• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • white cheese

Varför kan de inte informera om såna saker? Jag menar hur svårt kan det vara säga "glöm nu inte att låta det ringa två signaler" samtidigt som de lämnar över sökaren? Och om det blir tjatigt efter att man har sagt det till 2653 läkarkandidater så kanske man kan skriva ut nåt litet papper som man kan räcka över samtidigt? *undrar lite över intelligensen och/eller hjälpsamheten*

Man kanske skulle skriva ner alla sina erfarenheter och trycka en bok. Sen kan man sälja den till alla nya läkarkandidater och bli miljonär...

• white cheese

Kan ju visa sig vara en mer lönande karriär...
    Å andra sidan lär jag väl sälja en bok per termin, sen lär det kopieras friskt!

Jag kan skriva "Vilka föreläsningar som är slöseri med dyrbar tid".

• Kalinka

Jag håller faktiskt på lite smått med ett praktiskt kompendium med små saker som "Vad du behöver fylla i på Bakteriologremissen" och sånt.

• Kalinka

Hade tänkt mig att det skulle vara lite "Medicin for dummies", mest för att jag behöver repetera och själv lär mig bäst om jag skriver ner det och inte bara läser det. Men om det blir bra kan jag tänka mig att sprida det.

Jag hade tänkt mig delar som "Vad du inte får glömma i psykstatus/journal" (tex självmordsbedömning) och "Lungor, vad hör du och vad betyder det"

Samt en sida med praktiska råd som aldrig nämns... typ sökning.

• non compos mentis

Åh, Kalinka! Den får du gärna sprida till mig sedan! Men just nu skulle jag behöva "intermedicin för dumhuvven" Har du någon sådan?

• Kalinka

Internmedicin, vad är det? Häromdagen började en föreläsare prata om HLA-B27, och jag var tvungen att fråga en av mina kursare vad det var nu igen... Reumatologin sitter väldigt löst!

• non compos mentis

jag kommer glömma HLA B27 sekunden jag kliver ut ur tentasalen för att aldrig någonsin mer komma i håg det. Undra vad mer som ramlar ut

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2