara!

Ang avslag: Jag har precis som Frill haft rikliga avslag precis i början, drällde överallt (hehe), sen har de fortsatt i mindre mängder (mer om jag har gått långt) och nu är det "genomskinligt".

Ang. fika: Jag är gääärna med på fika men helst när det blir aktuellt på Kungsholmen eller lite längre norr om söder

• Hellur

God morgon!

Inget har hänt här Allt är som vanligt. Men i morgon är det dagen D på riktigt! Kan inte vänta. Är spänd men också väldigt nervöst.
    Har småplockat lite här hemma, städat av badrummet och "gjort i ordning" lite. Måste ju vara fint när bebben kommer hem Antar att man inte hinner eller orkar med sånt när man väl kommer hem.

I dag får jag sällskap, så jag slipper sitta och vara nervös själv. En av mina bästa vänninor kommer på lunch och fika med sin 7 månaders son. Ska bli roligt!

Ni som fött på SÖS, DS och KS, tror inte det är någon som fött på Huddinge? Jag har packat väskan för BB-Sthlm, där man tar med kläder till sig och bebis. Men hur är det på de "allmänna sjukhusen" i Sthlm? Måste man ha med sig en massa kläder eller får man sjukhus kläder till sig och bebisen där?
    Något som man bör tänka på att ha med sig?

• Lillenlillen

Hellur:

Vad skönt att det äntligen är så greppbar tid kvar! Håll ut

Vi fick en uppsättning Landstingetkläder och en filt med Landstinget-logga på som har varit grym! vi har använt den till allt, amning, sovning, värmning... haha!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4