• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • presens konjunktiv

Jag vet inte ens hur långt det är... Har jag någonsin varit i Karlstad? *tänker efter*

Presens jobbar, som vanligt... Och oroar sig för att kommungubbarna utanför ska gräva av elledningen, som de gjorde förra gången.

Vad ska lusse göra i dag?

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • enlitenbitkaka

Är elva, nästan 12 mil...enkel resa.

Karlstad är inte direkt staden man bara åker igenom, förutom när man ska till Norge och Oslo-hållet.

Vad jobbar du med nu då?! Eller är sådant hemligstämplat?

Lusse ska plugga, träna och förbereda sig inför imorgon.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • presens konjunktiv

Lite långt att pendla, ja...

Man vet aldrig vad man åker igenom för ställen.

I dag jobbar jag faktiskt med Hem till gården. Det är inte hemligstämplat, men så pass hemligt att jag inte pratar så himla vitt och brett om det...

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • presens konjunktiv

Vad händer i morgon, förresten?

• enlitenbitkaka

Ooh.....Hem till gården är ett av programmen man måste titta på när man är hemma! Gör du hela säsonger eller bara enstaka avsnitt av varje serie? Förlåt om jag är för nyfiken men det låter som ett himla spännande och varierande jobb

Ska ju på intervju för det jobbet imorgon

• presens konjunktiv

Sorry. Hade redan hunnit glömma att det var redan i morgon. Men grattis till intervjun!

Jag gör mellan ett och fyra avsnitt i veckan. Det beror lite på. Det går för ofta för att en person ska kunna göra allt, men det blir inte bra när man bara får ett enstaka avsnitt.

• enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-04-24 09:51:21 följande:
    Sorry. Hade redan hunnit glömma att det var redan i morgon. Men grattis till intervjun!Jag gör mellan ett och fyra avsnitt i veckan. Det beror lite på. Det går för ofta för att en person ska kunna göra allt, men det blir inte bra när man bara får ett enstaka avsnitt.
    Ingen fara du...här inne skrivs det så mycket att det e konstigt att man lyckas hålla reda på alla

Nej, kan tänka mig att det är lättare nör man kan hänga med lite i handlingen?! Eller ni kanske inte tänker på sammanhanget?
  • presens konjunktiv

Jo, man måste tänka på sammanhanget, annars blir det så lätt fel. Och ja, det är mycket lättare när man hänger med i handlingen.

Nackdelen är att jag har blivit helt Hem till gården-frälst.

• enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-04-24 10:00:41 följande:
    Jo, man måste tänka på sammanhanget, annars blir det så lätt fel. Och ja, det är mycket lättare när man hänger med i handlingen.Nackdelen är att jag har blivit helt Hem till gården-frälst.
    Haha.....Hem till Gården är faktiskt bättre än man tror. Även fast det är som i de flesta såpor, stereotyperna är så extrema.

Känns det inte konstigt att kika på TV'n (om du gör det) och se "din" text och ditt namn? För visst brukar översättarens namn visas sist?
  • presens konjunktiv
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-24 10:03:04 följande:
    Haha.....Hem till Gården är faktiskt bättre än man tror.
    Jo, det är ju det.
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-24 10:03:04 följande:
    Känns det inte konstigt att kika på TV'n (om du gör det) och se "din" text och ditt namn? För visst brukar översättarens namn visas sist?
    Ja, jag kollar ibland, och ja, det känns lite konstigt. Men jag vet ju att det är mitt, så det är ingen överraskning. Då känns det nog konstigare för mamma, tror jag.
Svar på tråden SYLTFISK