• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Kalinka

Men PLATTARE näsa? Låter på nåt vis som en skröna som en BM trott på, typ som en del faktiskt kan rekommendera filmjölk (jo det har hänt). Åh, där kom den igen, filmjölken!

• Nienna

Duger man om man är doktor i medicinsk vetenskap men inte läkare?

• Pappa med son och dotter
    Nienna skrev 2007-05-23 22:04:23 följande:
    Duger man om man är doktor i medicinsk vetenskap men inte läkare?
    Herregud, jag e ingejör och har gjort närmare tjugo inlägg och ingen har bett mig dra åt helvete ännu (även om jag sett djävulen 666 figurera här), du har min välsignelse!
  • Gutegirl
    KickStart skrev 2007-05-23 21:33:10 följande:
    Hej hej Guten
    Hej Morula! Tänkte att ni kunde hjälpa mig att förstå vad han pratar om ibland!
    Släsh Ignåre
    SysterHedvig skrev 2007-05-23 17:57:32 följande:
    vad gör man åt priapism f.ö?
    Av tidigare inlägg att döma så är sjukhuset inte rätt ställe att åka till då de kvinnliga läkarna inte finner patienterna attraktiva (endast USK och ambulanssköterskorna duger).
    Kalinka skrev 2007-05-23 17:50:13 följande:
    Intressant att höra att kvinnliga läkare kan vara föremål för fantasier. Jag trodde det bara gällde manliga. Då vet man att inte är ointressant på köttmarknaden, om maken skulle trilla av pinn.
    Inga problem, det ordnar vi..

Tror du att din man är påväg att "trilla av pinn" snart eller? Isf kanske jag redan nu kan få en remiss med preliminärt datum?! Vilka sjukdomar gillar du bäst?
  • Kalinka

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-23 22:13:47 följande:

Herregud, jag e ingejör och har gjort närmare tjugo inlägg och ingen har bett mig dra åt helvete ännu (även om jag sett djävulen 666 figurera här), du har min välsignelse!
    Som jag ser det finns det tre regler om man vill hänga med i den här tråden:

1. Klaga inte över den där kassa läkaren du träffade förra veckan (får jag nog av IRL)
    2. Be inte om medicinska råd åt dig, din dotter eller kusins farbror (får jag också nog av IRL)
    3. Ha för guds skull lite humor!

De som uppfyller detta får mer än gärna hänga i den här tråden för min del.
  • Kalinka

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-23 22:21:03 följande:

Inga problem, det ordnar vi..Tror du att din man är påväg att "trilla av pinn" snart eller? Isf kanske jag redan nu kan få en remiss med preliminärt datum?! Vilka sjukdomar gillar du bäst?
    Nja, han har en förkylning, men jag är ganska säker på att han kommer överleva den.
    Kalinka skrev 2007-05-23 22:26:50 följande:
    Pappa med son och dotter skrev 2007-05-23 22:21:03 följande:Nja, han har en förkylning, men jag är ganska säker på att han kommer överleva den.
    Överskatta aldrig en riktig man, jag tror jag ska dö varje gång jag är täppt i näsan..
    Jag ska alltid vara värst när det kommer till sjukdomar, fråga vilket av mina ex som helst!
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2