• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-04-24 00:29:52 följande:
    Jag är också vaken. Har suttit och läst i en tråd "värsta sexet" Riktigt kul att läsa även om det ibland varit lite synd om killarna - det är ju nästan bara tjejer som skrivit.
    Haha.....den tråden med killen med pizza-racern som pratade med snoppen och kallade den "bästis"?!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Ja ofta brukar katterna sova vid denna tiden och sedan vakna igen vid 02 men inte idag av någon anledning.

• Thulan

lusse: Det är bara jag som ska plugga, vilket är ganska skönt tycker jag.

Vad skönt med tre lektioner i veckan, det skulle jag också vilja ha. Först tyckte jag att det var skönt att plugga helt på distans men nu saknar jag att träffa folk och ha en lärare som kan hjälpa till. När är det tänkt att du ska vara helt klar med alla kurserna?

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-04-24 00:39:03 följande:
    lusse: Det är bara jag som ska plugga, vilket är ganska skönt tycker jag. Vad skönt med tre lektioner i veckan, det skulle jag också vilja ha. Först tyckte jag att det var skönt att plugga helt på distans men nu saknar jag att träffa folk och ha en lärare som kan hjälpa till. När är det tänkt att du ska vara helt klar med alla kurserna?
    Ja här ska vi plugga båda två och varje dag får jag kalla fötter och tänker....kommer vi fixa det samtidigt som barn....både med ork och med pengar.

Ja jag gillar att va i skolan framför att plugga på distans men jag söker jobb också så skulle jag få något så blir det svårt om jag inte läser på distans
  • Thulan

Åh, vad är det för sextråd, hittar den inte! Älskar att läsa om sånt

• Thulan

lusse: Klart ni fixar det, det kanske kommer bli lite kämpigt ibland och ni kanske inte kommer ha råd med allt ni vill ha men det är klart att ni klarar det! Inga problem!

Vad söker du för jobb då?

• Frila2

Lusse: Ja, ni kommer att fixa det. Varför skulle ni inte göra det? Ni är ju inte direkt de första paret i historien som pluggat och fått barn samtidigt Med pengarna så handlar mycket om att man vänjer sig vid det man har. Får du mer pengar spenderar du mer och får du mindre en period så får man spara in på grejer.

G och jag levde på ett studielån under ett år när han var arbetslös utan ersättning. Vi hade 6800 kr i månaden + bostadsbidrag och vi kunde äta ute jämt och köpa lite dyrare mat när vi ville. Det fungerade. Nu hade det inte funkat eftersom vi har mer utgifter men om man måste så ordnar det sig. 

• Frila2
    Thulan skrev 2007-04-24 00:42:02 följande:
    Åh, vad är det för sextråd, hittar den inte! Älskar att läsa om sånt
    Den heter sämsta sexet. Sista inlägget skrivet 00:30 så du borde kunna hitta den.
  • enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-04-24 00:43:24 följande:
    lusse: Klart ni fixar det, det kanske kommer bli lite kämpigt ibland och ni kanske inte kommer ha råd med allt ni vill ha men det är klart att ni klarar det! Inga problem!Vad söker du för jobb då?
    Söker ALLA jobb Flera om dagen i alla möjliga branscher...tyvärr har jag bara vara från butiksarbete och är inte så attraktiv när det gäller jobb på industrier osv. Synd för det är bra betalt.

Ja jag har räknat och vi kommer ha råd men det blir inget sparande av barnbidrag inte... Nu har vi ju bara mina 7200:- och sambon får bara ut 11-12000:- på sina 75%...då äter vi ute flera ggr/vecka, kan spara några tusen....varje månad. Så tar man bort sparandet och uteätandet så landra vi ung. där vi hamnar som pluggande med barn

Vi har sgat att vi pluggar....känner vi att vi fixar det med tid och ekonomi så blir det bebis. Känner vi att de inte funkar alls så avvaktar vi.
Svar på tråden SYLTFISK