• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-18 23:59:46 följande:
    Ja även om man bara är hemma hos päronen så slipper man ju tänka lite. Känns alltid som semester att åka hem till mamma Hihi vore sött....en liten Glenn med systern Ada *ler' Men gud, tänk, 2009 kan vi ha en träff med repektive knattar....jösses...
    Synd bara att mamma inte är där för att skämma bort en. Nu måste jag ju laga mat, tvätta, diska hemma hos dem istället för hos mig.

Ja, det är väldigt kjonstigt att vi kommer att ha barn om två år...
  • Frila2

Haha, kjonstigt. Menade konstigt såklart.

• enlitenbitkaka

Ja det är ju halva grejen iofs...mamma bor visserligen inte ens 6mil bort men är ändå där väldigt sällan. Pratar dock i telefon minst 10ggr/vecka

Ja...hur gamla kommer ni i tråden eg. vara när ni förhoppningsvis blir föräldrar? Jag hoppas vara 24....fyller 25 3maj 2009 och iom att vi ska gifta oss på midsommar då så hoppas jag att jag får barn ett tag innan dess

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Ja, en del av charmen är ju att bli bortskämd när man är där.

Jag kommer vara 25. Fyller 24 i oktober och om jag blir gravid direkt på första försöket kommer jag vara 24 men tvekar på att det går. Isåfall kommer barnet i sep eller okt.

Det är många som pratar om att man inte ska försöka bli gravid så barnet riskerar kommer i dec. Jag kommer ihåg hur tråkigt det var att fylla år i okt. Det regnade jämt. Man kunde inte cykla på nya cykel mer än en månad innan snön. Det är inte kul att fylla i dec och alltid vara yngst. Det är itne kul att fylla i början av jan och aldrig kunna fira sin födelsedag i skolan eftersom det är jullov, det är ont om pengar i jan. Inte kul att fylla i feb pga sportlovet, ingen kan komma på en kalas. Sommar är värdelöst pga loven, aldrig bli firas i skolan, ingen kan komma på ens kalas. Då har man mars-juni samt aug-sep som är ok månader. Halva året försvinner ju då. Så kan man ju inte tänka.   

• enlitenbitkaka

Nej att det tar sig på första försöket är väl ganska otroligt men inte enligt sambon. Han lider också av "skaka-på-kallingarna" syndromet och tror att jag kommer bli gravid typ första gången vi har sex oskyddat...'jisses' om man hade sån tur

Ja jag tycker jag fyller år bra....i maj är det perfekt! Men ärligt talat så skiter jag i sådana där saker. Att få ett barn är en enorm välsignelse och en gåva varesig den kommer i dec. eller juli, vare sig det är en tös eller pojk. Kan ärligt talat inte förstå mammor som blir ledsna för att dem inte får en dotter.

Hihi...nu gör dem reklam för dokumentären om Torgny Melins. "Man kan ta Torgny ur Säffle, men inte Säffle ur Torgny"...snacka om att jag ska se den på söndag!

• Frila2

Är den dokumentären på söndag? Den verkar ju riktigt kul. Ska se.

Jag tycker det är konstigt när man har så stora krav. Man ska väl vara glad att man överhuvudtaget blir gravid. Såg en omröstning där frågeställingen var om folk skulle ha uppehåll med verkstanunder mars för att inte riskera decemberbarn. Ortoligt många svarade ja. Bara på FL! *suck*. Folk verkar ta det så lättvindigt detta med barn. Jag är glad om jag blir gravid. För vi vet ju inte om det går. Sedan kommer jag inte bry mig det minsta om det blir en pojke eller flicka, bara barnet är friskt. 

En arbetskamrat har precis fått en liten kille. Hon hade verkligen är fruktansvärd graviditet. Hon kräktes oavbrutet fram till vecka 17. Fick ligga inne för uppvätskning vid ett tillfälle. När hon sedan kunde äta igen drog hon på sig en dunderförkylning som inte släppte. Hon hostade verkligen i flera månader. Efter att ha hostat i kanske två månader hostade hon av två revben. Fruktansvärt ont. Hon var hemma och var sjukskriven i kanske 12-16 veckor någonting. Hennes sambon fick vara hemma med henne sista veckorna för hon hade så ont att hon inte ens kunde ta sig upp ur en fåtölj själv. När hon äntligen föder är killen sjuk, har fått nån infektion och har legat på neonatal i ett par veckor. Hon har en dotter sedan tidigare och har nu bestämt: inga fler barn.

Hoppas att man inte får en sådan graviditet.  

• Frila2

Nej, nu måste jag gå och lägga mig. Ska upp tidigt imorgon. Måste ju packa lite.
    Ha det bra så hörs vi imorgon. Syrran går och lägger sig vid 21 tiden och då är jag fri att göra vad jag vill = sitta på FL med er
    Godnatt

• enlitenbitkaka

Ja den är på söndag! En Säffle-tös som mig kan ju inte misa den

Ja FL är prettomammornas högborg! När man blir mamma växer en andra hjärna ut; du vet plötsligt mer än alla andra och hånar kvinnor utan barn som ger råd "vad vet dem?"... Usch blir så irriterad på FL ibland
    Nej jag kommer som sagt inte bry mig heller...ett friskt barn med tio fingrar och tio tår. Men skulle jag få välja så skulle första bli en son, kommer bli rejält chockad om det visar sig vara en tjej som tittar ut.

Nej men usch! Låter som en riktig mardrömsgrav. Kan förstå om hon inte vill gå igen samma sak igen! Hade hon det så jobbigt med tjejen också? Är lite rädd för en sån grav. med foglossning osv. iom att jag tänkt plugga undan så mycket jag kan innan förlossningen. Går inte att vara sängliggande då.

• Fröken85

Hallå tjejer! Nu kom jag hem efter en "härlig" natt på Donkan... Snacka om att jag är trött, men är så uppe i varv att jag inte kan sova... Har ännu en jobb-natt framför mig å mina fötter gör sååå ont!

Lusse: Förhoppningsvis får jag en liten i 23-års; present fyller 9 månader efter verkstadsstart, men jag hoppas iallafall få en liten innan jag är 24... Vilket bertyder att jag har 1 år på mig i verkstan isåfall. Men egentligen skiter jag i vilket; huvudsaken är att det kommer någon gång, men helst så snart som möjligt... *ler*.

Det är en jobbig grej som jag inte kommer berätta för min sambo, för då kommer han vägra start i januari; Den kursen som jag läser våren 2008 (precis när vi börjar verkstan) är en jättetuff kurs där det är väldigt mycket obligatoriska moment. Skola nästan varenda dag i veckan och mycket pluggande. Det jag är orolig för är ju om man kanske inte mår så jättebra då om man blir gravid under den terminen och inte klarar av att vara i skolan, då måste man ta igen de momenten nästa termin, och först då får man ut sina poäng, men tänk om man är mammaledig då?... Detta är ju skitsurt, men vad ska man göra då? Det är ju bättre att göra den kursen innan man får bebbe iallafall

Jag vet inte riktigt vad jag ville med det inlägget, bara beklaga mig lite tror jag....

God natt på er mina syltfiskar. Nu sitter jag här och det är riktigt ljust ute och NU ska jag sova? Konstigt det där!

• Skrutt 83

Godmorgon Syltfiskar!

Hoppas allt är bra med er! Vad har ni för planer för dagen? Själv ska jag plugga... Inte så kul men måste man så måste man! Såg att ni disskuterat namn igen.

Fröken: Min kompis vill döpa en framtida son till Loke, det skulle guddottern hetat om hon hade varit kille. Det är väl ett ganska ovanligt namn fortfarande va? Hade aldrig hört det innan kompisen pratade om det men nu har man hört ett par som heter det. Freja är verkligen fint!

Lusse: Elian var jättefint ju!

Cia: Hur går det med bilköpet? Jag och sambon ska börja leta nu i sommar men det är verkligen en jungel!