• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Tänkte bara påpeka vad jag läste i en annan tråd:

Flera BM rekommenderr att man låter kroppen komma igång efter p-piller innan man startar verkstan, eftersom det har visat sig att mf är vanligare bland de som blev gravida direkt efter stopp. Man ska alltså invänta en mens och skydda sig innan den, sen kan man köra på!!!

• Fröken85

Skrutt: Tror det va 50 kr / 3 månader, 20 kr/månad eller nåt sånt. Kolla på mina sidor så står edt där"

• Skrutt 83

Fröken: Tack, ja jag såg priserna nu! Betalade du med kort? Skulle hellre göra via internet banken men det är ju säkert med kort också iofs. Ska skaffa det, kan vara kul att göra lite fint på sidan å så!

Har också hört att det är vanligare med MF om man kör på direkt men vissa säger att det inte finns ngt samband, man blir ju virrig! Känns skönt att kroppen kommer få tid på sig iallafall så den är renad och klar när ett pyre vill flytta in!

• Skrutt 83

Nää nu ska jag krypa i säng, ska upp tidigt imorgon och hinna plugga lite innan jag ska åka och handla allt till sambons examens fest! Sov så gott tjejer! Kram på er!

• Fröken85

Skrutt: Ja, jag betalade med kort. Det finns inte så mycket pengar på mitt konto ändå så...*ler*...

Ja, jag ville ju gärna att min kropp skulle vara "hormonfri" innan verkstan sätter igång. Och det borde den ju bli på 10 månader.. haha..

• Frila2

Hejsan på er. Mycket att läsa ikapp idag. Sitter på jobbet (såklart).

Lusse: Låter inte alls bra med EL Cangaroo, gillar ju verkligen den. Men det får helt enkelt bli en CC istället.

Vardagsbråk är jag expert på tyvärr. Vi har också bråkat om räkningar men inte vem som betalar mest, vi har ett rätt bra system men jag är trött på att alltid behöva sköta allt som har med räkningar att göra. Visst vi betalar från min internetbank men sambon kan använda den och kan alla koder så han borde hjälpa till med det. Jag betalar alla räkningar, ca 11000 kr. Han sätter in 5000 på sparkontot och ger mig kanske 2000 till mitt konto och sedan köper vi ungefär lika mycket mat. Funkar perfekt och jag tjänar bättre så det blir faktiskt väldigt rättvist även om vi inte har räknat på det tidigare.

Sedan är det väldigt kul att bli sams igen *ler*.

Intressant läsing om pillerstopp Fröken. Jag slutade med piller för 1½ år sedan så då borde risken var mindre

• FiL81

Intressant med p-piller-läsningen! Låter bra det där med att det är bäst att vänta med verkstan ett tag efter pillerstopp. Vi ska ju vänta (iaf försöka vänta) i ca 4-5 mån.

Och igår tog jag mitt första "tyska" piller!!! Bara sex kartor kvar nu!

• Cia80

Godmorgon tjejer!
    Hoppas ni har sovit gott, det har jag.
    Här spöregnar det, inget roligt alls.

Anledningen till att jag är vaken såhär tidigt är för att jag väntar besök av min far. Min mor ska operera sin tumme här i stan idag så under tiden ska min far och jag umgås, tror jag ialla fall, om han inte hittar på nåt annat att göra.

Det är juni idag, helt sjukt! Vart tog maj vägen??

• Skrutt 83

Godmorgon tjejer!

Hoppas allt är bra med er. Här hemma blåser det storm, kom ett par stolar åkande längs gatan här utanför fönstret! Vad har ni för planer för dagen?

Cia: Mysigt att umgås lite med din pappa, hoppas din mammas operation går bra.

Själv ska jag ägna dagen åt att fixa inför sambons examensfest imorgon, det ska bakas och handlas och dekoreras mm men det blir kul! Älskar att fixa sånt. Ville bara kika in och säga hej, nu ska jag ta och göra mig iordning, svärmor kommer närsomhelst! Ha en bra dag tjejer! Kram på er!

• susannapanna

Hej hopp! Vad händer idag? Jag ska bara vara hemma och uggla... nåt tips på vad jagkan hitta på? kramelikram