• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Nienna

Tack, det ska jag nog klara av
    Får tyvärr en rejäl dos av nr 2 utan att ens sett en patient på avstånd under min utbildning

• Kalinka

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-23 22:29:16 följande:

Överskatta aldrig en riktig man, jag tror jag ska dö varje gång jag är täppt i näsan..Jag ska alltid vara värst när det kommer till sjukdomar, fråga vilket av mina ex som helst!
    Du borde fråga min man om vem som är gnälligast av oss två när vi är sjuka. Jag tror att han skulle säga att jag leder med hästlängder. Jag är döende nästan varje gång.
  • Pappa med son och dotter
    Kalinka skrev 2007-05-23 22:31:23 följande:
    Pappa med son och dotter skrev 2007-05-23 22:29:16 följande:Du borde fråga min man om vem som är gnälligast av oss två när vi är sjuka. Jag tror att han skulle säga att jag leder med hästlängder. Jag är döende nästan varje gång.
    VA??!?! Kan läkare bli sjuka? Det är ju lika absurt som att påstå att det går att skriva på ett suddigummi..
    Vilken paradox.

Det är med regel nr 2 är intressant, bara för att man är ingenjör tror folk att man är nån form av TV-reparatör som gladeligen tar emot 20 år gamla pjäser för lagning..
  • Nienna
    Det är med regel nr 2 är intressant, bara för att man är ingenjör tror folk att man är nån form av TV-reparatör som gladeligen tar emot 20 år gamla pjäser för lagning..
    Hehe, min sambo som är ingenjör kan inte programmera videon. Tur för honom att vi har bytt till DVD nu!
  • mira
    Kalinka skrev 2007-05-23 22:25:29 följande:
    Pappa med son och dotter skrev 2007-05-23 22:13:47 följande:Som jag ser det finns det tre regler om man vill hänga med i den här tråden:1. Klaga inte över den där kassa läkaren du träffade förra veckan (får jag nog av IRL)2. Be inte om medicinska råd åt dig, din dotter eller kusins farbror (får jag också nog av IRL)3. Ha för guds skull lite humor!De som uppfyller detta får mer än gärna hänga i den här tråden för min del.
    fråga mig inte hur jag hamnade här...  men menar ni verkligen att man inte kan få medicinska råd i en tråd med idel läkare och läkarstudenter?
    själv är jag dataansvarig... vilket får folk att tro att min fritid t ex lunchen på jobbet ägnar jag gladeligen åt att ge dem råd både om datorer, nätverk och allt de kan tänkas relatera där till. samma sak om man besöker släktingar, då vill man väl inget hellre än sitta och greja med deras dator i stället för att umgås.
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-23 17:51:03 följande:
    Måste vara svårt att gå i gummistövlar st 47,5!
    Inte alls
    Det kräver viss träning men när hasandet väl är inövat så flyter det på
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-05-23 23:26:48 följande:
    hm jag började med p-piller när jag var 14 och har faktiskt en knöl på min kran. Vad var det för piller jag åt då, Dr Kalinka?
    Det var nog "Bumpolett" föregångaren till Desolett som togs bort p.g.a. oönskade biverkningar där knölar/bumpar på näsroten var en av de allvarligare
  • KickStart
    Nienna skrev 2007-05-23 22:04:23 följande:
    Duger man om man är doktor i medicinsk vetenskap men inte läkare?
    Hej och Välkommen!
  • KickStart
    Gutegirl skrev 2007-05-23 22:16:27 följande:
    Hej Morula! Tänkte att ni kunde hjälpa mig att förstå vad han pratar om ibland!
    Ja, det kan man behöva *S*
    Är det läkarbiten eller mansbiten du inte förstår dig på *S*
    Vi är båda läkare maken och jag- men jag förstår mig inte på han ändå ibland
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2