Roliga felsägningar 2!
Fortsättning på förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-5-97/m15973068.html
Bring it on!! ;)
Fortsättning på förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-5-97/m15973068.html
Bring it on!! ;)
Igår skulle jag säga att (rosen)bladen var fulla med löss. Självklart säger jag istället;
"Åh typiskt. Lössen är fulla med blad igen."
Jag är expert på att vända på ord etc.
Syster Veronica: Här är en till expert på att vända ord, har insett att det beror på att min hjärna är trött...:o) Utbrändhet kan ta sig komiska uttryck ibland, hihi!
Efter att sonen (nästan 3 mån) ätit, så skulle jag rapa honom. Sonen ger ifrån sig en jättehög rap varpå pappan säger:
-Nämen, vilken fin röv!
Han vet inte själv vilka ord han blandade ihop!
Ingen felsägning men en rolig liten felskrivning.
En kompis till mig bor i hus och mellan ders tomt och grannens står en tall och en gran. Dom har pratat om att hugga ner tallen.
Dom kontaktar ett trädfällningsföretag som kom och kollade och sedan skickade ett mail och frågade när det passar att dom kommer och tar ner tallen.
Då svarar han - Jag måste bara kolla med GRANEN först att det känns ok.
Han menade självklart GRANNEN
Undra vad den firaman tänkte..trädkramare eller
Vad det kan göra mycket att bara glömma en endaste liten bokstav.
Min syster (Eva) brukade tro att vi sjöng "Ja måla Eva, Ja måla Eva..." när hon fyllde år!
När jag gick i mellanstadiet så bildades den klass med flyktingelever i vårat lilla samhälle.
Vi visste ju att de hade haft det svårt, och försökte vara snälla mot dem, så en kille blev tillfrågad om han ville vara med och spela fotboll.
-Nej jag kan inte, jag är sjuk i huvudet.
Svårt för ett gäng elvaåringar att hålla sig för skratt, när stackarn bara ville förklara att han hade huvudvärk.
Min sambo talalde med mig i telefonen när han var på sitt dåvarande arbete.
Direkt efter vi lat på ringde en brandchef, och vill fråga något.
Min sambo sa, ok det fixar jag hejdå puss puss...
En elev till min handledare skrev på ett prov att
tyskarna Kopulerade mot ryssarna
Lärarens svar: Make love not war....
talade och lade.. suck