• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Antecknar för fullt! Blir en hel del bilförsäljre att besöka imorgon.....-98 när hon fick bilen va jag inte så intresserad

2000:- i månaden e okej....hur länge är det? Och nya vinterdäck drar iväg i pris... Själv får jag stå ut med andra left-overs i några år till Men sen blir det en fin SUV-modell! Bra med mammas bil är att det inte finns någon airbag på passagerarsidan så man kan ha barnstolen där Litar inte på urkopplade airbags heller.....dem kan utlösa ändå...

Så det blir någon jungle/beige-färg förer!? Har fastnat för Copper också......snygg Får se om dem färgerna är med i år också!

Nu blir det jobbet!! Bye bye Fröken och Skutt!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Lusse: Nä jag tycker det är ok med 2000 kr det är ju 1000 kr var så det fungerar. Sen kommer ju tyvärr andra kostnader men det gör det ju för alla bilar! Ja de drar ju gärna iväg i pris, det var det som var toppen med sommarspecialen.. De är värda 7800 men vi får med dem samt -2200 på bilen. Ska försöka pruta lite också! Skrattande

Nissan Cashqai är cool det är en crossover lite som en SUV fast mindre. Likaså finns ju crossgolf! Ja det är toppen att det ej är airbag där, gör nog rätt att inte lita på att de är urkopplde! Tror den bilen blir toppen så får ni satsa på er SUV sen!

Ja det blir nog jordnära färger för oss! Elk är ganska fin också! Ja copper är fin, som sagt man får se vad som finns att välja på! Ha det så bra på jobbet, hoppas du kikar in en sväng sen igen! Kram

• Cia80

Hej tjejer!
    Ännu en dag som tillbringats på golfbanan och idag gick det faktiskt rätt så bra. Men det gröna kortet känns lååångt borta.

Usch så fort veckorna går. Nästa vecka är min sista semestervecka. Sen är det tillbaks till jobbet. Men jag trivs bra så det blir nog ingen fara.
    Ev. åker vi till Sthlm nästa vecka. Har en faster som har lgh där. Som nu under sommaren står tom. Så det innebär gratis boende och det är ju inte helt fel Men vi får se.

• enlitenbitkaka

Hej hej!
    Hemma från jobbet! Skitdag.....stressigt, krångel och regn kan sammanfatta den! Men det va inte så mycket post iaf så det va bra

Skrutt:
    Cashqai e cool! Tyvärr tyckte inte sambon det.....han tyckte den va skitful! Men men, han får väl köpa sig en egen bil
    Ang. Emmaljunga; Jag gillar Elk, Jungle Pink, Red och Copper bäst just nu

Cia:
    Du får nog ditt gröna kort! Får ta med dig framtida barn ut på greenen i bärsele/-sjal

• Yoyna

Hej tjejer!

Va roligt för er som verkligen kan kolla på vagnar och seriöst veta att ni kommer att köpa en ganska snart! Jag är så glad för er skull ska ni veta!

Just nu känner jag mig ganska nöjd som jag har det oxå, känner ingen bebis-hets alls! Och det är så skönt för tidigare kunde jag känna mig ledsen över kompisar som blev gravida och började planera syskon, men nu är jag bara glad! Jag är sååå nöjd med ett barn nu, och jag kan få barn i minst femton år till så det är ingen brådska!

Men såklart hoppas jag på en -09, men det beror på vad som händer. Vill nog gärna vara klar med utbildningen den här gången. även om det gick jättebra att plugga när A var liten!

Duktig du är som kämpar på med golfen Cia! Det gröna kortet kommer nog på posten snart!

Sitter å väntar på att min mamma ska prata färdigt i telefonen så jag kan sätta på modemet å skicka iväg det här... Antar att jag hinner skriva mycket mer innan hon är klar!

Fick just höra att rörmokaren inte kan komma förrän på onsdag... Deppigt eftersom allt kakel är klart, nu kan vi bara vänta. Och innan rörmokaren är färdig kan vi inte flytta hem! Skit oxå!

Lusse: Såg att du skrev om Mariebergsskogen häromdagen, men glömde kommentera det! Var där minst en gång om året förr, då var det ett litet tivoli där oxå, jag minns fortfarande berg-och dalbanan som såg ut som en grön larv! Och åkte genom ett äpple!!! Spännande!

• enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-07-06 22:11:07 följande:
    Hej Yoyna! *vinkar*
    Ja kålmasken på Marieberg är sen lääääänge borta! Nu finns där minigolf, beachvolley, lekpark och skridskorink! Och djuren så klart...

Skönt att inte lida av konstant bebislängtan *avis* Är det inte så också att längtan är lite mindre "manisk" när man redan har barn? *filosoferar*

Trist med rörmokaren...men den som väntar...
  • Yoyna

Hej lusse!

Den som väntar på nått gott väntar ALLTID för länge, och har dessutom tråkigt under tiden!

Ah, kålmasken! Det var tider det! Och te-kopparna!

Ja, kanske är det så att längtan blir mindre när man redan har barn... Men jag har haft perioder efter att A föddes då jag hysteriskt längtat efter ett till barn, kanske speciellt då hon var liten å lättskött! Måste säga att jag förstår de som blir gravida igen innan första barnet är ett, men när första barnet är mellan ett och ett halvt och två-tre då är det lättare att vänta tror jag!

Måste tyvätt sluta, längtar tills vi kan bo hemma igen och jag kan sitta nån helkväll med mina syltisar!

Kram!

Extra kram till lusse eftersom du är den enda som är inloggad just nu!

• Cia80

Lusse och Yoyna,
    Ja, nån gång hoppas jag på att jag ska lyckas ta grönt kort.
    Fast just nu är jag mer sugen på att ha bebis i magen

På tal om bil så längtar jag efter att vi får vårat vrålåk Förhoppningsvis får vi den om 2 veckor.

Tyvärr kan jag inte bidra med så mycket till era barnvagnsdiskussioner eftersom bebis vrålåk redan står i källaren

• enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-07-06 22:23:43 följande:
    Hur gammal är A nu då? Två år? Våra "stackars" barn kommer ha ganska långt mellan varandra åldersmässigt....ETT barn under studietiden räcker

Kram kram på dig fröken Yoyna! Hoppas du får flytta hem till nyrenov. lght snart...med bredband
    Cia80 skrev 2007-07-06 22:30:09 följande:
    Lusse och Yoyna,Ja, nån gång hoppas jag på att jag ska lyckas ta grönt kort. Fast just nu är jag mer sugen på att ha bebis i magen På tal om bil så längtar jag efter att vi får vårat vrålåk Förhoppningsvis får vi den om 2 veckor.Tyvärr kan jag inte bidra med så mycket till era barnvagnsdiskussioner eftersom bebis vrålåk redan står i källaren
    Först plussa och sen fira det med ett grönt kort kanske? Vilken Saab-modell va de ni köpte nu igen?

Såg den här galna färgkomb. på Bugaboo: http://www.econetwork.net/~jdavis/Ruben/00y/dUitstapje1.jpg Och F sger på fullaste allvar att han kan tänka sig den *skrattar*