• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • presens konjunktiv

Matte som är så roligt! (Om det inte är geometri eller statistik...)

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • Skrutt 83

Thulan: Javisst ja så var det! Sorry! Virrar till det lite då och då, så många att hålla reda på :) När har du provet? Ja matte är inte kul, vi läser ju hyffsat mkt matte inom ekonomin jag tycker det är svårt. Direkt efter gymnasiet så läste jag två kurser på universitetet jobbade lite och sen gick jag in på linjen. På linjen har jag läst 2½ år till sommarn och har 1½ år kvar. Ska se om jag kanske läser dubbelt så jag kan sluta redan om 1 år men det är inte så kul när mina kurskamrater inte ska ta ut examen tidigre, får se hur det blir. Du då? Hur länge har du läst nu och hur långt kvar?

• Thulan

presens: Det är just statistik jag håller på med, det är både svårt och tråkigt.

Skrutt: Provet är om 3 veckor tror jag, så jag har ju lite tid på mig, men det är ett stort kapitel så jag borde ha börjar för länge sen

Jag började på komvux för snart ett och ett halvt år sedan, läste först till uska och den här terminen har det bara vart kärnämnen och kurser som behövs för att komma in på ssk-programmet i höst. Så jag har först 3 år till ssk och därefter ca 2 år till barnmorska framför mig. Ser verkligen fram emot att börja på högskolan, det ska bli så kul.

• Cia80

Hej tjejer!
    Förbenade hantverkare som håller på att renovera lgh ovanför oss! Finns ju inte en chans att sova när de sätter igång. Fast jag fick sova till 14.30 ialla fall.

Nu börjar jag nästan bli nervös inför golfskolan

• Skrutt 83

Thulan: Vad roligt att du vill läsa till BM, tycker det verkar vara ett helt underbart yrke. Tänk att få hjälpa små bebisar till världen varje dag! Ja då har du lite tid på dig, provet kommer säkert att gå toppen bra! Jag håller tummarna!

Nää ni måste tyvärr kila iväg! Ha en fortsatt bra dag, kanske kikar in en sväng ikväll när jag kommer hem!

• FiL81

Tjena tjejer!

Har precis haft tysklektion (har en privatlärarinna som kommer hit till jobbet och lär mig - jobbet betalar!), men jag har fruktansvärd huvudvärk nu - känns som om jag haller pa att bli sjuk. huvaligen!

Och matte har ni diskuterat- Hehe. Det är ju nästan som om huvudvärken försvinner direkt nu när jag hör det! Älskar matte!!! Saknar det sa fran KTH-tiden. *fniss* Ingenjör som man är...

Typiskt, mannen ringde precis. Han satt fast i kö - och han som ska komma och hämta mig pa jobbet...

• presens konjunktiv

Jag sitter och jobbar igen, efter tre avsnitt av Gilmore girls...

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-04-24 20:40:22 följande:
    Jag sitter och jobbar igen, efter tre avsnitt av Gilmore girls...
    Ah...kollar du på boxen?! Ligger du före eller efter avsnitten här i Sverige?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • presens konjunktiv

*garvar*

Ja, boxen. Säsong 2. Här ligger vi efter, ser du.

Svar på tråden SYLTFISK