• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Thulan

Hej tjejer! Kikar bara in en snabbis. Vi har power meet här i stan så det blev sent igår, var ute och kollade på fina bilar (är noll intresserad egentligen), var på fest och hamnade tillslut på krogen. Idag blir det väl ungefär samma sak igen, men jag känner att det blir lugnt för mig ikväll, är lite sliten Eftersom vi bor väldigt centralt så har det åkt förbi raggarbilar hela natten med fulla människor som sjunger och skriker, så jag är minst sagt trött.

Hoppas det är bra med alla syltfiskar och att ni har en toppenhelg!

• enlitenbitkaka

Hej på er!

Roligt med en tråd om "Syltfisk" Syfilis....*asg* Provkörning blev det inget av....ALLA bilhandlare har stängt på lördagarna under sommaren!!! Irriterande, blev affärsstrosande istället oh åkte så vovven fick bada.

Nu ska jag va social igen Ha de bra tjejer!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Hejsan!
    Sitter hemma hos mina föräldrar. Är "barn"vakt åt syrran, mamma och pappa är på 50-årsfest. Malin ser på allsång så jag kan sitta vid datorn innan jag ska underhålla henne igen. Ska ringa och väcka sambon snart, han ska jobba inatt.

Igår hade jag två tjejkompisar hemma på vinkväll. Vi lyckades dricka tre flaskor vin + ett par vodkadrinkar på tre pers. Gick och lade mig vid 4-tiden. Hade verkligen jättekul, vi har inte träffats alla tre på länge, en av tjejerna har varit i Asien ett pat månader. Det enda som är riktigt trist är att den ena tjejen har blivit väldigt sjuk i anorexi/bulimi. Hon har någon konstig kombination av dessa sjukdomar. Dessutom är hon ssk och jobbar på en avdelning för tjejer med just anorexi/bulimi. Uppenbart att vården där är obefintlig och inte fungerar. Ska ringa till hennes sambo imorgon när hon jobbar. Känns som jag skvallrar på henne med vad annat kan jag göra?

• Elessario

oj då frila, gud vad hemskt. jag skulle berättat för komisen att jag tänkte prata med sambon först. så att inte hon får en chock av att han vet. men hjälper det att han vet? är det väldigt allvarligt med henne så förstår jag.. men vet inte hur jag hade gjort faktiskt. det jag blir mest oroad för är att hon inte kan vara kvar på jobbet... usch usch.

• Elessario

oj såg att du skrev att det var allvarligt. läste lite för fort.. klart är det mest oroande hennes hälsa och att det är nog det bästa att berätta för hennes sambo..

• Cia80

Skrutt och fröken,
    Det blev en tur på golfbanan istället för IKEA. Gick sämre idag. Jaja, det är bara att kämpa på.

Frila,
    Usch då, sån sjukdom är inte att leka med.
    Är kanske bra om du pratar med hennes sambo.

Jag tror minsann att min bebislängtan har börjat gå ner lite nu. Men den finns fortfarande där.

• enlitenbitkaka

Usch, är uttråkad...jag som inte skulle FL:a alls   Gör ni ikväll då tjejer?

Frila2 skrev 2007-07-07 17:38:17 följande:
    Usch vad trist när sånt drabbar en närstående...Känner du hennes sambo väl? Hemskt att ens tänka på men i måååånga fall så kommer anorexi/bulimi från pojkvännen. Som på något sätt driver tjejer till det genom psykiska/fysiska glirningar.... Säger inte att det är så med henne men ha det i åtanke. Vad säger den ndra kompisen då?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Yoyna

Hej tjejer! sitter på jobbet å ska jobba hela natten, blev inringd eftersom det är lite struligt här med ovan nattpersonal och en boende som ligger för döden och en annan som är i princip psykotisk. Jag som inte alls är van att jobba natt, får väl se hur det går!

Va roligt att vi syltfiskar får lite uppmärksamhet, en egen tråd!

Trist att det inte blev nån provkörning Lusse!

Thulan: Powermeet... Har för mig att det brukar gå vilt till! När jag bodde i Västerås tog akuten emot på gräsmattan utanför eftersom det var fullt överallt!!!

Frila: Har din vän varit sjuk tidigare? Hur medveten är hon själv om att hon skulle behöva stöd/hjälp? Tycker du kan ringa hennes sambo, men hon kommer förmodligen bli arg på både dig och sambon. Hoppas att det kan bli bättre, men tyvärr är det väldigt svårt att som "vuxen" få hjälp med ätstörningar. Klinikerna är oftast fulla av unga tonåringar! Stackarna.

• Fröken85

Thulan: Ja power meet ja, det var ett par år den man var där nu! Hände väl ett par gånger i 15-17-årsåldern... Massa fulla raggare.. hehe. Hoppas du trivs!

Frila: Vad jobbigt med din vän.. hoppas det kan ordna sig för henne! Men visst är det underbart när man får sådana kvällar med sina tjejer!

Yoyna: Natt för dig oxå då! Jag kom precis hem efter en ovanligt lugn kväll på jobbet. Om jag säger lugn kväll/natt på mcdonalds så menar jag ju inte att det inte finns något att göra utan att det är mer hanterbart än vanligt, ja ni förstår!
    Nu ska jag försöka sova lite för imorgon börjar jag jobba 16.00 igen...

Men jag säger nog inte gd natt till er utan god morgon istället!

• Yoyna

Skönt för dig att få sova fröken! Jag räknar timmarna tills jag slutar, 2.5 timme kvar nu! Har gått mycket bättre än vad jag trodde att hålla mig vaken!