• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • presens konjunktiv

Hehe. Jo, men vi vill ju helst slippa göra om det om tre år för att det är dåligt gjort. Sen, ärligt talat, tror jag att vi båda är lite nervösa för att det ska bli klart.

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • Fröken85

lusse: Det blir ny soffa och förhoppningsvis soffbord om jag kan övertala sambon. Vi har ju målat klart i helgen och även om det är nästan 2 år tills vi flyttar (förhoppningsvis mindre om det blir en bebis) så vill man ju ha in möblerna så man kan se helheten i rummet. Tycker du om att renovera möbler? Jag tycker det är himla svårt. Vi målade om en bokhylla å det tyckte jag räckte 'hihi'...

presens: Va kul att få upp kaklet. Då börjar man ju äntligen se att det lir resultat. Vad är det för kakel?

fi: Hoppas ni får ett mysigt valborgsfirande du och mannen!

• Fröken85

presens: Ja det kan kanske bli så när det verkligen närmar sig att sätta igång att man slöar lite för att man nervös *oroar mig* 'hihi'... Jag har ju vikten att tänka på. Får väl använda det som ursäkt om man får kalla fötter....

• presens konjunktiv
    Fröken85 skrev 2007-04-30 12:16:04 följande:
    presens: Va kul att få upp kaklet. Då börjar man ju äntligen se att det lir resultat. Vad är det för kakel?
    Mmmm.... Det heter Sardegna vanilj, tror jag. Vitt med dragning åt vaniljsås, typ. Det blir varmt och mysigt. Och det är kul att kakla, och kul att se att det händer något.

Möbelköp är alltid roligt! Vi ska ju köpa i princip allting nytt, utom det vi ska göra själva (bokhyllor och köksbord), och det är både svårt och kul att välja.
    Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • Fröken85

presens: Å det låter ju jättefint. Ljust men ändå varmt....

Vi ska kakla får toa i vårt (blivande) hus till hösten. Tänkte ta hjälp av min morbror som får visa oss hur vi ska göra men göra jobbet själva, så man lär sig. Öva lite på lilltoan å sen kunna göra det ordentligt i stora badrummet sen. Vi ska ju även klinka 60 kvm i källaren så det lär vi väl kunna sen iallafall 'haha'...

Ska ni köpa allt nytt till hela huset? Kommer inte ihåg hur det var med er Hade ni köpt eller byggt hus nyligen, eller hur var det?

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-04-30 12:16:04 följande:
    lusse: Det blir ny soffa och förhoppningsvis soffbord om jag kan övertala sambon. Vi har ju målat klart i helgen och även om det är nästan 2 år tills vi flyttar (förhoppningsvis mindre om det blir en bebis) så vill man ju ha in möblerna så man kan se helheten i rummet. Tycker du om att renovera möbler? Jag tycker det är himla svårt. Vi målade om en bokhylla å det tyckte jag räckte 'hihi'...presens: Va kul att få upp kaklet. Då börjar man ju äntligen se att det lir resultat. Vad är det för kakel?fi: Hoppas ni får ett mysigt valborgsfirande du och mannen!
    Åh vill också ha nytt! hatar vårt soffbord som är högblankt...drar åt sig precis all skit!
    Japp, jag älskar att renovera möbler, springer ofta på loppis och fyndar. Om det blir bra vet jag inte men det är roligt

Presens:
    Googla och hitta detta, är det samma kakel? http://www.alibaba.com/catalog/11058154/Sardegna_Vanilla_Ceramic_Tile.html 
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • presens konjunktiv

Det låter som en bra plan, fröken.

Vi köpte huset för två år sedan (fick tillträde för två år sedan exakt i dag!) och började bygga ut tidigt i somras. Vi har inte så mycket möbler just nu, och de vi har är antingen eget gammalt som har varit med länge och i flera flyttar, eller loppisfynd. Vi behöver en ny säng, till exempel. Soffan är iofs ganska ny, men vi köpte en billig en och räknade med att den skulle förstöras under renoveringen.

• presens konjunktiv
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-30 12:29:07 följande:
    Presens:Googla och hitta detta, är det samma kakel? www.alibaba.com/catalog/11058154/Sardegna_Van... 
    Ja, det verkar vara samma, men vårt är ljusare och inte lika orange.

Det är egentligen inte så himla mycket möbler det handlar om. Säng, sängbord, köksbord (om vi inte bygger ett själva, vilket det lutar åt), köksstolar och soffa (soffor). Soffbordet behåller vi eventuellt, eller köper ett nytt. Bokhyllor gör vi själva. Sen behöver jag ny kontorsutrustning, skrivbord, bokhyllor, skrivbordsstol. Plus utrustning till ett eventuellt barnrum.
  • Fröken85

Barnrumsgrejer vill vi nog alla ha....

Ja vi ska ju möblera ett hus oxå. Man har ju inte så jättemkt grejer i en tvåa så det blir väl en hel del nytt. Men vi börjar ju lite nu så allt kommer ju inte ppå en gång. Ganska bra om man tänker på pengarna....

• FiL81

lusse: ah vilken fin stol! fixa med möbler är kul! för tva ar sedan slipade jag ner mammas och pappas gamla enkla lackerade IKEA-träköksbord, bankade sedan med hammare och slog sma hal här och där pa bordsytan (!!!), och laserade med en ljusgra nyans. Sa nu ser det ut att vara typ 100 ar gammalt. Riktigt snyggt blev det!

fröken: hm, alltsa ni ska köpa möbler till huset som ni flyttar in i om tva ar? ska ni ha möblerna i er lägenhet nu sa länge da? ah, later ju verkligen tokhärligt att redan ha klart ett hus att flytta in i och att fa ha en massa planer för huset. Kul!

presens: göra möbler själva? wow, det later avancerat! vad duktiga ni är!

Svar på tråden SYLTFISK