• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • enbacken

progen: Det är synd att det finns så många rötägg i din stad, jag förstår dig faktist, har man bara sett den sidan så förstår jag att man blir rädd. Jag skulle inte vilja stöta på en kamphund med en kaxig ägare och förstörd hund i kopplet.
    kan bara säga det igen. Inför licens eller något. Politikerna måste börja inse problemet och inte stirra sig blinda på hundarna.

• amorcitajq

min hund vet oxå när det är oki och inte oki! de hon hoppar o vill pussas med är folk hon känner annars så hoppar hon inte på någon utan att jag tillåter henne att hälsa!

• Nickname

amorcitajq

Ja, det känns alltid bättre när människor med fina pitbulls i kopplet kan hjälpa till att avliva dessa falska påståenden. Så det var bra att du tog till dig av fakta.

• amorcitajq

progen

jag är fan ingen gangster eller gängmedlem! du har fördomar! min hund är världens snällaste och jag har träffat på många andra små och stora hundar som är sk aggressiva!

• enbacken

de uppfödare som jag kontaktade medan jag letade staffis sålde inte till personer under 25 och de var väldigt måna om vart hunden hamnade. Det blev många besök och telefonsamtal innan man blev godkänd.
    De ville i alla fall få bort hundarn från fel ägare. vi har även en klausul i köpebrevet att uppfödaren måste godkänna ägaren om vi omplacerar hunden.

• amorcitajq

herre gud vad är det folk inte förstår det är juh inte enbart pitbull amstaff mfl som politikerna borde göra nåt åt i så fall??!! det ska vara lika gällande alla hundar och hundägare!!

• enbacken

Detär väl ingen som sagt att du är en gangster. det är det väl ingen som tror heller. Inte jag i alla fall

• enbacken

Jo så är det men nu diskuterar vi ju kamphundar och det verkar jupå allas komentarer att det är ett väldigt stort problem just nu

• Nickname

Min uppfödare råkar vara en släkting, så jag hängde med på nära håll under hela förloppet.
    GALET många ringde och sa:

"Heeey, är det mycket kamp i mamman eller? Stark, mycket muskler?"

Det är precis såna frågor man ställer som seriös köpare när man ringer.

Inget i stil med:

"Hej, skulle vara kul att komma och träffa tiken, vi kommer hela familjen på söndag."

• amorcitajq

jag var inte speciellt kunnig om just pitbull eller någon annan hund.. men jag har juh lyckats hur bra som helst ensam med barn och allt!!

Svar på tråden "kamphund"??!!