• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Thulan

lusse: Känner igen de där bråken. Här hemma gör jag i stort sätt allt och så fort jag ber honom att hjälpa till så får jag höra att det typ är mitt jobb bara för att det är han som tjänar mest och betalar mest. Jag ska erkänna att jag kommer väldigt billigt undan men jag ska ändå inte behöva vara hans hushållerska. Visserligen är jag ju ledig nu och jag har inget emot att göra mycket hemma eftersom det är jag som är pedant, men att bli tagen för given hela tiden gör mig galen. Hur blir det sen då om 5 år när man själv jobbar heltid, har 2 barn som ska tas hand om + ett hem. Det är konstigt egentligen att det fortfarande, år 2007, är kvinnorna som gör det mesta i de flesta hemmen.

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-31 22:29:16 följande:
    Hej Lusse!! Trevligt med lite sällskap! Ja visst är det mysigt att bli sams igen. Kul att ni fått ringarna, provat den? :D Vad bra att de gjort om måtten, det underlättar ju lite!Jo tack med mig är det ok, känns dock som om jag håller på att bli sjuk, vilket jag ABSOLUT inte har tid med när det är examensfest och tenta på g men jag hoppas det är falskt alarm. Själv då?
    Ja har ju suttit här ensam hela kvällen så det e skoj när ni kommer in och håller sällskap Att bli sams är bäst, blir nästan som nykär igen...! När man inser hur dum man var

Usch för förklning. E de bara jag eller e ALLA sjuka just nu?!

Sambon jobbar natt så ja e ensam och underhåller mig på FL och BT Trött, med huvudvärk...vet inte vad jag ska ta mig för riktigt...
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Cia: Hehe vad bra! =) Ja man blir verkligen engagerad i bilköp, jag ser verkligen framemot att få komma ut och provköra lite olika modeller!

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-05-31 22:33:18 följande:
    lusse: Känner igen de där bråken. Här hemma gör jag i stort sätt allt och så fort jag ber honom att hjälpa till så får jag höra att det typ är mitt jobb bara för att det är han som tjänar mest och betalar mest. Jag ska erkänna att jag kommer väldigt billigt undan men jag ska ändå inte behöva vara hans hushållerska. Visserligen är jag ju ledig nu och jag har inget emot att göra mycket hemma eftersom det är jag som är pedant, men att bli tagen för given hela tiden gör mig galen. Hur blir det sen då om 5 år när man själv jobbar heltid, har 2 barn som ska tas hand om + ett hem. Det är konstigt egentligen att det fortfarande, år 2007, är kvinnorna som gör det mesta i de flesta hemmen.
    Låter som vi har det ganska lika Jag har som sagt inga problem med att göra lite mer med tanke på situationen men när han tycker synd om sig själv och tycker han bör få sitta vid datorn de tre timmarna innan jobbet samtidigt som jag ska diska, tvätt och torka hunden.....nähäh! Den går inte

Har sgat det till honom; Hur ska det gå när båda pluggar? Ska jag göra allt då också? Nej, då ska han hjälpa till mer och göra hälften säger han. Vi får väl se
    Är ganska medveten om att jag kommer ta mer ansvar för framtida barn....men på den punkten är han stenhård att han vill ha det helt jämlikt. *ehrm*
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Lusse: Ja verkligen, kanske värt att gnabbas lite ibland bara för den sakens skull =) hihi. Ja det är inge kul, har haft lite halsont och huvudvärk men hoppas att det är bara pga stress. Jo alla verkar vara risiga, så du har huvudvärk också? Stackare inget kul.. Hehe ja FL är väldigt bra sällskap! =D Tråkigt att sambon jobbar natt! Det är något jag haft som lyx innan att alltid ha sambon hemma nattetid men nu kommer jag ha det som er, tur att FL och ni finns! =D

• Cia80

Skrutt,
    Ska bli spännande att skriva på papprena imorgon. Sen hoppas vi att vi får bilen i början på juli, lagom till semestern

Sambon börjar verkligen mjukna. Vi pratade om vem som ska köra den. Då sa jag (på skoj) att jag ska köra mest, för sen när vi får bebis får ju jag sitta bak. Då sa han: Nä, det ska jag göra

• Skrutt 83

Cia: Vad kul! Du ska se att det nog blir verkstadsstart för er redan i höst! Hoppas att sambon din bestämmer för att inte kalla tillbaka trupperna i tid ett par gånger denna månad =D

• Cia80

Skrutt,
    Jag hoppas på verkstad i höst, men som vanligt ska man väl inte hoppas för mycket.

Ska försöka att inte tråka ut er med mitt skengravida prat i juni också. Fast då kommer jag väl få åldersnoja istället. Blir ju ett år äldre i juni, usch usch.

• Skrutt 83

Cia: Det finns ingen som helst risk att du tråkar ut oss, vi tycker det är lika spännande som dig! Nää samma här, jag hoppas verkligen på start i höst, sambon har mjuknat mkt men jag vågar inte hoppas för mkt, har siktet på maj så får allt innan det bli en glad överraskning!

• Cia80

Skrutt,
    Åh vad gulliga ni är! Jag är så glad över att jag har hittat er. Ni är guld värda!

Jag har också siktet inställt på dec-08, det är nog säkrast