• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen
    bianca2:
    För små amningsbehåar, haha! Förstår vad du menar. Min som jag köpte på Lindex är lagom när jag inte har fullt av mjölk i tuttarna men lagom till det är dags att amma sitter tyget STENHÅRT runtom när jag öppnar "luckan", haha. Uj uj! Jag trivs inte så bra med den, kör mest på typ enkla behåtoppar i elastiskt tyg, tycker det går mycket smidigare när jag ammar ute osv. Man måste liksom inte krångla upp kläderna lika mycket
  • Lillenlillen

Idag har vi haft vår andra lata påskdag med bara lilla familjen. Promenerade till Solna Centrum och framkallade förstoringar på lillan från USB-minne. Kostade bara 9 kr/st för 15 x 20 cm och hittade ekramar med passepartout på Åhléns för 110 kr/st så det blir presenter av det! (min pappa, plastpappa och svärmor fyller år nu precis). Sen framkallade vi vanliga små bilder med vit kant och köpte magnetramar som små presenter i påskäggen. Piffigt va?

Det är såå fint väder men så uschligt kallt juh!! Tänk om det kunde vara lika varmt som det ser ut ute, då hade jag inte gjort annat än gått med vagnen!

Jag har förrsten fårr värsta laga-mat-energin! Ena dagen lasagne, nästa rotfruktsgratäng, nästa pasta med ugnsgrillade grönsaker och getost, nästa wok och fried rice. Börjar nu få slut på idéer! Vad gillar ni att laga?? 

• cirpen

Lillenlillen: Kan jag få lite av din energi..! Själv blir det micromat för det mesta, och det är inte likt mig.. Alltid när jag ska ta första tuggan så vaknar Anna, det slår aldrig fel. Därav orkar jag inte sätta igång ngt matprojekt..Förmodar att det är jag som har dålig planering. Skulle behöva ditt schema, men känner jag mig rätt, så orkar jag inte fylla i det!

• Sole

hej hej!

ang mat - vi är jättedåliga på att planera och laga mat här hemma, det blir mest att vi handlar från dag till dag¨. har ni något bra tips på hur man ska bli bättre på sånt?

• BasseKatt

Glad påsk alla mammor och bebisar!!!

Här kommer det en liten kyckling...

Emil - 8 veckor idag!!!
  • Lillenlillen
    Sole:

Vi planerar inte heller, va handlar och lagar varje dag. men det beror också på att vår frys är lika stor som vår DVD-spelare (frysfack, himla skräp!!)
  • Swenglish

Gud så söt Bassekatt- tycker han är mycket lik din sambo!

J79- ska prova med amningsnapp, men tror jag väntar med att amma tills jag är på amingscentrum på tisdag, vågar inte före det, och mitt ena sår verkar inte läka...

Lillen- hur orkar du? Jag är fortfarnade ( 3 och en halv vecka senare) mycket mycket trött. Så skönt att mannen har påsklov så vi är två den här veckan.

• Lillenlillen
    BasseKatt:
    Håller med Swenglish ang likheten med din sambo!! Och söt e ungen med!

Swenglish:
    Jag vet inte varför jag orkar men jag orkar inte sitta still mer än när jag skriver på FL/lägger upp bilder/sitter på msn en stund! Det blir långpromenader, fikor, shopping, allt allt allt. Jag gissar att jag är som jag alltid varit - totalt rastlös! Date med lillan för matning var 3-4 timme samt blöjbyte och gullande när hon är vaken. Resten av tiden måste man ju skaffa sig saker att göra! Jag är också trött mellan varven men det verkar inte stoppa mig, uppenbarligen. Fast mannen är bra, han är vaken om hon är vaken på natten och inte måste amma och han tar nästan alla byten!
  • bianca2

Bassekatt! hur söt som helst.
    lillen- himla vad du e huslig! jag lagar ingen mat men det e inte för att jag inte orkar utan föratt jag e så sugen på mackor hela tiden. min ikille har lagat massa god mat + att föräldrarna o kompisar har kommit m mat men på torsdag börjar killen jobba så då måste jag jag nog börja.
    swe. - hoppas såren försvinner NU!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4