• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Sambon sa till mig idag att han har ångrat sig och att han inte kommer vara redo vid nyår. Jag blev helt knäckt en sekund, å sen sa han. Men den 17e januari, då är jag redo... Ehhh pucko??? *love him*

• Cia80

Hej underbara vänner!
    Ni kan sluta hålla tummarna för mig nu. Mensen har kommit.

Fröken,
    Hur kommer det sig att han är redo just 17:e jan?

• Fröken85

Cia: Va tråkigt med mensen. Bara att försöka på nytt och hoppas att sambon ger dig lite större chans denna månaden...

Ang 17e; Jag tror bara han vill vara rolig men även känna att han själv har bestämt datumet... Jag sa, att om det krävs att jag väntar ytterligare två veckor för att du ska bli redo, så gör jag gärna det. Då blev han så nöjd så... Han är lite speciell min karl!! hahaha

• Cia80

Fröken,
    Ska försöka att sluta drömma, ialla fall tills vi börjat på riktigt.
    Jag hoppas att sambon kommer känna sig redo i höst, men vi får väl se helt enkelt.
    Försökte med att vi skulle börja på riktigt till semestern som är i juli, men då skrattade han bara

Tror att det känns bättre för dem om de får känna att de får bestämma.

• Thulan

Hej tjejer!

Var hos gyn idag, det gick jätte bra! Har verkligen världens bästa gyn, han är rak och oerhört hjälpsam. Jag berättade om mina problem med utebliven ÄL och jag undrade om jag kunde ha PCO eller endo. Han gjorde ett ultraljud och han sa att en äggstock hade ett PCO-aktigt utseende men att jag inte var en typisk PCO patient eftersom jag har mens några gånger per år och att jag varken är överviktig eller har ökad hårväxt Vi skulle höras om ett år när det var dags för start i bebisverkstan, då ska jag in för ett blodprov och sambon får lämna spermaprov. Ingen utredning förutom det behövdes till en början, och om det inte skulle funka sa han att det inte var någon större idé att ödsla tid på djupgående utredningar som oftast inte leder någon vart så därför blir det remiss till IVF. Han sa att jag troligtvis tillhör en av de personer som inte har nån ÄL helt utan någon särskild anledning och att jag hade många ägg som med största sannorlikhet skulle lossa med hjälp av Pergotime. Det kändes underbart att höra!

• Fröken85

Thulan: Vad skönt det måste vara att få så lugnande besked. Lite som att vad som än händer så fixar det sig. Vilken bra gyn! Nu när detta iallafall är utrett så kmmer det ju iallafall inte ta så lång tid att komma igång sen ju! Va roligt för dig gumman. Förstår att det känns bra!

• enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Här har vi nyss avslutat vår middag med våra två kompisar! Mia (min kompis) fixade förrätt sen grillade vi kyckling med honey glaze och åt sallad och potatisgratäng till det *mumma* Sen gick vi till ICA och köpte glass och persikohalvor...*ännu mer mumma*
    Så nu e jag trött och  mätt....men måste titta till min syltisar innan sängen

Cia: Vad trist Men då blir det nya friska tag, din sambo verkar ju ha mognat betydligt i bebisplanerna!

Fröken: Trist att förkylningen håller i sig! Men IKEA brukar pigga upp! Ska hålla utkik efter bilder...

Thulan: Vilken tur du verkar ha haft med gyn! Mer sådana raka människor behövs verkligen. Och vad skönt att det inte verkar vara något fel på dig och ännu mer skönt måste det väl va att veta att hjälp finns ett telefonsamtal bort om det skulle bli problem? Har hört att många som käkar Pergotime har ökat chans för twins?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

lusse: Lät väldigt gott. Jag blir lite avis för här blev det McDonalds idag. Jag orkar verkligen inte laga mat nu...

Eftersom jag fortfarnade vill vara anonym här på fl så har jag lagt till alla syltisar i min adressbok så att bara NI får se mina bilder. Så nu kan jag lägga upp lite bilder på mig själv, och sambon å vovvarna å så! Kul va? Utan att en massa nyfikna bekanta skvallerkärringar härifrån stan börjar snacka....

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-30 23:29:33 följande:
    lusse: Lät väldigt gott. Jag blir lite avis för här blev det McDonalds idag. Jag orkar verkligen inte laga mat nu... Eftersom jag fortfarnade vill vara anonym här på fl så har jag lagt till alla syltisar i min adressbok så att bara NI får se mina bilder. Så nu kan jag lägga upp lite bilder på mig själv, och sambon å vovvarna å så! Kul va? Utan att en massa nyfikna bekanta skvallerkärringar härifrån stan börjar snacka....
    Ja det va mumsigt! Placerade kompisen kille vid grillen och på något sätt lyckades han fixa perfekta fileér...har aldrig skett på vår grill förut Nästa vecka bjuder dem igen och då skulle han fixa kalkongryta....*drömmer om att också ha en man som kan laga mat*
    McDonalds e inte fel det heller Med lite McFlurry t efterrätt....

Vad roligt med lite bilder....ska hålla utkik Så roligt att veta hur dem man pratat med en halv evighet (känns så...) ser ut!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.