• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

sannixx
    man får göra bussåkande till en sport!

jag bor så bra till att jag ävenkan åka buss till stan, tror inte jag kommer åka så mkt tunnelbana.

• Lillenlillen
    Sole:
    Du gör helt rätt. Den bästa mammn är den glada mamman :)

Bianca2:
    GRATTIS i efterskott! Och jag förstår att du vill göra dig lite fin, jag tycker man har gått runt i en dimma i nio månader så man behöver det. Har hittills lyckats sminka mig och "fixa mig" varje dag sedan lillan kom, vi får se hur länge det håller Angående BVC så har jag en Maybritt men jag tror inte det spelar roll vem man har(?!), jag tror föräldragrupperna är blandade.. Men bara tror, som sagt.

Ang amning:
    Jag ammar offentligt o så, utan problem men idag blev lillan av någon anledning helt hysterisk på bussen så jag fick amma på momangen för att inte alla skulle behöva lyssna på henens gallskrik (haha).. Och sen efter typ en minut så lägger hon sig bakåt med huvet och ler varpå jag tittar på henne och säger typ att hon e gullig eller nåt. OCH missar att mjölken sprutar ur tutten RAKT fram. Okej, ingen på bussen såg men lillans jacka var helt dyngsur på framsidan och hon var helt blöt om halsen. Inte helt hundra är den här morsan. Men storyn blev ju lite skoj

Imorgon ska vi på BVC för tredje gången. HIttills har Inez legat några cm över alla kurvor, får se om hon fortsätter den här utvecklingen!! Hon har iaf växt ur 50-kläderna och Newborn-blöjorna stramar lite överallt (dags för mini!)

Ang träff 13 april:
    Om vi ses i Hagaparken på fredag den 13e april så finns det i alla fall obegränsat med space för alla mammor och barnvagnar :) Och OM vi ska ses där är det bästa sättet att ta sig dit buss 515 från Odenplan (hållplatsen på höger sida vid kyrkan). Det tar typ 11-12 min till Haga. Koppartältens café har billigt fika, korv m bröd (15 kr) och pannkakor (30 kr)

Träffas fredag 13 april:

BasseKatt
    Sole
    Ginger
    Frill
    Murgrönan
    SanniXx
    Lillenlillen
  • SanniXx
    Sole: Jag får sova bra på nätterna. Ida vaknar just nu bara 1 gång. jag sover ingenting på dagarna och går och lägger mig runt 12 på nätterna och går upp vid 9-10 Efter morgonamningen ligger vi oftast kvar och myser en stund..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • BasseKatt

Uäääh! Jag som skrivit ett så långt och fint inlägg och så försvann det! Jag brukar alltid vara duktig och trycka CTRL+A och CTRL+C med jämna mellanrum när jag skriver för att ha det sparat om nåt skulle hända (vilket det ofta gör), men självklart inte denna gång.... Grrrr!!!! Får försöka komma ihåg vad jag skrev...

Idag har vi äntligen blivit utskrivna från SÖS! Emil fick Ok från barnläkaren från neo och klarade även hörseltestet galant. Nu trodde vi inget annat eftersom han ofta rycker till vid plötsliga ljud, men det är ändå skönt att ha det svart på vitt. Idag vägde Emil 3071g och var 53 cm, så han har gått upp i alla fall 150g på en vecka. Inget mot era "bjässar", men ändå Vi blev även överlämnade till BVC från hemvården och nästa vecka är det dax för första besöket.

Idag har vi även bokat in dop för Emil. Maj och juni är ju högsäsong för bröllop, så det var inte lätt att hitta en tid som passade. Vi har fått bra kontakt med sjukhusprästen på SÖS (hon höll även i Linus begravning), så vi har bett henne förrätta dopet. Efter en massa samtal fram och tillbaka mellan pastorsexp och henne blev det till slut Kristihimmelfärds torsdagen. Hoppas att släkten håller sig hemma då (det är ju långhelg).
    Hur ska ni andra göra? Dop, namngivning eller inget speciellt?

Det måste nog bli lunch för mig när vi ses nästa fredag. Klarar mig nog inte på bara fika vid 12. Ska vara en STOOOOR muffin då i så fall. Haga funkar för oss - vi tar nog bilen dit i så fall.

• bianca2

hej hej!
    tack för alla gratulationer!
    idag har vi haft besök i 3 omgångar, imorgon blir det fler besök o på fredag ska vi till mina föräldrar o träffa pappas slätingar från pakistan förförsta ggn. PHU - jobbigt men roligt- På lördag ska jag stänga in mig m min nya familj.
    sole - håller m alla andra. en glad mamma gör att din fina son oxå mår bättre!!!
    Bassekatt - tänker på dig. kramar.

ang träff i hagaparken nästa fredag. jag vill jättegärna följa med men jag vet inte hur min foglossning känns då. jag skriver upp mig på listan så får vi se hur jag känner mig. hagaparken är perfekt för mig.

Träffas fredag 13 april:

BasseKatt
    Sole
    Ginger
    Frill
    Murgrönan
    SanniXx
    Lillenlillen

kram kram lilia

• BasseKatt

Hellur: Lycka till!! Hoppas att du redan snusar bebis vid det här laget.

Medusa2001: Barnens Hus finns bla här i Nacka, men flaskborsten (som alltså har nappborsten i handtaget) finns säkert även på babyland, BabyPlanet etc.

Sole: trist att det inte funkar med amningen. Jag hoppades så på er efter framgången igår. Jag förstår absolut att du ger up. Du har mitt fulla stöd tjejen!!!
    Jag hoppas så att det ska fixa till sig även för oss. Jag har ju legat lite lågt med amningen efter operationen och mest pumpat och när vi skulle försöka amma idag gjorde det så ont att jag grät. Inte alls kul. Jag vill ju så gärna, så jag hoppas att det fixar till sig. Annars får det nog bli besök hos amningscentrum även för oss.

• cirpen

Skall försöka ta mig till Hagaparken jag med! Åker bil dock.
    Var nånstans ses vi?

Träffas fredag 13 april:

BasseKatt
    Sole
    Ginger
    Frill
    Murgrönan
    SanniXx
    Lillenlillen
    Cirpen

• SanniXx

Hur många är det som kommer ta bussen till Hagaparken? Om alla tar samma buss så blir det nog trångt med alla vagnar hehe.. Någon som bor söder om stan?

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Lillenlillen
    Ang. Haga:

Som SanniXx säger så blir det ju krångligt om alla tar samma buss!! haha. Men eftersom vi är flera som inte bor i stan kanske det löser sig ändå? det bästa vore väl att mötas vid busshållplats Hagaparken, om man går upp från stora vägen mot parken finns det ett runt stenlagt torg, där kan vi ses. Och om någon kommer lite efter så finns det ju bara en promenadväg och bara ett café och där är vi ju

Lilia:
    Du glömde lägga till dig själv!

TRÄFFAS FREDAG 13 APRIL:

BasseKatt -- (bil)
    Sole -- (515 från Odenplan)
    Ginger --
    Frill --
    Murgrönan -- (ej Odenplan)
    SanniXx -- (515 från Odenplan)
    Lillenlillen -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Bianca2 -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)

Ska verkligen bli jättekul att ses, jag har ju inte träffat någon sedan Örtagården!

Ang. BVC
    Idag ska vi på besök nr 3 på BVC och äntligen få träffa vår "riktiga" BM, har varit två olika ersättare hittills. Men hon jag ska ha är tydligen rätt flummig *s*. Hon pratar tydligen rätt mycket med barnen och säger typ "jaaa, det gööör ont ibland, barn fååår skrika, skrik du" osv... Senast hade lillan ökat ett kilo från födseln och jag gissar på 1,5 idag med hennes 3 dubbelhakor. I love my baby!  
  • BasseKatt
    LillenLillen: För mig som inte är så hemma i Hagaparken... Hur hittar vi er från parkeringen? För den är väl nära E4:an? Vart i parken ska vi? Försökte titta på en karta och det var stooort. Vill ju inte gärna gå vilse
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4