• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Skrutt: Idag ska jag bara ta det lugnt eftersom jag jobbar inatt igen, börjar vid 20.00.

Hoppas det går bra med pluggandet idag. Det är ju ingen höjdare kanske men ändå så nödvändigt.

Ja, jag gillar oxå namnen. Särskilt Freja!

Var är alla andra syltfiskar idag då?

• enlitenbitkaka

Hej mina Syltfiskar!

Hur står det till i blåsten? Va ute och gick med vovven förut och vi höll på att blåsa bort, haha, han blir skitsur på MIG när det blåser! Han tror att allt ont i världen är mitt fel

Har även varit och inhandlat lite lördagsmys. Blir grillad kyckling toppad med soltorkade tomater och cheddarost och hemmagjorda klyftpotatis och till sist lite vitlökssås och bearnaisesås bredvid *mumma*

Ska ni göra ikväll då?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-19 14:11:45 följande:
    Hej mina Syltfiskar! Hur står det till i blåsten? Va ute och gick med vovven förut och vi höll på att blåsa bort, haha, han blir skitsur på MIG när det blåser! Han tror att allt ont i världen är mitt fel Har även varit och inhandlat lite lördagsmys. Blir grillad kyckling toppad med soltorkade tomater och cheddarost och hemmagjorda klyftpotatis och till sist lite vitlökssås och bearnaisesås bredvid *mumma*Ska ni göra ikväll då?
    Hejsan.
    Det är väl klart att det är ditt fel att det blåser. Förstår du väl

Verkar som om vi ska äta samma mat idag lusse. Men vi har iof inte cheddarost och soltorkade tomater men annars så stämmer det.

Jag passar min syster. Mamma och pappa åkter precis till landvetter. Morfar var oförskämt pigg idag.

Fröken: vad jobbar du med som gör att du har så konstiga tider?
  • Fröken85

Frila: Jobbar på McDonalds... Alla blir ju fyllehungriga vet du!
    Vad bra att din morfar verkar piggare! Ha så kul med syrran!

Lusse: Va gott det verkar, det ni ska äta. Jag är riktigt hungrig nu, men måst först å främst gå ut med hundarna en sväng...

• Cia80

Skrutt,
    Nja, det går väl inte så jättebra. Är ju som sagt en djungel där ute.

Idag har jag jobbat. Men det var rätt så lugnt, så det var skönt.

Längtar både efter bebis och bröllop idag

• enlitenbitkaka

Frila:
    Vad skönt att morfar är piggare! Då kanske din mamma kan slappna av och njuta av sin semester
    Mmm, nu står potatisen i ugnen och sambon står vid grillen! Bara ett glas vin som fattas...summa mig som glömde bort att gå till systemet!

Fröken:
    Ja det är kanongott! Får se hur det blir... Är min favoriträtt på en restaurang här i stan och jag vill prova att göra en egen variant

Cia:
    Jaså bebislängtan har hunnit i kapp....för du hade väl lagt den på is lite?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Hej tjejer!

Fröken: Hoppas att det går bra på jobbet ikväll, vilken tid jobbar du?

Frila: Vad skönt att din morfar redan mår så mkt bättre, vad härligt!

Lusse: Åhh vad smarrigt det lät, nu blev jag riktigt hungrig. Ang. ålder man kommer ha när man blir mamma (det var väl du som frågade?) OM jag blir gravid innan maj-08 så kommer jag vara 25 när jag blir mamma. Fyller i februari så blir jag gravid senare än maj-08 så blir jag 26. Jag HOPPAS så på att jag är 25!

Cia: Jo det är ju verkligen inte lätt det där med bil.. Ja längtan har en förmåga att smyga sig på en. Önskar tiden kunde gå lite snabbare!

Här hemma vankas en lugn kväll i min ensamhet, tur att FL finns =) Blir tacos till middag och kanske en bra film!

• Fröken85

Skrutt: Jag jobbar 20-04. Inte så jättekul, men det blir bra med pengar på lönen sen iallafall.

Jag måste bara säga en sak. Satt å tittade på barnvagnar (igen) och såg Teutonia Spirit S3. Vilken vagn! Den verkar jättebra. Jag har ju uteslutit 3-hjulingar helt innan, men på dennna kan man ju vända sitsen även när det är sittdel på vagnen. Sen väger den bara ca 14 kg med hjul och har höj- och sänkbart handtag.

Vad tycker ni om den? Om jag ska ha den tänker jag ha sittvagnen + mjuklift bara. Numera är detta mitt 1a val!

• Frila2

Hejsan. Syrran och jag pusslar och jag har taigt en paus medan hon kollar på barnprogram.

Ja, det är verkligen härligt att morfar är bättre redan. Hoppas att det håller i sig. Han vill verkligen hem nu, han har inte varit hemma på två månader så vi ska försöka ordna så palliativa teamet kopplar in. Han har bestämt sig för att överleva mammas 50-års dag i augusti.

Ok, du jobbar på donkan fröken, missade det. Men konstiga tider ni har 20-04. Inom sjukvården är det 21-07.

Ska kolla på Teutorias vagnar lite till, tycker de verkar fina. Insåg att det finns en babyaffär med massa vagnar och annat ca 3 minuter från mina föräldrar. Kunde inte gå in eftersom syrran var med men om jag går förbi själv så.. 

• Skrutt 83

Fröken: Nä jag förstår att det inte är så kul tid men som sagt det blir ju bra pengar, det blir ju massa över till bebbesaker då ju! =) Jag tycker den vagnen är fin men gillar inte 3-hjulingar eller att den är så låg.. Har fortfarande EL citycross som favorit men vilken djungel det är!