• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • murgrönan

Sole: Vi hade Stella i sitt rum i natt. Jag sov faktiskt riktigt bra. Hon lät en hel del men inte jag kunde slappna av när ljudet inte var så nära. Däremot var sambon uppe ett par gånger för att se så hon andades ordentligt Det äe ju lite jobbigare vid amning förstås. Jag måste resa mig upp och gå och hämta henne för att sedan gå och lägga tillbaka henne. Men vi provar i natt igen så får vi se.

Björklöv: Ja, det är verkligen både upp och ner att bli mamma! Nästan alla mina vänner har fått barn innan mig, (för att jag är så lastgammal, 33! )och de säger alla att vid tre månader började de känna att de var riktigt kul att vara hemma och rutinerna började sätta sig. Ska bli härligt när den tiden kommer.
    Jag svettas inte om fötternma när jag ammar , men därimot toksvettas jag på nätterna. Får gå upp och byta t-shirt vissa nätter.
    Stella ler lite grann, men det är de senaste dagarna det har kommit. Hon är 3,5 veckor nu.

• Zul

Angelicious: har du testat att låta pappa få lugna henne? här funkar det ibland, hos mig tänker hon bara på mat, även då hon inte är så hungrig. Hon har ofta problem med att somna.
    Pappa brukar buffa henne i rumpan taktfast. Eller köra i vagnen.

Björklöv: känner igen det där med att svettas om fötterna vid amning! Konstigt...

Jag har lagt upp ett par nya bilder på agnes, samt ändrat min profil med foto på henne.

På fredag har jag min mamma från Gbg här, så det blir ingen träff för mig, synd, jag hade nog varit redo då! men det blir väl fler...

gonatt! pappa buffar, får se om hon slocknar...

• Lillenlillen
    murgrönan:

svettas du med sådär hysteeeriskt? jag trodde jag var ensam i hela världen!! jag svettas igenom påslakan, lakan, kuddar och hoppas raskt över och byter med sambon Sen får han byta till torra på min sida om han vill sova i torra så jag slipper röra mig ur sängen, hahaha. *eeeeego* Nej skämt åsido men usch alltså det är som att vakna i en sjö ibland!!
  • Lillenlillen

Här funkar det också bäst med pappa och det sa min BVC-tant också. "Mamma signalerar att det är 24-timmarsservice, vilket det inte är, därför är pappa bäst på att lugna skrikiga barn på kvällar och nätter"

• Sole

murgrönan
    jag svettades jättemkt om fötterna i början, riktigt klibbigt blev det

om han fortsätter att pusta och frusta under nätterna kanske vi får flytta ut han, vill ju inte gärna ha öronproppar som standrad varje natt...

nu ska vi försöka gå och lägga oss, min feber har gått ner lite och jag känner mig bättre.

kram o gonatt!

• bianca2

murgrönan o lillen! här svettas det oxå masor.
    ska genast´berätta för min käre sambo om teorin att pappan tröstar bäst!

• Lillenlillen

Men alltså då ÄR det ju förmodligen så att man svettas när man ammar men jag förlorar SÅ mycket vätska så ibland väger jag 2 kilo mindre när jag går upp ur sängen än när jag somnar. Är nu nere på 49 kilo, håller jag på såhär länge är jag ju snart på minusvikt! Känner mig som en gammal kråka. Köpte jeans i 34 på H&M och de fladdrar omkring låren... Fattar inte hur fort man kan rasa i vikt! Sne är det ju så otroligt obehagligt att vakna svettig och bli ISKALL!

Nu har vi bestämt här hemma att jag ska vara hemma minst tom augusti och amma. Först hade vi tänkt att Erik skulle ta sommaren men jag vill amma eftersom det funkar så bra och jag ändå inte sökt något sommarjobb. Dessutom kan Erik ändå bara vara hemma två månader och det känns lite fånigt att söka jobb för så kort tid. Och så skulle jag sakna lillan! SÅ nu ska vi vara hemma båda två halva juni - juli - halva augusti (han utan föräldrapenning, jag med).

• bianca2

jag hoppas du har rätt lillen! jag vill oxå rasa i vikt! jag gick upp typ 20 kg totalt. har säkert 5-7 kg kvar o det var 2 veckor sen august kom!.
    jaj o martin kommer oxå vara lediga tillsammans i sommar. ska bli hur mysigt som helst!!!

• Vivs

Jag toksvettas också på nätterna! Dock ingen fotsvett vid amning... he he.. bara att det kittlas under fötterna! Fast jag rasar visst inte i vikt trots all svettning.. har fortfarande 6kg kvar

Nu har min frustande stånkande lilla gris ( ) äntligen somnat hos pappa, så det stämmer säkert det du säger, Zul!

God natt alla mammor!

• bianca2

min älkling somnar bara efter amning. e det helt fel att göra så? ska se vad bvc säger. så fort han gråter ger jag honom bröstet. säkert det man  inte ska göra men han blir ju lugn då...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4