• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

lillen
    bröllopsplanering låter bra, men det verkar som en av våra kompisar lovat bort Viktor redan
    om inte annat så kan man ju börja spara till deras bröllop nu

• Pippil8

Björklöv - GRATTIS till lilla tjejen! Vad jobbigt att ni fick åka till operation. Fick pappan och dottern stanna på förlossningen då?

Ser fram emot rapport från Hellur!

Sole - jag tycker verkligen du gör rätt som slutar krångla med amningen. Du har kämpat länge nog, ingen kan säga att du "ger upp" för tidigt. Att vara en bra mamma hänger inte på amningen och du har som sagt verkligen försökt!

Tackar igen för fler svar på mina frågor om avslag och amning! Jag tror jag börjar förstå lite mer av när han har ätit färdigt på ena bröstet.

Skulle gärna vilja hänga på och fika, men jag vet inte om jag vågar ta mig så långt bort än. Lite fegis Jag avvaktar med att skriva upp mig på listan.

Är det nån mer än vi som inte ska döpa bebben? Vi funderar på någon "välkommen-till-världen"-fest men inget bestämt än.

Idag blev vi bortskämda av min mans bror med familj som kom hit och lagade middag till oss. Tänk om man hade vetat det när ens kompisar fått barn - det är ju den BÄSTA presenten!

Kram på er alla mammor och den kvarvarande magen (är väl bara en nu?)

• Lillie74

Grattis Björklöv!!! Hoppas du repar dig snart, generellt sett tycker jag att jag kände mig mer sliten än vad jag hade trott att man skulle göra och då opererades jag inte utan "bara" födde barn, det är faktiskt inte nåt som man pratar om så mycket innan.

Medusa, vår Filippa håller också på med en massa läten på natten, skönt att höra att det finns fler som gör det för i morse blev jag lite orolig faktiskt, precis som du beskriver grymtar, stånkar, skriker till och klämmer hon och inatt höll det på mellan 5-8. Jag pratade med BVC om det idag och hon menade på att det inte är nåt allvarligt och farligt, om hon hade haft ont eller så hade hon gallskrikigt, det enda tipset hon hade var att ha henne i ett annat rum så vi får bättre nattsömn.

Jag fikar också gärna i Hagaparken men är liksom du BasseKatt inte så hemma i Hagaparken så en ordentlig geografisk genomgång skulle sitta fint, jag kommer också åka bil.

• Lillie74

TRÄFFAS FREDAG 13 APRIL:

BasseKatt -- (bil)
    Sole -- (515 från Odenplan)
    Ginger --
    Frill --
    Murgrönan -- (ej Odenplan)
    SanniXx -- (515 från Odenplan)
    Lillenlillen -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Bianca2 -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Lillie74--bil

• bianca2

lillen!
    ÅH - vad söt Inez är!!
    Glad Påsk!

• Sole

lillen
    vilket supergulligt kort!

Lillie74
    Viktor låter också väldigt mkt om natten, du menar att BVC tycker man ska ha eget rum till dem då?
    ska man ha babywatch så man hör dem då eller ska man invänta gallskriket?
    nu går jag ju upp när han gnyr

• SanniXx
    LillenLillen: Aw så sött kort!!

Sole: Jag tar gärna sällis, så vi kommer fram Haha..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Lillenlillen
    Sole

Tack och jag har hört att man ska försöka att ha dem i ett annat rum om det går (vi har inget annat rum, eftersom vi har vaggan i taket i sovrummet) Det beror enligt min BVC på att de ska lära in att man sover på natten och att det inte finns så kallad "dygnet-runt-service" (min BVC-sköterskas egna ord) Men det betyder ju INTE att de ska behöva skrika utan att nån kommer! Så jag skulle nog ha baby watchen på fast inte så man hör ALLA små ljud... *s*.

Förresten så sa de på BVC att Inez måste ha napp för annars har hon mig som napp. Eftersom hon går upp så bra så ska hon nu BARA få äta 5-6 gånger per dygn och aldrig mellan 22 och 06, en riktig utmaning med andra ord!!

Kram på er
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4