• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Nickname

trollkarl

Ja, när jag ser det uppenbara i missförståndet.

• emersson

jag tycker personligen att blandrasaveln ska tas bort!!

• enbacken

Zaria: det du skrev gäller alla hundar. Man ska läsa på om sin ras innan man köper den.

• amorcitajq

zaria

det du skrev om att tjejer köper "kamphundar" för att bevisa motsattsen är bara skitsnack.. jag har uppfostrat min hund bra och jag köpte henne för att hon är väldigt fin kolla själv!!!!

• Maddeliix

TS, håller verkligen med dig! exemplarisk familjehund :D

• trollkarl
    emersson skrev 2007-05-08 12:19:29 följande:
    jag tycker personligen att blandrasaveln ska tas bort!!
    varför??
  • Zaria

Amorcitajq: Då får du läsa igen...jag tog det som ett exempel.Precis som inte alla killar köper en "kamphund" att vara farlig.

• amorcitajq

Jen nifer

yes yes det är en renrasig amerikansk pitbull =)

• Jen nifer

Ne blandrasaveln ska INTE tas bort.
    Den är bra, det finns många hundar som blir ett bra reslutat.
    Men det KRÄVER seriösa och kunniga människor.

O det finns allt fö rmycket oseriös blandras uppfödning idag.

Man ska inte bara blanda hundar hur som helst.
    Som ja skrev, att ta två hundar med väldigt strakt psyke kan bli totalt fel om man inte vet vad man sysslar med.
    SÅ de borde finnas nått som styr blandrasaveln mer.

Nu är våran prinsessa här
Svar på tråden "kamphund"??!!