• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • BasseKatt

Har nu vaknat efter att ha sovit ett par timmar. Egentligen helt fel tid att sova "middag", men det gick bara inte att hålla sig vaken längre. I natt blev det i princip ingen sömn alls. Första natten med magknip tror vi. Mamma åt rå rödlök i sin sallad igår och vi tror att det var den (tom pappa var lite risig i kistan efter, så det måste varit bra drag i den löken ). Hur jobbigt som helst! Och sambon skulle på kurs med facket idag på förmiddagen, så han fick sova i gästrummet. Imorse var det inte bättre och jag önskar att jag varit bläckfisk eller nåt. Han gallskrek under min dusch (sjukt stressade) och sedan försökte jag trösta med Emil på ena axeln medan jag pumpade och åt frukost med den andra. Gick sådär...

Men sedan premiäråkte vi buss in till stan själva (gick kalasbra!) och träffade Sole och Viktor i Slussen. Vi käkade lunch och väckte en del uppmärksamhet med våra killar. Och Emil ser ju ut som en liten plutt bredvid "storkillen" Viktor trots att han är 5 veckor äldre... Tyvärr var det ju inte alls lika soligt och vart som igår (läs svinkallt), så det blev ingen glass i solen efter...

Medusa: På barnens hus finns det en flaskborste (Bambino eller nåt) som har en miniborste i handtaget för flasknappar. Kostade typ 30 spänn eller nåt.
    Jag brukar skölja avoch tvätta ur med lite diskmdel och ett finger innan vi kokar för att få bort hinnan. Det funkar det med...

• BasseKatt

Just det... Vi pratade om träff nästa vecka och föreslår fredag i nästa vecka. Vi kan ju hoppas på kalasväder och ses på Djurgården, Hagaparken eller nåt... Vilka ville hänga på?

Träff fredag 13 (hua ) april kl 12:
    BasseKatt
    Sole

• Hellur

Hej tjejer!

Jaha då var det äntligen vår tur! Vi ska åka till BB alldeles strax, vi ska vara där vi 11:00.
    Nu finns det ingen återvändo
    Är spänd och nervös, känns så overkligt att vi ska föda barn idag.

Hörs om några dagar.

Kramar

• Swenglish

önskar dig all lycka till hellur!!! vet känslan, kändes jättekonstigt att sätta sig i taxin med babyskydd, väskor och allt, fast utan värkar som man hade föreställt sig! kram kram från anna

• Emma3

Lycka till nu Hellur, skönt att det äntligen är eran tur.

Mamma till underbara Leo.
  • Lillenlillen

Ååh vad jag vill vara med på fredag men det är ju mitt i påsken och här hemma har vi en pappa som är ledig fredag 10.00-måndag 14.00 så han vill nog gärna träffa sin dotter efter jobbet på fredag!

• Ginger6

Ahh lycka till Hellur!! Snart har du din bebis i famnen!!

Åh va trist och jäkligt med amningen swenglish, förstår att du vill ge upp, som sagt, du ska ju kunna njuta av den här perioden! Skönt att höra att det är fler som ammar så länge Medusa. Allt som allt tar mina amningar också 1 timme ungefär och nu har jag blivit väldigt noga med raparna också sen han satte i halsen. På natten äter han var tredje timme ungefär och jag börjar vänja mig vid att sova tre timmar i stöten, vilar alldeles för dåligt dagtid, vill ju göra massa annat.
    Någon som varit på hörseltest med bebbarna? Min man åkte med Jonathan idag och ena örat var perfekt och det andra inget utslag alls. De sa att det var normalt och att det troligen är fosterfett i öronen. Hur har det gått för er?
    Bra magknips-tips Vivs. Jag brukar hänga honom över axels ett tag , funkar också. Svårt att veta vad de får knip av tycker jag!!

Ang träff, hoppas kunna. Får besök under helgen men tror de kommer senare, sätter upp mig i alla fall:

Träff fredag 13 (hua ) april kl 12:
    BasseKatt
    Sole
    Ginger

• Ginger6

Zul: Ja läkarna sa att man ska skaka på dem, banka i ryggen eller trycka på bröstet som min man gjorde. Att försöka så de får antingen in eller ut luft.

Men hoppas aldrig det händer nån. På BVC får man tydligen lära sig hur man gör när barn sätter i halsen men där har vi ju inte varit än... kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4