• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • trollkarl
    Progen skrev 2007-05-08 11:46:16 följande:
    Jag är inte glad i pittbullhundar. Varför? Jo jag bor i en stad där varje gangster och gängmedlem skaffar sådana hundar. Oftast när jag går förbi en kamphund med min hund så blir dom som tokiga och vill attakera. Visst ligger ägarna mycket bakom detta beteende, men vilka är det oftast som skaffar dessa hundar? Därför så förstår jag inte charmen av att skaffa denna typ av ras som till stor del är avlad för att kampa. Jag har själv varit vittne allt för många gånger till aggressiva pittbullhundar och även ägare som velat hävda sig med dessa aggressiva beetende. Jag vet att det finns bra ägare och hundar av denna ras också och jag är övertygad om att ni finns på denna tråd, men ni är för få, speciellt i den stad där jag bor.
    det är som du skriver. fel på ägaren. inte på hunden. som denna tråd handlar om. i fel händer kan en chihuaha också bli farlig.. statitskt sett så är det inte PB eller staff som biter mest.
  • amorcitajq

asså det finns som sagt ingen ras som heter kamphund! och jag skrev juh tidigare vad kamp innebär

• trollkarl
    amorcitajq skrev 2007-05-08 11:57:32 följande:
    asså det finns som sagt ingen ras som heter kamphund! och jag skrev juh tidigare vad kamp innebär
    håller med dig.. dock så är det så att massmedialt sett så är det en jättekul fråga att blåsa upp, detta med "kamphundar"
  • trollkarl
    enbacken skrev 2007-05-08 11:58:20 följande:
    Nej men de gör mer skada när det tilltar än en liten tax.
    tror du??
  • Progen

Amorcitajq:
    Jag har inte påstått att du är någon gangster, så jag förstår inte varför du tar åt dig. Läs mitt inlägg igen!!! Jag skrev att där JAG bor är det mest....... Det handlar INTE om alla ägare, jag skrev faktiskt att det var för få bra ägare!!!! Låller med Yoda och Enbacken!!!

• Nickname

Jag anser dock att det finns kamphundar, men ingen ras som heter kamphund.

Jag kampar med min staffe varje dag.

• trollkarl
    Nickname skrev 2007-05-08 11:59:16 följande:
    Jag anser dock att det finns kamphundar, men ingen ras som heter kamphund.Jag kampar med min staffe varje dag.
    inte bra gjort att kampa med en staff, om du inte vill ha en hund som senare kampar tillbaka om att vara alfa.
  • trollkarl
    enbacken skrev 2007-05-08 11:58:57 följande:
    Nej ingen ras men det är ett samlingsnamn
    tyvärr så är det massmedias fel.. om man skall ta en samling så kan du ta och stoppa in våra mest folkkära hundar, som golden och schäfer med för den delen
Svar på tråden "kamphund"??!!