• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Calylite

Kikar in, läser men sällan ja skriver numera. Tråkigt för er med skov nu i värmen, smärtan gör ju värmen så mycket värre

Mitt verkar lugna ner sig iallafall, går upp och ner hela tiden, den kan väll inte bestämma sig

• Fru U

greeneye, vem är din läkare på nedre gastro i malmö? Eller går du nån annanstans?

Live and let live
  • Fru U

Jag undrar om giftet i Asacol försvinner ur kroppen eller om det ligger kvar och påverkar? Åt Asacol i många år så man undrar ju

Live and let live
  • Billy och Jag

ni som haft magkatarr.. hur långt tid tar det innan det blir bättre? Jag har fortfarande jätte ont.. Jag började äta medecin i dag. Men det kanske tar tid innan det börjar verka??

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fru U

LSS det tog, om jag minns rätt, några dagar innan medicinen började verka och en vecka innan den gav full effekt

Du kan lindra genom att ta samarin eller andra snabbverkande receptfria preparat under tiden (det gjorde jag)

Live and let live
  • Nio

Fru U skrev 2007-06-12 17:52:19 följande:

Jag undrar om giftet i Asacol försvinner ur kroppen eller om det ligger kvar och påverkar? Åt Asacol i många år så man undrar ju
    Det undrar jag med... :O
  • Billy och Jag

Fru U: okej, tack! Ja, här går man ju och oroar sig för att det är nått annar allvarligare.. och stress är väll inte det bästa för magkatarr.. :P Men då kanske jag kan lugna ner mig lite då!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • grådis

hej

oj, hinner rinte skriva mer nu, ses sen igen

• 68an

LSS.se För mig då jag fick bla Losec så tog det första och andra gången bara 2 dagar så var jag bra men sen tog det längre och längre tid för varje gång.

Nio.se Jag är ju glömsk, får ju nu tack o lov skylla på min sköldkörtelproduktion
    Så vitt jag minns så var Artrox ett hälsokostpreparat förut, nåtgot som många läkare fnös åt, men det gör ju många läkare till alternativ medicin.
    Med åren gick det väl inte att blunda för alla goda resultat människor fått med Artrox så då började läkarna ta till sig det och det hamna på Apoteket.

Efter detta är jag inte 100 på om det går att köpa på hälsokosten längre, vet inte om man får köpa den receptfritt heller men läkaren kan skriva ut det.
    Är du garanterat allergisk mot kräftor så komme rnog inte läkaren vilja skriva ut det till dig.

Jag har aldrig varit allergisk men jag fick 3 allergichocker på 1 vecka...2 var efter jag hade slutat med dom så läkarna menar att jag är skaldjursallergiker och att jag aldrig mer får äta skaldjur men då det gått bra förr så kunde jag inte köpa det, kanske dum?!

Iaf börja jag med skaldjur försiktigt 6 månader efter sista allergichocken men jag fick äta det efter läkarens rekomendationer då han insåg att jag inte lyssnade på det örat. Jag fick betapred med mig hem för ev. chock och sen var jag tvungen att befinna mig nära sjukhus.
    Nu har dte ju gått 2,5 men skaldjur sen dess och för det mesta går det bra, då det inte har gått bra har det räkt med 15 betapred och jag ha rinte behövt åka in.
    Däremot undviker jag skaldjur då jag är uppe i stugan i norr, då har jag ju 25 mil till sjukhuset.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7