• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Nu har jag äntligen städat klart

Funderar på att ge mig ut på stan och köpa en orkidée och kanske lite mat.

• Fröken85

Cia: Alltid lika skönt när man är klar... Då tycker jag man ska få unna sig något fint!

Själv sitter jag och pluggar nu. Har en inlämningsuppgift som ska in imorgon (började idag, alltid ute i lika god tid). Men det går rätt bra faktiskt.Flört

Bakade en sockerkaka innan och nu när sambon kommer hem ska vi ta en fika. Sen åker han iväg igen och jag får väl återgå till pluggandet!

Så jag kommer nog sitta här ikväll. Blir nog ingen mini-renovering idag... Ledsen

• Cia80

Fröken,
    Ja, nåt gott eller nåt fint eller både och ska jag nog införskaffa.

Nu ska vi bara skriva på papprena för bilen sen är det färdigt. Dock är det leveranstid så vi får den troligtvis inte förrän i början på juli.

• Fröken85

SUs: Jag ska skriva om hur man kna jobba med litteratur i skolan. Och detta utifrån en viss ungdomsbok. men jag är nästan klar nu, så det har gått ganska fort iallafall!

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-31 15:42:10 följande:
    Vad roligt med fin bil *avis*

Själv e jag depp....har nyss hämtat ringarna på ICA och allt e frid och fröjd och vi e jättekära. Tills vi kommer hem och hunden ska torkas, tvätten ska hängas och disken ska diskas. Sambon tycker jag ska göra detta för att det är synd om honom som ska börja jobba vid 19, jag however har hela kvällen ledig... Fine, men hjälp mig plocka ur diskmaskinen tycker jag... Nehepp sörru! Då drar han igång en diskussion om hur han tvingas betala tp alla våra räkningar under sommaren iom att jag inte fått något heltidsjobb då och att det är typ min skyldighet att göra allt hemma. Jaha? Hela våren då? När vi delat på alla räkningar trots att han fått ut dubbelt så myckt som mig + att jag gjort allt hemarbete med städ, disk, tvätt osv...*morr* Blev så ledsen och besviken, tycker jag vänder ut och in på mig själv för att hjälpa till....

Överreagerar jag eller? var ärliga nu tjejer....! Och sorry för den långa utläggningen, är så ledsen bara...
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

lusse,
    Har nog inte riktigt fattat det än
    Sambon ska komma hem imorgon förmiddag så då ska vi skriva på papprena

Borde äta något, men jag är inte sugen på nåt. Nån som har nåt enkelt förslag?

• Fröken85

Lusse: Jaha, ännu ett vardagsbråk... De har man till och från hela tiden tycker jag. Jag tycker inte att du överreagerar faktiskt. Vem som drar in mest pengar tycker jag är helt orelevant i diskussionen. Jag hade sagt "om vi hjälps åt att göra detta så går det fortare så får vi lite tid att spendera ihop innan du åker till jobbet, men om du hellre vill ha en sur sambo som städar fram tills dess, så FINE!!!" Så hade jag sagt!!!

Jag kan ju tillägga att jag har gjort ett scehma här hemma som vi följer nu. Det gäller matlagning och städning å så. Har funkat en vecka nu och hoppas att det ska funka i fortsättningen oxå. Så ska vi väl förhoppningsvis slippa alla dessa hushållsgräl!!!

Cia: Såg ett program innan där en tjej lagade middag på 7 minuter. Jag ska laga detta ikväll (även om det kommer ta mer än 7 minuter för mig *ler*):
    1. Ta kycklingfiléer, krydda med salt, peppar och balsamico & och stek dem.
    2. Rör i lite smör och mjöl i pannan när de är stekta och häll i lite buljon. Sen en skvätt grädde så det blir en sås. Ta av pannan och rör i en matsked pesto.
    3. Servera kyckling + sås med en grönsallad. (går ju göra ris eller något oxå om man vill)

Tycker det verkade jättegott!!!

• Cia80

Uj, det verkade enkelt och gott.
    Dock har jag ingen lust att laga nåt idag, men jag är inte sugen på nån snabbmat heller. Önskar att jag hade haft lite sällskap, då hade det varit roligare att laga och äta mat.

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-31 16:53:14 följande:
    Hämtmat Själv e jag grymt sugen på thaimat...
    Fröken85 skrev 2007-05-31 17:11:43 följande:
    Kan ju nämna att han inte ville ha tid med mig innan jobbet....han vill ha tid framför sin älskade dator Han tillbringar löjligt mycket tid framför sin dator och det e OK iom att det är hans intresse men ändå....*morr* Nu har han iaf bett om förlåt för att han började bråka och så...men....ja ni vet

Tycker att när man är sambos så ställer man upp för varandra, både på gott och ont....ut that's just me!

Såg också det på TV tror jag....hon som va istället för Oprah? Rachel Ray eller nåt sånt? Väldigt pratglad....
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.