• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • SysterHedvig

Kalinka - ja det var på tillväxt ultraljudet i vecka 32 som jag fick veta att det i fästmannens familj var vanligt med knoddar på över 4 kg, när jag tittade förundrat på bebisen som beräknades ligga på +8%.

Vad jag menar är att de kanske smyger med det fast du vet ju....

• Auris

Nej. Innan man har gjort ungen så är det den biologiska klockan som tickar

Angående att välja rätt partner så insåg jag att jag borde ha tagit en koll på makens huvudmått innan jag bestämde mig för att skaffa barn med honom Annars så måste jag påstå att min 4.4 kg tös var betydligt lättare att klämma fram än 4.0 kg tjejen. Men jag vill inte tänka på vad hon på 4.4 hade vägt om jag hade fått gå tiden ut. Jag ska nog vara glad att jag fått tjejer i vart fall. Pojkar påstås ju vara större

• Kalinka

Taskigt att berätta det först då. det är väl sånt man berättar på första daten. Så man kan väga in det i bedömningen liksom. Om killen är riktigt trevlig kan man tänka sig att ta risken...

• Kalinka

apropå hemförlossning så är min minsta syster född hemma. fast det var inte uttänkt så, det gick så fort (fjärde barnet).

Min pappa var borta på en liten jobbsammankomst, och kunde bara sätta sig i bilen och köra hem fort som attan. Han hann precis innanför dörren och tvätta händerna innan han fick ta emot min syster. Mamma trodde stenhårt att han skulle hinna komma hem och de skulle hinna tillsammans till förlossningen.

Man kan ju hoppas att jag brås på mamma...

• Auris

Sen finns det ju de som kör med falsk marknadsföring. Maken påstås bara ha vägt 2.8 när han kom ut men vad hjälpte det?

• Kalinka

Jag har kollat med svärmor, och alla hennes barn, inkl maken vägde runt 3 kg (inte värt att lita på maken)

• SysterHedvig

så första dejten låter ungefär såhär;

"Hej, du, får jag bjuda dig på en drink? Mitt huvudmått är 60 och jag vägde drygt 4500 när jag föddes, vill du ha ostkrokar också?"

AnnaKotte -

jag misstänker att jag kommer kika på den Fast det är ju typiskt Expressen att kläcka ur sig följande journalistiska pärla till fråga

"Har ni några Linda Rosing-kandidater bland personalen?"

• Kalinka

SysterHedvig:
    Ja, fast med tanke på att vi precis kommit fram till att man inte kan lita på killen (kanske kör med falsk marknadsföring), kanske man ska be honom ringa sin mamma också, så man får prata med henne.

• novalee

ok...ska nog ta å satsa på högskoleprovet då! kanske inte är helt omöjligt ändå då! tack! ni gav mig hopp!

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2