• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • non compos mentis

Jag blev 100% Derek. Bra eller dåligt? Följer inte serien... (bara scrubs så klart)

Jag klarade tentan!!! Uruselt resultat för jag är en slarver, men jag pressade mig över linjen och sommaren är pluggfri, ljuvligt!
    Har försökt mig på House of God, men kommer inte riktigt in i den. Blir den bättre sen?
  • Kalinka

Jag har förresten skrivit både ögon och ÖNH-tentor förra veckan. ögontentan var ett skämt. Vi behövde inte visa leg, utan endast skriva upp på en lista att vi hade varit där!!! Kändes som ett prov på högstadiet eller nåt. Men det är väl hela ögonkursen i ett nötskal. Kanske därför jag inte tycker om den.

Min stackars lillebror (nåja han är 18, och 20 cm längre än mig) har förresten fått en mononukleos från helvetet. När han inte kunnat äta något på tre dagar, och knappt kunnat prata eller dricka, tog mina föräldrar honom till doktorn. Så nu är han inlagd på ÖNH, och får morfin och dropp och allt möjligt. Hade ingen aning om att mononukleos kunde bli riktigt SÅ djävligt.

Läste hela aborttråden förresten. Har vissa människor ingen som helst urskillningsförmåga vad man kan kläcka ur sig?(ja, eller skriva då)

• Kalinka

white cheese skrev 2007-05-01 21:51:42 följande:

Ajdå... 100% Miranda Bailey. Jag följer inte direkt Greys Anatomy, men jag har för mig att hon inte är den mest populära läkaren...?
    Fast ärligt talat är jag nog hellre Dr Bailey, eller Cristina, än Izzie... Tycker hon är lite för mycket ibland.
  • KickStart

Preston Burke 83%

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • non compos mentis

Hedvig

Här slängs inga böcker. Ska genast köpa Kirurgboken och börja plugga så jag är väl förberedd inför terminsstarten i höst. Eller...inte!
    Morula, dig skulle jag behöva konsultera lite ang aborter, du har ju sån koll! Om det går bra alltså Fast jag kanske ska ta det över GB.
  • SysterHedvig

öhum jag har köpt kirurgi och ortopedi böckerna redan, trots att  jag inte kommer börja förrän i höst så sjuk är jag! Men grattis igen!

• KickStart
    Dr Cox skrev 2007-05-02 19:09:23 följande:
    Hedvig Här slängs inga böcker. Ska genast köpa Kirurgboken och börja plugga så jag är väl förberedd inför terminsstarten i höst. Eller...inte! Morula, dig skulle jag behöva konsultera lite ang aborter, du har ju sån koll! Om det går bra alltså Fast jag kanske ska ta det över GB.
    Det går toppen!
    Mejla mig så ska jag försöka hjälpa till
  • KickStart

DR:
    Grattis till avklarad tenta
    Antar att det känns underbart!

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2