Roliga felsägningar 2!
Fortsättning på förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-5-97/m15973068.html
Bring it on!! ;)
Fortsättning på förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-5-97/m15973068.html
Bring it on!! ;)
igårkväll frågade jag sambon om jag fick lägga mina knän i hans ben... jag ville såklart lägga mina ben i hans knä...
Ingen felsägning, men dock en felskrivning...
En kompis till mig skrev på ett historieprov, som svar på en fråga om drottning Margareta:
"Kung Magdalena, drottning av Danmark, var en stark person som höll Sverige i gungning ett tag..."
Jag höll på att kissa på mig när jag fick titta på hennes rättade prov... Läraren hade nämligen gett henne ett poäng på svaret! Och detta var ändå i gymnasiet...=)
men guud, jag läser igenom tråden och skrattar så jag gråter! jag är också imsevimse och säger fel hela tiden..skönt att se att jag inte är ensam!
Jag måste bita mig i läppen varje gång jag ska säga Börje och Ulla (som våra bekanta heter) det blir jämt Bulla och Örje...
Tittade på film härom dagen. jag undrade vem som regisserat filmen men sa lite fel.....
"vem är det som är direktör till denna filmen?" (tänkte på engelska ordet director) hihi
Tyckte killen va hemskt komiskt
Jag kan va rätt duktig på att kasta om ord och bokstäver.
Vi hade en hund för några år sen som hette Frida, så en dag när ja skulle be henne att sitta så sa jag "Sida fritt"
En annan gång när ja kokade korv hemma skulle ja be min bror att säga till när det kokade "Säg till när koken korvar"
i helgen kräfsade jag gräsmattan, började säga kratta men tänkte på räfsa...
För flera år sen fick jag en ljudsnutt från Sveriges Radios nyheter.."efter tunnelolyckan i Österrike hoppas nu räddningspersonalen att fitta...eehh, hinna..ööhh..fitta, harkel...FINNA fler överlevande..."
Stackars reporter...
Min son var såå söt för några år sen då han kom fram till mig i köket där jag stog och lagade mat.
En pastasås med kräftstjärtar!
Mamma jag gillar inte sånna där räkrumpor, måste jag äta dom ![]()
Min kompis hade precis flyttat från finland till sverige och var på anställningsinervju... Arbetsgivaren frågade om han (vi kan kalla honom Mikko) hade funnit några olikheter i den svenka och finska kulturen? Mikko gör så gott han kan på svenska och svarar:
"Jo, här i sverige så pippar alla hästar! Det har närmast blivit en folkrörelse vad jag har förstått! Speciellt på lördagar. I finland pippar vi nästan aldrig."
(Pippar skulle vara Tippar)
Han fick inte jobbet kan jag tillägga ![]()