• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • Pirella

Hej flickor!

Länge sen sist...
    Jag kan inte låta bli att asgarva när jag läser Villain´s sista inlägg! Gobbeligock! Är det arabiska...?

Förresten - sambons tröja är färdig (för ett tag sen)!
    Den blev jättefin! Jag tackar stenfalk igen för hjälp med mönster- och garndiskussioner. Jag ska fota den och lägga ut den i galleriet, och så måste ni alla såklart ösa beröm över mig och säga hur bra och fin den blev.

• Pirella

glömde - glad midsommar allihop!

• Villain

Men varför kom bara en bråkdel av det jag skrev med?? *surar* Gör ett nytt försök imorgon. Och Pirella: Ja det ÄR grekiska!!!

• stenfalk

Villain: Vist har du lagt in en länk till mönstret tidigare? Kan du inte göra det igen, jag hittar den inte. Lättare att försöka tolka om jag får se det hela i sitt sammanhang.

• Villain

... men kortfattat är det i alla fall så att det står att jag i "Row 2" ska göra en tr in next tr, dvs en treble crochet (= stolpe om jag inte fattat helt fel) och det FINNS inga stolpar gjorda i första varvet och de fortsätter att skriva att man i andra varvet ska göra si och så i nästa treble crochet... HUR DÅ??? *ser förvirrad ut*

Kan maila PDF-filen till någon som kan/vill försöka lösa mysteriet.

• stenfalk

Pirrella: Kul att tröjan blev bra. Ser fram emot att få se bild på den sen
    (Och mönster på engelska är inte grekiska :-P)

• Pirella

Nä - mönster på engelska är inte grekiska, det är arabiska!
    Ännu värre!

• stenfalk

VIllain: Jag kikar gärna och ser om jag förstår. Men du ska ju göra shell i första varvet. Antar att du har en beskrivning i mönstret på hur de ska se ut, men de är väl gjorda av stolpar?

• Villain

Förtydligande: Det går inte att kopiera texten från PDF-filen eftersom det är ett köpemönster som jag köpt elektroniskt... men om jag mailar fil + lösenord kan någon annan öppna det.

Svar på tråden Coola stickare, del 2