• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • murgrönan

Usch, vad jobbigt Swe!!! Hoppas det blir bättre med kortison. Lider verkligen med dig!

• Lillenlillen

Lillie o Vivs

Vi kan också bara använda latex, hon tar inte silikon utan får typ kväljningar och spottar ut dem!

Vart i Värmland ska ni, Vivs?

• Swenglish

Tack murgrönan!

Just det, Bugaboon kör jag med de små hjulen fram i rulltrappan, kör bara in dem så lågt det går mot trappsteget. När jag ska neråt har jag vagnen framför mig balanserad på stora hjulen. Ramper (såna i trappor) är jobbigare tycker jag, för att inte tala om stora tunga självstängande dörrar!

• Lillenlillen
    Ang fredag så pratade vi om att mötas nära busshållplatsen men jag tycker vi säger koppartälten istället så alla som vill kan sätta sig ner och vänta, kan bli lite drygt annars om man ska vänta en kvart på en buss eller så... Koppartälten kan man ju fråga sig fram till och där finns bänkar och möjlighet att gå inomhus om det mot all förmodan skulle bli kallt!

murgrönan:
    Ja, vi längtar sååå mycket till resan! Lillan har fått en benvit virkad klänning med sidenband under "bysten" och benvit solhatt med litet brätte, sååå gulligt och kommer bli kanon därnere (27 grader säger de!)

Idag tog vi en långpromenad (6 km får väl räknas som långt?) med min kompis, hennes lilla son och deras hund. Väldigt skönt att gå men kallt om fingrarna eftersom jag lyckats tappa en av mina skinnhandskar *svär lite*
  • Sole

Pippil
    glömde också redovisa hur vi gör med vagn med snurrbara framhjul (eller har jag det?)

när man åker ner för rulltrappa går man på som vanligt, dvs jag bakom vagnen och tippar upp den så den vilar på bakhjulen.
    När man åker upp för rulltrappa vänder jag mig om och backar med mig först och sen bakhjulen och tippar vagnen mot mig så den även den här gången vilar på bakhjulen.

• Sole

Lillenlillen
    låter bra att träffas vid koppartälten!
    jag kommer antagligen komma lite senare (runt halv ett/ett) för Viktor skall visas upp på pappas jobb i solna innan han blir tonåring och fredag var den bästa dagen på många veckor. sen skulle vi äta lunch tillsammans och vi får sen skjuts till Haga.

ni är väl kvar tills dess iallafall?

• Lillenlillen

Sole:

Är det sol så tänker i alla fall jag sitta kvar minst ett par timmar :)

• Vivs

Lillen - min killes mamma bor i Lundsberg, mitt ute på landet! Det blir nog en sväng dit först och sen en sväng till Karlstad för att hälsa på Mattias gamla kompisar! Vart ska ni?

• Angelicious

Zul & Lillenlillen -  ja, alltid pappan som försöker lugna henne då hon börjar skrika på kvällen.. fungerar bäst så.. Vi tror att det kan vara kolik.. alltid samma tid hon börjar skrika varje kväll.. varit så här i över en vecka nu.. Känner mig så hjälplös..

Tack för tipset om nappar, ska testa det..!! Hoppas d fungerar..

Hur mycket är era små vaken nu?? Amanda är tre veckor nu och idag har hon varit vaken konstant sen 10 imorse. Lyckades få henne och sova i en halvtimme nyss, men nu är det full fart igen!!

21/3 01.19 föddes vår Engla Amanda..!!!
  • Sole

Angelicious
    jobbigt om det är kolik, har du provat Minifom innan varje måltid? Det ska ta bort luftbubblorna i magen.

Viktor är tre veckor ( i söndags) och är vaken runt 2-3 timmar på morgonen, sen sover han (mer eller mindre) hela dagen med avbortt för mat runt lunch och vid 15-16 snåret. Sen är han vaken en sväng på kvällen (ca 2 timmar) innan han får en kvällsslurk vid 22 och sover till 01 och sen 04

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4