• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

nu måste jag verkligen sova.. nattinatti frila!

• Frila2

Förstår precis. Det är klart att det ska vara ert hem och inte svärmors gamla hem. Känslan är ju jätteviktigt. Inte kul att bråka, och framförallt inte om pengar. Visst kan det så ut som "hej kom och hjälp mig" ett tag men tänk så bra det blir då.

Då förstår jag vad du tänker med fåtöljen. Såg bara framför mig en vit fåtölj med spyfläckar

Det är precis det som är problemet med korten. Alla är på katterna. Tre är kanske på sambon med katterna. Korten på mig blir alltid misslyckade så de slänger jag alltid.

Ok, godnatt. Hörs imorgon igen 

• Cia80

Godmorgon tjejer!
    Vad ska ni hitta på idag?
    Jag är ledig och ska så småningom ta tag i lgh, gör man annat när man är ledig??
    Tycker jämt man behöver göra nåt, tvätta, stryka, dammsuga osv.

• Fröken85

Frila: Ja en vit nerspydd gåtölj är väl inte så kul..*ler*... Men med en fin filt blir det bra! Vi väntar på fina kort på dig då!

Cia: Idag blir det plugg för min del. Tänkte jag skulle göra min mini-renovering av hallen ikväll oxå.

• susannapanna

Hej. Jag ska fortsätta må illa och springa till badrummet! Har blivit väldigt dålig av penicillinet. Blä.

När jag känner mig bättre ska jag nog läsa en vanlig bok, nåt som man saknat under terminens eviga kurslitteraturplöjande...

Fröken85: berätta om mini-renoveringen!

• enlitenbitkaka

God Morgon tjejer!

Blev sovmorgon idag Fick just ett mail från min svensklärare som nu satt mitt betyg i Sv.B så nu är allt klart!!! Nu ska vi se vad ni pratade om igår kväll...

Fröken: Vad roligt att få veta hur du ser ut...och alla vovvarna...*vovveälskare* Ang. möbler med vit avtagbar klädsel så är det ju egentligen något av det mest praktiska. Blir det fläckigt är det bara att bleka och voila så är den som ny! Vi har vit soffa och svart hund. Ska även bli en vit "amningsfåtölj" från IKEA
    Ska vi bo kvar här så blir det ingen barnkammare utan spjälisen får gå i blått/vitt som resten av vårt sovrum, flyttar vi däremot till en trea så vill jag ha lite romantisk Lexington-feeling....Smårutigt, ljusblått, ljusrosa men INTE puttinuttigt med nallar och grejs...

Frila: Känner igen det där med bilder på sig själv....ser alltid lite halvt efterbliven ut på kort. Tar jag dem själv blir dem OK men aldrig annars.

Sus: Usch, *krya på dig*

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Sus: Jag har köpt ett avlastningsbord och speglar och så ska jag göra en stor tavla av tyg över det lilla bordet, och köpa lite ljuslyktor som hänger. Jag får väl se om det blir bra. Lägger in bilder när det är klart! Hoppas oxå att du mår bättre snart. Inte kul att må så illa!

Lusse: Ja vi har svarta hundar ch svart soffa. Det är oxå rätt praktiskt faktiskt. Särskilt eftersom de gärna rullar sig i lera å så...*ler*...  Hade vi haft vit soffa hade vi fått tvätta dagligen... Men en vit amningsfåtölj blir det sen iallafall! *längtar*

• Cia80

Nu har jag tagit köket, dammat sovrummet, satt igång diskmaskinen och tvättmaskinen.

Har femtielva saker till att ta tag i, men jag återkommer när jag behöver en rast.

• Yoyna

Kikade in på fröken, så roligt att se hur alla ser ut! (Säger jag som inte har en enda bild ute...)

Nu ska jag lägga mig å sova brevid A, varit uppe sen halv sju imorse, lååång dag! (Det är ju en sak om man ska jobba, men nu tyckte jag att jag var värd sovmorgon, det tyckte inte lilla fröken!)

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-31 12:46:04 följande:
    Sus: Jag har köpt ett avlastningsbord och speglar och så ska jag göra en stor tavla av tyg över det lilla bordet, och köpa lite ljuslyktor som hänger. Jag får väl se om det blir bra. Lägger in bilder när det är klart! Hoppas oxå att du mår bättre snart. Inte kul att må så illa!Lusse: Ja vi har svarta hundar ch svart soffa. Det är oxå rätt praktiskt faktiskt. Särskilt eftersom de gärna rullar sig i lera å så...*ler*...  Hade vi haft vit soffa hade vi fått tvätta dagligen... Men en vit amningsfåtölj blir det sen iallafall! *längtar*
    Ja nu har jag begränsat min vovve så han får bara hoppa upp om någon säger till så lerfläckar slipper vi Däremot är han helt galen av hormoner så hans mer privata delar lämnar små fläckar efter sig...iiiiinte fräscht....

Vem här inne va sugen på EL Cangaroo...nån va de väl? Läste det här och blev lite skrämd: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m21367945.html
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.