• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • stenfalk

Här är jag!
    Har visserligen inte stickat något alls på sistone, bara spunnit. Men klart jag vill vara med i alla fall

• Semper73

Har också hittat hit. Jag är jätteless på mina sockor nu.....

• mira

o jag har ju en arm kvar på min tröja... kanske därför bebis dröjer för att jag inte stickat färdigt den...

• Pirella

Hej svejs!

Jag hakar definitivt på den nya tråden!
    Jag har stickat alla delarna till tröjan nu, men jag har inga rundstickor till kragen, så den ligger och väntar lite just nu.
    Under tiden virkar och syr jag solhattar för brinnande livet...

• Sammet

Har inte hunnit sticka några dagar nu, men i korgen ligger kofta till mig , och kofta till Signe, 1 par muddar och garn till tvåändsstickade torgvantar.
    Hoppas Signe somnar snart...

• Muminlina

Hej hej
    Här kommer jag, stickar på som bara den på ytterligare ett projekt, en liten kofta till min barndomsvän som ska ha barn i maj. Å så har jag lite kvar på rosaglitterraggisarna, o mormorsrutefilten till min systers bäbis i augusti men sen - ska jag börja sticka bäbiskläder till mig!!!!! Som jag har längtat efter det!!! Helt underbart, har massor av fina mönster sparade, o eftersom det blir i december kan det bli massor av varma goa kläder
    Ha det så gott i sommarvädret

• nelie

hej igen!
    och tack laven för inbjudan till nya tråden.
    fick hem min födelsedagspresent i fredags (var ju bara tvungen att titta i den i förväg) Bonniers stora bok om stickning. ojojoj säger jag bara, jag som trodde jag kunde sticka ;O) nu blir det till att köpa massor av garn.

• Ankmor

Här är jag!
    Tröjan som jag stickade på är klar men tyvärr har jag inte något foto hemma... jag ska be mamman till pojken om ett foto.

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Semper73

Nelie, var fick ni tag på boken? Har sökt med ljus och lykta, men den är slut överallt. Depp....

• nelie

Semper73: jag hittade den på bokus.se... trodde också den va slut överallt, men så hittade jag den :O)

Svar på tråden Coola stickare, del 2