• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • SanniXx
    LillenLillen: Men kan man verkligen föbjuda de små att äta? De va ju 8 timmar där mellan. Tänk om hon blir hungrig. Hon är ju så liten.

Ida kan gnälla och gny lite när hon vaknar på natten.. Ibland gör hon det bara för att bajsa så jag väntar oftast en liten stund innan jag tar upp henne. Ibland somnar hon om och ibland vill hon ha mat
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Lillenlillen
    SanniXx:

Jag vet inte men problemet är delvis att jag raaaasar i vikt (högst 50 kilo väger jag nu) och lillan äter för mycket så hon bajsar ändå bara ut det. Då är det bättre att hon får napp tydligen o hennes mor får behålla lite vätska, näring och vikt... Men jag tror inte det är en förändring som kan ske bara såhär direkt idag...
  • Swenglish

Lillen- sötis Inez! Det var intressant information från BVC! Tycker också det låter länge med 8 timmar men skönt att få sova då!

Björklöv- jobbigt med operation! Tyckte oxkså det var superjobbigt att efter förlossningen mnär man bara vill ta det lugnt och mysa behöva åka iväg bli opererad, tyckte liksom det räckte! Hoppas ditt hb går upp snabbt! Men du kommer säkert vara trött länge, jag förlorade 1 1/2 liter blod och först nu börjar min vanliga färg komma tillbaka, så vila mycket och ta det lugnt!

• cirpen

Själv kör jag Anna Wahlgren metoden: mat, mera mat och ännu mera mat därtill. Våran tjej har dubbelhaka och viktkurvan pekar spikrakt uppåt, men det gör ju inget, spädisar kan ju aldrig få för mycket, samt det är bra med hull att ta av ifall de blir sjuka. Jag tror på Anna W´s teori om överlevnadsångest ifall ni känner till den! Sen är det ju bara i ett halvår max som de äter så ofta, sen kommer de ju sova längre när de får välling!(förhoppningsvis! )
    Så fort min tjej gnäller så provar jag först med mat, blöjbyte å annat får vänta... Sen kan man tycka att jag skämmer bort henne, men man kan väl aldrig skämma bort sin spädis för mycket?

• SanniXx
    LillenLillen: Åh, jag önskar att jag oxå rasade i vikt, men självklart inte för mycket Jag får ont i brösten om Ida äter för sällan.

cirpen: Nä, en spädis kan man aldrig skämma bort
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

godmorgon!

Sannixx
    klart vi kan ha sällis, vi kan göra upp detaljerna senare!

vad mkt olika bud man får höra om bebisar (tänkte på Lillens BVC och AW) hur ska man veta vad som är rätt?

Jag plockar upp VIktor så fort han gnyr, ska jag vänta tills han börjar skrika då eller?
    Min BVC-tant tycker det är bra att han sover i egen säng (han sov med oss 2 dagar efter vi kom hem från BVC) men det känns inte så bra att ha han i eget rum ännu (även om det säkert skulle göra under för sömnen)

Är det nån som kör AW´s standardmodellen?
    läste lite om den igår i Barnaboken och det skulle ju vara skönt att få lite sov och matrutiner (som jag fattar att den ger)

• Emma3

Godmorgon!

Grattis Björklöven! Ser framemot bilder på lilltösen.

Grattis även till Hellur.

Lillen:
    Vilket söt kort

Leo ligger oxå i egen säng men skulle heller inte vilja ha honom i eget rum så här tidigt.
    Vi plockar oxå upp honom när han börjar gny och gnälla.

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4