• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • KickStart
    Gutegirl skrev 2007-05-24 08:06:05 följande:
    Det kan vara rätt skönt det med ibland. Krya på dig! Varma vetekuddar är skönt!
    Gulledej!
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-05-24 09:36:35 följande:
    Morula - då får du ta fram det tunga artelleriet. Bröstmjölk.
    Ewwww.
    Funkar det tror du? *S*
  • KickStart

Undrar just om det är straffbart att stjäla BBs förråd av ub..

• jannej

såg på uppdrag granskning att man kan köpa sig ett läkarleg för 1500kr så jag får väl återkomma till den här tråden när jag har fixat ett

• KickStart
    jannej skrev 2007-05-24 09:39:18 följande:
    såg på uppdrag granskning att man kan köpa sig ett läkarleg för 1500kr så jag får väl återkomma till den här tråden när jag har fixat ett
    Varför fick jag inte veta det innan jag lade ner all tid på studier. FY vad lågt
  • jannej
    KickStart skrev 2007-05-24 09:40:17 följande:
    Varför fick jag inte veta det innan jag lade ner all tid på studier. FY vad lågt
    japp visst är det

En seriös fråga nu, man ska ju ha matte D eller om det E för att kunna söka in men en sak jag länge har funderat över är om man verkligen behöver det, sitter man och räknar avancerade formler som läkare eller används det snarare som ett sätt att gallra ut antalet sökande
  • SysterHedvig

Matematik D är det jo... lite naturliga logaritmer har man ju stött på, och viss matematik dyker upp, koncentrationsbestämning av läkemedel i blodet och annat töcket otäckt.

• KickStart
    jannej skrev 2007-05-24 10:20:32 följande:
    japp visst är det En seriös fråga nu, man ska ju ha matte D eller om det E för att kunna söka in men en sak jag länge har funderat över är om man verkligen behöver det, sitter man och räknar avancerade formler som läkare eller används det snarare som ett sätt att gallra ut antalet sökande
    Skulle inte du köpa dig en legitimation? *S*
  • white cheese

Köpa legitimation? För 1500? De borde ju kunna sälja dem för bra mycket mer än så... *muttrar över CSN-räkningarna*

Men har ni läst tipset i dagens metro? De varnar för att man kan gå och bränna sig i solen, men om man gör det så kan man ju alltid - jupps, smeta filmjölk på brännan!

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2