• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Thulan

Åh det finns många jag skulle vilja vakna upp brevid om jag var singel. Håller med Yoyna, Michael i Prison Break är riktigt sexig och Idol Markus är så satans charmig. Träffade honom för nån månad sen och han var så satans trevlig. Han kommer hit till Blue moon bar på lördag så då har jag bokat bord där, ska bli riktigt kul.

• enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-04-23 20:58:15 följande:
    Är lugnt här så jag sätter igång med den dagliga städningen... Disk, leksaker, torka av. Har dessutom tvättat idag så en massa kläder behöver vikas å sängen behöver nya lakan. Bäst att sätta fart med andra ord! Hur har ni det hemma? Jag kan/vill inte gå å lägga mig om det är stökigt, så jag städar jämt på kvällarna. Är jag konstig???
    Jag har varit värsta slarvern men sen vi flyttade ihop har jag ju varit så illa tvungen å städa Innan så storstädade jag alltid kvällen innan han skulle komma hem till mig (distansförhållande) ....praktiskt.
    Men nu har jag kommit in i städningen och går och plockar hela tiden. Jag är expert på att rota till det och stöka ner, men har också blivit expert på att plocka undan efter mig

Är ju ganska enjelt på 65kvm...men hur ska det gå när man har ett hus på en massa kvm och två våningar?!   Snacka om att jag ska installera centraldammsugare...
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Jag är också jättebra på att stöka till det. Det tar ju inte så många minuter att hyfsa till det lite genom attgå och plocka undan det värsta, så varför låter vi det bli ett inferno? Pinsamt om man får besök och det är grejer och kläder överallt. Städar inte varje kväll som ni andra verkar göra. Jag städar när jag får ångest över hur det ser ut. Damsuger gör vi en gång per vecka, borde göra det oftare men har inte energin till det just nu. 

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-04-23 21:41:06 följande:
    Jag är också jättebra på att stöka till det. Det tar ju inte så många minuter att hyfsa till det lite genom attgå och plocka undan det värsta, så varför låter vi det bli ett inferno? Pinsamt om man får besök och det är grejer och kläder överallt. Städar inte varje kväll som ni andra verkar göra. Jag städar när jag får ångest över hur det ser ut. Damsuger gör vi en gång per vecka, borde göra det oftare men har inte energin till det just nu. 
    Hihi...du låter lit som mig

Kan se jääääääättestökigt ut men egentligen är det bara en tröja, några räkningar, en tidning och ett glas. Tar två minuter att plocka undan allt ändå tar det emot....men nu har jag som sagt blivit bättre.
    Var bra när vi bodde i GBG. Hela släkten bodde minst 20mil bort och vi kände inga som "bara tittade förbi" där.....nu bor vi mitt inne i stan och ALLA bor inom en 6mils radie....det knackar på dörren titt som tätt.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • presens konjunktiv
    Frila2 skrev 2007-04-23 19:56:30 följande:
    Vem skulle ni vilja vakna upp brevid, förrutom era respektive? Johnny Depp måste ju vara den vackraste mannen i världen...
    Ja! Johnny Depp *är* den vackraste mannen i världen.

Men vem jag skulle vilja vakna bredvid förutom min fru? Isabella Rossellini! Utan tvekan.
  • Yoyna

Kanske ska ta en tur till V-ås i helgen då Thulan? Håller du en plats åt mig vid bordet?

Att städa lite varje dag är skönt på ett sätt, det blir aldrig superstökigt. Men å andra sidan önskar jag att jag bara kunde slappna av och låta det gro igen lite, inte va så himla överspänd!!! Men jag är väl om jag är... Kanske blir det annorlunda med fler barn? Tycker iaf att det känns lite bättre nu med vår varannanveckas planering. Dvs, varannan vecka vet jag att min sambo kommer att dammsuga minst två gånger å städa badrummet bl.a. Innebär att jag slipper tänka på det iaf!

Vet hur det är att bo litet så det ser stökigt ut direkt. När vi pluggade hade vi 45 kvm, nu 70. Fortfarande inte stort så lösningen är bra förvaring! Har bl.a. en stor byrå i hallen med varsin låda där vi bara kan slänga ner grejer som ser skräpiga ut, men som måste finnas till hands. Perfekt!

• Yoyna

Den man helst skulle vakna upp brevid behöver iofs inte alltid vara den man helst skulle somna brevid...

• Frila2
    presens konjunktiv skrev 2007-04-23 21:49:08 följande:
    Ja! Johnny Depp *är* den vackraste mannen i världen.Men vem jag skulle vilja vakna bredvid förutom min fru? Isabella Rossellini! Utan tvekan.
    Ja, hon är riktigt vacker....
Svar på tråden SYLTFISK