• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • murgrönan

Jag fikar gärna på fredag nästa vecka. Skulle vara bra om Hagaparken funkade för er andra, det är lite närmre mina hemtrakter i alla fall.....

Träff fredag 13 (hua ) april kl 12:
    BasseKatt
    Sole
    Ginger
    Frill
    Murgrönan

• Sole

ABC08

oppas du slipper vänta allt för länge så du kan stämma in i bebissnacket här i tråden sen

idag har jag tagit beslut att ge upp amningen och han får ersättning, Viktor får en glad mamma och det gör mig ju till en bättre mamma för honom, pussar o närhet får han ju ändå av oss!

Så skönt, nu kan jag gå ut utan att få ångest över att han skulle bli hungrig!

• Emma3

Skulle oxå gärna vara med på fika, men känner att jag inte vill åka så långt nu när man måste amma hela tiden. Men lite senare hänger jag gärna med.

Grattis i efterskott Bianca.

Sole: Tycker du gör rätt som inte ammar, måste vara jobbigt att behöva kämpa så varje dag. Så får ju Viktor en glad mamma oxå

Leo hade inte gått upp något när bvc var här igår, då var det 5 dagar sedan vi vägde honom sist. Så hon tyckte jag skulle amma oftare, så jag har ammat varje/varannan timme idag förutom när han somna och sov i tre timmar och då tänker jag inte väcka honom. Hoppas han gått upp till nästa gång. Jag får ju en del mjölk i uppsamlingskoppen per dag så tänkte ge det på kvällen de kan ju inte skada så kanske han går upp lite mer.

Mamma till underbara Leo 070320
  • SanniXx

Träff fredag 13 (hua ) april kl 12:
    BasseKatt
    Sole
    Ginger
    Frill
    Murgrönan
    SanniXx

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

kul att så många vill ses nästa fredag!
    Kul att få träffa murgrönan och sannixx också! (även ni andra såklart! )

jag är på vartsomhelst inne i stan, om vi blir många kanske vi måste tänka till på nåt bra ställe som tar massa mammor och vagnar.
    Jag har ingen koll alls än på "barnvagnsvänliga ställen"

• Frill

Cirpen, håller med om att det inte är så kul med själva amningsnappen i offentliga sammanhang. Jag har ammat när vi haft besök här, men då brukar jag gå ut i köket och sätta på nappen först. Annars har jag bara ammat i väntrum på BVC och SÖS och där känns det OK. Och utanför Globen, men då var jag ju tvungen att leta ett tag efter en avskild plats och satt utomhus. Men om man är omgiven av flera ammande mammor känns det bättre tänkte jag
    Är för övrigt ganska trött på nappen, när han är vrålhungrig blir han så ivrig och då lyckas han ofta pilla bort den, blir ännu hungrigare och argare.

Har varit jättedålig på att försöka vänja av med den. Försökte när Adam inte alls var hungrig och la honom vid bröstet. Han pickade med öppen mun och blev lite smått irriterad, sen fick han tag och låt helt still, och till sist fick han tag och började suga. Jag blev jätteglad, tills han släppte efter tre sug, fullkomligt rasande. Sen tog det ett tag att lugna ner honom, och då var han alltså inte ens hungrig när han började. Suck.

• SanniXx

Jag ses helst inne i stan då vi bor i Tyresö Men kan absolut ta oss var som.. Buss är ju gratis med vagn

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Swenglish

HAlloj!

Grattis i efterskott Bianca! Beundrar dig som orkar fixa dig fin inför besök, jag är glad om jag har lyckats tvätta håret... Men shoppade faktiskt en ny tunika igår som jag ska vara påskfi i. Har inte våga mig på vågen än men jag misstänker att jag inte skulle bli så glad av att se vad dne visar...

Sole- skönt att ha tagit beslut, grattis!! Hur gick det på amningscentrum, var de till någon hjälp?

Vivs- förstår precis med pumpning och amnining, jag vågar mig inte heller på att amma offentligt än, behöver kuddar och helst ha det andra bröstet naket samitidigt så det luftas.

Nu har vi ammat ett helt dygn, hurra! Och än verkar det gå bra peppar, peppar. Vågar inte lita på att såren inte blir värre, men jag fortsätter med penicillinet så får vi hoppas på det bästa. Imorgon kommer stora invasionen från England, ska bli roligt!

Freddy hade gått upp 400 gram på en vecka idag på BVC, var ska detta sluta?

• Sole

Swe
    träffade en Gunilla som jag tyvärr inte gillade, hon började med att berätta hur unikt och bra sammansatt bröstmjölk är - inte särskilt psykologiskt när man är där för att amningen inte funkar, det är ju inte så att jag slutar för att jag bara inte vill amma utan för att jag mår sämre när jag ammar än när han får ersättning.
    De andra gångerna har jag träffat Agnes + nån med dubbelnamn (kommer ej ihåg vad hon hette) och de var jättegulliga!
    Kul att Freddy går upp så mkt - vi kommer ävl ha jättebebisar snart! Viktor gick upp 500 gram på en vecka och hade växt 4 cm på två, sjukt mkt om man skulle överföra det till en själv, det är som om jag skulle gå upp 18 kg på en vecka!

Såg att frågan om sämn var uppe, hur gör ni med er egen sömn? Hur mkt sover ni på dagarna med bebisarna? Går ni och lägger er tidigare på kvällarna?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4