• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • MallaMojs

Taco haha...ja, här är det fortfarande kul!!

En utav tjejjerna som var med på fikan igår är läkare, och hon tyckte det var skumt att skicka remiss på bara en mätning, hade varit mer normalt om magen hade växt katastofartat mellan två mätningar eller så...menmen...

Tvillingtjejjer **vecka 25**
  • MallaMojs

Fin mage kickan...å du har alltid så fina kläder på dig

• Kickan 84

Malla: Kommer gå toppen på ert UL, det är jag säker på!

Du väntar ju för tusan två bebisar, konstigt att SF-måttet är stort eller?

Tack gumman!

Ett litet pergomirakel! v.16 ♥
  • pucken

malla
    man tycker det, det är väl bättre att boka in en tidigare besök och mäta än att skicka till ul direkt?

• MallaMojs

kickan...ja, men måttet låg tydligen över tvillingkurvan också så haha

pucken...ja, man tycker det!! Men jag skulle ju dit 19/4 så det kanske blir en vecka tidigare...

• Winnertaco

Mitt sf-mått hade inte växt så mycket en gång, då fick jag bara komma in och mäta en gång mellan bm-besöken, behövde inte ens få en tid, kom bara dit och väntade 10 min och så mätte hon! Men vill de göra ett ul så fine! Var glad att de är uppmärksamma!

• Kickan 84

Malla: Haha, men vad tusan? Är inte SF måttet när de mäter från blygdbenet och upp till livmoderskanten? Det lär ju vara beroende på hur stor man är i sig själv också eller???

• Winnertaco

Sf-måttet ska inte ha nått att göra med hur stor man är sa min bm, de känner hur stor livmodern är och mäter den, hullet på magen spelar inte så stor roll. Men jag tycker också att det skulle spela in...

• Kickan 84

Taco: Men hur kan det egentligen INTE ha det? Många som är lite mulliga, som jag själv har ju liksom lite fett över livmodern?

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)