• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

apropå fika
    jag är också på!

Kungsholmen kan jag också åka till, kanske inte kan promenera i timmar ännu men man kan ju vila

Bor ju på söder så om nån känner för det så är jag också på!

Ska vi försöka organisera nån fika efter påsk?

• cirpen

Murgrönan:
    Jag har både minifom samt Nan. Det kan dock ändå ge magknip eftersom det är mjölkbaserat. Jag skall nu prova att byta ut ett mål om dagen mot Bifidus eftersom minifom inte hjälper.
    Hon brukar grina i ett par timmar på kvällen, sen kommer ett dygns "skörd" i blöjan, och efter det så är hon "normal" igen! De har ju lite problem med matsmältningen i början, Bifidus skall visst hjälpa till lite..Återrapporterar ifall det hjälper... Jag har dessutom börjat med babymassage, det gillar hon!

Tack för vagnstipsen, jag tar mig dock inte råd än..Känns liite onödigt då jag faktiskt har en vagn om än lite klumpig..Dock perfekt att köra här ute på landet där jag bor! Skall satsa på en lätt och smidig sittvagn istället!

Lillenlillen å swenglish håller med..man är inte så sexig direkt! Man vågar ju inte knäppa upp bh´n direkt, det är ju inte direkt samma form längre...hehe.. Men jag bryr mig faktiskt egentligen inte, det är en sån kort period av ens liv som man ammar...

• bianca2

hej!
    lille74! gärna promenader men inte riktigt ännu tyvärr. August är ju bara 6 dagar och angående bäckenet: själv fick jag ju foglossning i samband m förlossningen, hade ingen innan, så jag har ju fortfrarande kryckor. vi var ute en sväng igår i alla fall o det gick bra men sjukt långsamt och lutade det neråt bara lite var det nästan omöjligt. jag får nog avvakta till nästa vecka. Jag VILL ju verkligen fika/promenera med alla er (det är ju det man drömmer om nu) men jag MÅSTE försöka lyda sjukgymnsten o ta det lugnt. Vi har besök hela tiden o jag har svårt att tagga ner som vanlig.
    Vivs - min August kräks oxå ganska mycket. Hur mycket är för mycket? vet du vad det kan bero på och omdet e farligt?
    Vi ska till bvc för första ggn imorgon på inskrivning. Vi har ju bytt från söder till Råsunda så det ska bli spänannde. Lillen - ska säga till om mammagruppen så vi kommer i samma
    hellur - lycka till på kontroll o heja Björklöv!
    om nån bebis föds imorgon blir det på min födelsedag

kramar till alla denna soliga, underbara dag!

• Hellur

Hallå!

Nu är jag hemma från kontrollen på Huddinge som gick bra. Jag är öppen 3 cm! Tycker ju att det borde sätta igång då!?
    Hon vred på livmodertappen något varv, vilket gjorde otroligt j_la ont!!! Hoppas det triggar igång det hela.
    Blir igångsättning på onsdag, förlossningen ringer under morgonen och talar om när jag kan komma in. Så bara två dagar kvar nu
    Är lite nervös, speciellt när jag insåg hur ONT det kommer göra. Men alla andra har ju klarat det så då ska väl jag också det.

Undrar också hur det går för Björklöv, hoppas hon fått sin lill* nu!

Är ju bara jag kvar som inte har fått bebis ännu, ni får stå ut med mina deppar perioder och nervositet utbrott någon dag till

Låter mysigt när ni pratar om att promenera ihop. Vill gärna vara med där senare när jag fått min och komit iordning och allt fungerar.

• Hellur

Bassekatt - Kul att höra från dig. Har tänkt på dig. Skönt att allt verkar gått bra och att du är hemma igen. Hoppas Emil gått upp som han ska och att ni blir utskrivna snart.
    Måste vara jätte skönt och mysigt att vara hemma tillsammans.

• Vivs

Hellur - kanske du får bebis på Biancas födelsedag! Hoppas verkligen den kommer ut snart, måste kännas tugnt att få sist!

Bianca - om de kräks mycket beror det oftast på att de har omogen magmun..det fixar sig med tiden. Det finns några mer allvarliga fel som gör att de kaskadkräks men som jag förstod det så har de ordentligt nedsatt allmäntilltånd då och kan inte kissa/bajsa heller... ta upp det med din Bvc-syrra i morgon så kan man ju följa vikt och längd lite oftare för att se att bebis får i sig tillräckligt!

• bianca2

tack vivs!!! ska absolut göra det. bajsa o kissa gör han ju. o han gick ner väldigt lite efter förlossningen så de sa att han fick i sig näring men mycket kan ju ha hänt. ska absolut ta upp det imorgon!!!

• Zul

Hej tjejer!

Grattis Pippil8, Bianca, Ginger m fl! Ska läsa mer...
    Bianca: jag tror vi var på avd 73 tillsammans o t.o.m på utskrivningssamtal ihop! Det var jag som såg så enormt trött ut...
    Pippil8: du måste legat på avd 63 samtidigt!

Tack för alla grattis till lilla Agnes! Hon är givetvis helt underbar och vi har aldrig skådat något sötare... Hon äter som en HÄST hela tiden. Amningen funkar ganska bra, men gud vad vi fick kämpa på BB. Blåsorna på vårtorna har gått ner nu.

Vi blev kvar på BB till i fredags, jäkla gulsoten gav sig inte, men nu bättre. Segt som tusan, håller med J79, jobbigt!

Jag är bättre idag, men fick feber igår och idag, runt 38 grader, vet inte vad det beror på? Tror inte det är infektion i livmodern, ej ont. Kan det vara när brösten spänner? Nån annan som upplevt liknande...?

Heja på nu Hellur och Björklöv!

• Pippil8

Hej alla och jäklar vad det skrivs här. Inte helt lätt att hinna läsa ikapp när man har lilla underbara sugproppen Edvin vid brösten mest hela dagarna (och nätterna för den delen)

GRATTIS J79!

Zul - det enda jag vet om feber är att det skulle man kunna få när mjölken rinner till, men det har den väl redan gjort för dig?

Känns som om jag har tusen frågor och försöker skriva ner några av dem för att se om någon av er orkar/hinner svara:

- Avslaget - jag blöder nästan inget nu (5 dagar efter snittet), visst ska man väl blöda rätt länge även om man blivit snittad?
    - Ni som har era små sovandes i era sängar - ligger de mellan er och pappan eller på ena sidan? Hur gör ni med täcke? Är orolig han blir för varm om han råkar hamna under vårt (varma) dubbelsängstäcke.
    -Amning nu - ammar ni på ett bröst i taget, eller får han/hon båda brösten vid varje tillfälle? Hur vet man i så fall när det är dags att byta bröst? Att det är "slut" i det ena bröstet?

Har förresten lagt in en bild på Edvin i mitt galleri, han är lite gul där men oetmotståndligt söt

• Pippil8

Hellur - vad BRA att du var öppen 3 cm!!! Då kommer igångsättningen gå bra på onsdag! Å vad skönt att du kan räkna ner på riktigt nu! Min igångsättning blev ju sjukt utdragen, men förlossningsläkaren sa att det berodde på att livmodertappen var helt omogen och jag inte öppen nånting. Så det låter som du har ett mycket bättre läge

Vikten - huh - jag vägde mig i morse. är på plus 14 kg från utgångsläget. Inte att tänka på att ha något annat än mammakläder här inte. Ska bli fint med promenader i vårsolen så fort man vågar sig ut lite mer.

Vi har förresten varit på SöS idag på ortopeden och kollat höfterna som var helt ok - jätteskönt, vi slipper låta Edvin ligga i skena.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4