• Svar på tråden Roliga felsägningar 2!
  • nean82

En bekant som arbetar som vårdbiträde på ett älderboende skulle skriva rapport åt de som arbetade skiftet efter, och de hade haft det jobbigt med en boende som påstod att de stängde in honom och försökte döda honom.

Hon skrev i rapporten

..... har varit krävande idag, vi slår ihjäl och låser in honom...

• 3xE

När jag träffade min fru sa hon att hennes säng var söndergängad, Vad hon egentligen menar var att skruvgängorna hade gått sönder.

Sen har jag en arbetskollega som heter kuku.,när han sökte till ett annat jobb fick han svaret tyvärr så får du inte jobbet Mr kuk.

• Mochride

Jag och syrran pratade en sen kväll om trollformler och att att med dem kunna trolla fram kärlek och jag säger "Man kan inte trolla med magi". Men jsg skulle ju säga att man inte kan trolla fram kärlek. Ingen riktig i alla fall.

• nerina
    Saara skrev 2007-05-29 22:51:11 följande:
    Ingen felsägning men en rolig liten felskrivning.En kompis till mig bor i hus och mellan ders tomt och grannens står en tall och en gran. Dom har pratat om att hugga ner tallen.Dom kontaktar ett trädfällningsföretag som kom och kollade och sedan skickade ett mail och frågade när det passar att dom kommer och tar ner tallen.Då svarar han - Jag måste bara kolla med GRANEN först att det känns ok.Han menade självklart GRANNENUndra vad den firaman tänkte..trädkramare eller Vad det kan göra mycket att bara glömma en endaste liten bokstav.
  • Nicka74

När sambon var på stan ringde jag och påminde honom om att köpa ett paket tomma CD-skivor på Harry Potter... Det jag menade var Clas Ohlsson :)

Nyligen beställde jag en HOTMAIL istället för HappyMeal åt yngsta sonen på McDonalds! Pinsamt värre... Tjejen bakom kassan skrattade så tårarna rann :)

• gabriella83s mamma

Mitt lilla 2-åriga barnbarn såg en lien tjej som var och handlade med sin mamma.Högt sa han;mamma,titta en fitta(han menade flicka)

• Aurora83

har två fel sägningar =)

häromdagen pratade ja med lille bror i tele, han berättar att han telefon e trasig o jag frågar "vadå den bredbara?" haha ja så kan d gå... ingen av oss reagerade haha

idag så kom mamma på att hon skulle åkt in till coop lite för sent o ja så vackert kommer på att d e bara att ta en rondell i varvet =)
    haha

• Semla02

Min moster i Turkiet:
    "turk" - How are you?
    "min moster" - I´m very nice, thank you, and you thank you?

• sessanflisan

jag skulle diska en dag och ropade till min sambo:
    - är diskpannan stekad?

• mim mim

En kompis pojke kom hem från dagis och berättade att dom hade fått en kokos-banan på förskolan. Mamman fattade inte riktigt men pojken var verkligen envis, jooo dom hade faktiskt en kokosbanan!
    Tydligen pratade pojken en hel del om den där kokosbananen och tillslut frågade hon fröknarna på dagis. Dom fattade inte heller först men efter ett tag kom dom på att pojken menade den nya pojken som hade börjat där. Han var kosovoalban. Inte lätt när man är liten...

Svar på tråden Roliga felsägningar 2!