• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen
    Bianca2:
    Jag är nog inte så huslig, mer rastlös som sagt Om du har svårt att få det att gå ihop när sambon drar till jobbet (jag börjar ju bli van, Erik har jobbat i tre veckor) så kan vi slå påsarna ihop äta gemensam lunch! Du kan passa bebbar, jag kan laga
  • bianca2

lillen! låter perfekt! vi kan laga ihop!

• Sole

åh jag vill också komma på lunch hos lillen och bianca

bassekatt
    så söt Emil är! Håller med om att han är jättelik din sambo!

själv har jag och Lasse druckit lite champagne, Viktor sov så lämpligt just då när vi hade lite mys (inte sånt mys, det blir inget sånt av så länge man har stygn ) och firade att vi blivit familj

nu har han precis ätit och fått ny blöja och pyjamas av pappa som tar nattpasset igen inatt!

• Lillenlillen
    Sole:

Det blir lunch i Råsunda då, så så länge du är redo att ta dig hit så är du såklart välkommen ;)
  • Zul

Lillen: jag är imponerad av din energi! hur gammal är inez (hoppas jag blir piggare oxå så småningom...)?

Jag sitter bara o ammar hela tiden tycker jag och annars sover jag eller äter/städar... Måste bli bättra på att avbryta ammandet o försöka få henne att sova själv. Jag kan ju inte göra NÅT annat. Hon vaknar jämt när jag lägger henne ifrån mig, inatt höll hon på så i 3 timmar...

Har fått så mkt fina ROSA kläder till henne, men allt är ju för 3-4-6 mån...! Vill ju klä upp henne i det nu, men för stort. Tror faktiskt vi ska köpa lite begagnat till henne att ha att slita på de här första veckorna.

• bianca2

Sole! Säger som Lillen - klart du e välkommen
    laga ihop är ju så mycket roligare än att laga till sig själv. snart kommer ännu mer besök...

• Emma3

Hejsan!

Ja jag säger som det andra lillen, är imponerad av din energi och ork.

Bassekatt: Så sött kort

Men idag är man ganska utvilad, Leo har låtit mamma sova Ammade vid 22 tiden sen fick jag väcka honom kl 04 Förvånad och sen sov han till 8.

Som nojjig mamma så var jag, maken och Leo till BB igår för att väga honom eftersom han inte gått upp sist. Men nu vägde han 3920 så det var skönt, hade iallafall gått upp 140g på 4 dagar. Dom tyckte det var bra och de sa att om han skulle vara hungrig så skulle han skrika otrösligt.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Hellur

Hej!

Nu har vi komit hem från BB med världens sötaste och goaste William Han förlöstes på Huddinge med akut kejsarsnitt i torsdags morse 03:17.
    Han var 55 cm lång och vägde 4335 g. Hur gick det till, både jag och Erik som är så korta.

Åkte in för igångsättning i onsdags förmiddag, det var fullt så vi fick vänta ett tag på ett rum. Var öppen 3 cm vid ankomst så vid 14:20 tog de hål på fosterhinnan. Vid 15:25 satte de in värkstimulerande dropp, de första riktiga värkarna kom runt 16:55. De vart tätare och tätare och väldigt intensiva, till slut gjorde det ont konstant även mellan värkarna. Lustgasen var min bästa vän Vid 21:30 fick jag äntligen Epidural, vilket var rena himmelriket! Därefter kände jag nästan ingenting, men mina värkar var väldigt täta och starka fast jag öppnade mig väldigt långsamt och vid 6 cm. stod det still.
    Vid 02:00 togs ett beslut om kejsarsnitt och vid 03:17 var han ute.

Hade ställt in mig helt på en vaginal förlossning. Vet dock att riskerna för kejsarsnitt är större vid igångsättning men inget jag tänkt på.
    En läkare kallades in av barnmorskan, som runt 01:00 tiden på torsdagen kom in och ville undersöka mig samt lade fram ett förslag om kejsarsnitt. Dels för att värkarna var så intensiva och täta som de var och att öppningsarbetet fortskred väldigt långsamt. Dels var hans huvud svullet, men han mådde bra. Samt att han var stor och jag är liten.
    Det skulle bli en lång och utdragen förlossning som de inte kunde garantera skulle bli komplikationsfri och det fanns risker för att det kunde bli ett akut kejsarsnitt senare. Vi beslöt oss att göra snittet pga. detta.
    Med facit i handen är vi glada för att det blev kejsarsnitt, enligt barnmorskan hade det nog inte gått utan kejsarsnitt.

Ska in och läsa lite senare och komma ikapp. Samt lägga in lite bilder.

Nu är det snart matdax här så får nog bänka mig i soffan ett tag.

• Vivs

Skönt att allt gick bra, Hellur! Stort grattis till den stora lilla pojken

Vad snälla killar ni alla verkar ha... min kille sover hela nätterna och jag går upp och byter blöja och ammar.. jag får så dåligt samvete om han ska gå upp eftersom han måste jobba sen. Har i vilket fall haft några bra nätter nu där jag fått sova 3-4 timmar mellan varven! Helt underbart!! Men trött är man ändå.. Sole - låter ju underbart att få sova en hel natt!

Idag har vi tagit oss in till stan för första gången med bebisen.. vad svårt det var att åka rulltrappa med barnvagnen tycker jag, eller är jag bara lite feg kanske?!
    Åt mjukglass i stan och tog sen en lååångpromenad hem från stan, himla skönt men rätt blåsigt! Nu är jag trött i benen

Swe - det är imponerande att du orkar krångla med amningen, hoppas verkligen det löser sig snart för dig!

Lillen och Bassekatt - fina påskfoton på era jättesöta bebisar!

Glad fortsättning på påsken!!

• murgrönan

Grattis till William hellur!! Skönt att allt gick bra med snitt och allt.
    Nu är väl de flesta barnen ute, eller??

Usch, Stella bara skriker idag. Hon är bara nöjd när hon ammar eller åker vagn...Har lagt ner henne ett litet tag för att få andas lite, men jag känner mig på en gång som en dålig mamma när hon skriker....

Hon har hållt oss vakna 3 nätter i rad också, med en massa bök och grymtningar. I natt ska vi ställa hennes säng i barnrummet, undrar om jag klarar det. Känns hemskt att hon ska ligga där helt själv.

Tack för listorna Lillen, ska försöka få lite rutin i vardagen.

Hoppas vädret blir bra nästa vecka så vi kan ta många stärkande promenader i solen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4