• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • BasseKatt
    Vivs och LillenLillen: Då är era precis en månad yngre än Emil. Han är 2 månader idag. Sedan födseln har han vuxit 7 cm och gått upp 900 g (mätt i onsdags)... Låååång och smaaaal med andra ord!
  • Vivs

Bassekatt - har du något bra AD-tips att ge en amatör? Hälften av dropparna kom bredvid!

• Lillenlillen
    BasseKatt:
    Grattis till Emil med! Tänk dig då att Inez vägde mer än Emil vid födseln och hon har ökat mer än 1500 gram och 5 cm, haha!

Vivs:
    Jag tog en liten kaffesked till AD-dropparna, det gick kalasbra! 
  • Vivs

Aha! Smart, tack för tipset, Lillen! Får testa i morgon.. Gud vad din bebbe har blivit stor! Min lilla tjej har bara gått upp 400g och 3cm sen födseln..men, hon är ju en kräkis så det kanske beror på det.

Ögonlocken börjar bli grymt tunga på mig just nu.. pappa myser med sovande bebis så jag borde också sova men nejdå, i stället har jag satt igång och städa lådor! Måste skärpa mig och sova när jag kan!

• BasseKatt
    Vivs:  Här är det sambon som är medicinansvarig... Vi har AD 1 ggr/dag, Järn 2 ggr/dag (eftersom han är prematur) och Zantac 3 ggr/dag (för refluxen). Han hälsar dock att en liten sked (som LillenLillen skrev) som man först liksom matar med och sedan för att få av det sista, brukar vi vända skeden upp och ned så att han kan slicka i sig det sista med tungan. Brukar funka fint.

Vi kör också bara med silikonnapp just nu. Jag har alltid tyckt att de andra ser lite äckliga och gamla ut eftersom de är gulbruna. Men eftersom Emil också tappar den hela tiden på kvällarna och gråter blir det nog att prova Latex nu. Tack för tipset!!!

Idag var vi på tvillingträff igen. Denna gång var det "bara" 13 tvillingar på plats Och Emil är fortfarande både minst och yngst. Största bebisen vägde nu över 7 kg(!) trots att han bara är 4 månader. Det kallar jag stor kille. Där kanske Inez också hamnar som hon verkar mumsa i sig?!
  • cirpen

Jippie, jag fick sova 4h på raken inatt! Nu känner jag mig utvilad Sitter här med pumpen, det ena bröstet är bra mycket större än det andra, det är för att jag liggammar på natten och då är det enklast att lägga henne till det bröstet som är närmast sängen...Ibland är jag såå trött att jag inte orkar vända på oss...

Var på jobbet igår, förberedande inför den centrala förhandlingen(min knäppa uppsägning). Tog med mig Anna, det var med blandade känslor jag åkte dit, ville helst inte ta med henne, varför ge dem nöjet att se henne? Men det är ju bara två personer där som jag tycker är "knäppa" å tackålov var en inte där...

Iallafall många "tanter och farbröder" som ville se och hålla, med resultat att när vi kom hem sen var allt uppåned. Hon ville inte sova och ville äta hela tiden å var lite gnällig..Det var väl för många intryck som skulle bearbetas?

• bianca2

hej
    ligger m älsklingen i famnen o tittar på tv.
    vem var d som berättade om latexnappen?
    TACK!!!!!!!!!!!!!
    vi var hos bvc igår o precis som för dig lillen så använder august tutten som napp. min bvc-dam rekommenderade mig starkt att anv napp för min skull. amningen funkar super o a väger 4560 nu. vi har ju provat napp men utan framgång men så kom jag ihåg inläggen härifrån om latexnapp. killen gick o köpte o vilken skillnad!!! kvällen var en dröm o vi har sovit 11-07 med undantag för amning kl 00 och ett instopp av napp kl 03.30.
    underbart!!!
    tur att ni finns!!!!!!!!!!!!
    kramar till alla

• SanniXx

Säger som alla andra, en sked med AD-dropparna är perfekt. Ida har fått egna bambinoskedar Sen har hon järn som Bassekatts Emil oxå har.. + Teovent. Medicin mot andning, men den hoppas jag att vi blir av med när vi ska på återkontroll..

Idag ska vi till BVC, det ska bli kul att se vad Ida väger och mäter med tanke på att det var 2 veckor sen vi var där

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Lillenlillen
    bianca2

upprepar det du sa om att titta på tv med lill*n i famnen, gör nämligen det varje morgon 8-10 framför tv4.s nyhetsmorgon tror det var jag som slog ett slag för latexnappar, vi har ju samma bvc så de verkar ge oss samma goda tips! härligt att höra att han sover så bra.

Inez äter nu 6 ggr per dygn och sover 22-04 (äter) och sover till 07... Imorgon ska hon vägas och mätas, senast låg hon på 4545 g och 54,5 lång (har troligtvis gått om August nu, Lilia)
  • Sole

hej och godmorgon!

hrä har vi en till bebis som är vaken till morgonyheterna

idag ska vi också till BVC och mäta och väga, tippar på en bit över 4 kg nu iallafall!

Ska sen till Babyland och kolla på mobil till vagnen.
    Behöver man en till sängen nu också?
    Viktor ligger egentligen bara där när han sover och somnar in snabbt när han väl läggs där.

Någon som har något bra tips på mobil?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4